До кога според вас е приемливо да се кърмят децата? (по принцип)

Анкетка

(линк)

Дайте вот тук (поне докато разгадая дали има по-елегантен начин да кача анкета на блога)

15 responses to “До кога според вас е приемливо да се кърмят децата? (по принцип)

  1. Някога и за мен беше приемливо до 10-12 месеца… 🙂
    Вова, трябва да ти се признае, че ставаш все по-либерален – преди смяташе за приемливо кърменето до 8 – 10 месеца.

  2. Кърменето не трябва да е в тежест на майката. Ако това я тормози и притеснява, е по- добре да не го прави. Гласувах за година и малко по- скоро като пожелателно, отколкото като задължително.

  3. Всяка продължителност е за предпочитане пред пълно адапте.
    Аз кърмих почти 9 месеца.
    Приемливо за мен е продължителното кърмете с зъхранване след 5-6 месец.
    И все пак над две години мисля вече не е необходимо толкова. Понякога се получава психическо „привикване“, което после затруднява физическото отделяне на детето от мама в ежедневието. За работещи мами не е много препоръчително според мен. Доста усложнява нещата.

  4. Ако имам късмет мисля да кърмя бебка поне до към годинка.

  5. Илиана, присъствието ми тук е по чиста техническа причина, заинтересува ме как Бу е вмъкнала анкета в блога. Изяснихме го този въпрос. А колкото до кърменето, не, тезата ми винаги е била 9-10-11 месеца, най-много до годинка. Май ще трябва най-накрая да изровя онези материали за кърменето и да ги постна в блога или в сайта..

    P.S. Скърцам със зъби, че едната ми племенничка изобщо не е кърмена 😦 Ама кво да направя, не е мое дете..

  6. И аз не съм, защото майка ми не е имала кърма. И аз имах само няколко дни. И двамата със сина ми сме си доста здрави.

    Така че нямам личен опит в кърменето, но имам в отглеждането на деца и наблщдение над познати. Да си майка на бебе е доста изморително занимание – и физически, и психически. Мисля, че e хубаво да има време за себе си, което предполага физическо отдалечаване от бебето. В тия случаи кърменето създава усложнения.

    Мисля, че то създава усложнения и при желание да мъкнеш навсякъде бебето, както правех аз. Ами не навсякъде можеш да кърмиш. Но можеш да си носиш сухо мляко и шише с преварена вода и веднага да забъркаш манджата 🙂

    Спомних си, че писах един постинг за майките с бебета преди повече от година и го изрових току що

    http://lydblog.wordpress.com/2006/09/12/bebe-propast/

  7. Майка ме е кърмила до 18 месеца.

  8. аз гласувах с 10-12 месеца, мисля или 8-10, не помня, въпреки че моята дъщеря я кърмих два месеца поради липса на кърма. Но съм абсолютно убедена, че бебето трябва да се кърми! Аз също нямам смелостта да кърмя навън, но се възхищавах и продължавам да се възхищавам на майките, които го правят. И тук не става въпрсо за зависимост на детето от майката, а по-скоро за здравословна и вкусна храна. Бях убедена, че дори и една капка кърма да мога да й дам, пак е хубаво и добре за нейния организъм и имунитет.

  9. Мяукащото

    Хихи, аз си открих анкетката и тук, така че си гласувах най-благоразумно. Сега доволно се оттеглям, за да накърмя първо, а после да разходя Калка-Сукалка.

  10. змейковица

    Преди 2 години и моят отговор на този въпрос щеше да е 10-12 месеца.
    Сега, след като кърмя вече 1г. и 9 м. бих казала – докогато е приятно на майката и бебето

  11. „Мисля, че то създава усложнения и при желание да мъкнеш навсякъде бебето, както правех аз. Ами не навсякъде можеш да кърмиш. Но можеш да си носиш сухо мляко и шише с преварена вода и веднага да забъркаш манджата “

    Тц. Обратното – не винаги и навсякъде може да мъкнеш шишета, сухо мляко, преварена вода, уред за затопляне… Но циците са винаги с теб + достатъчно мляко, с нужната температура 🙂
    Кърмя 2 г и 6м. Навсякъде. Никакво неудобство не съм срещнала до сега.

    По темата – Над 2…

  12. Бу, не гласувам. Според мен – колкото иска детето, но не по-малко от година.
    Разликата на децата ми е 1 година и 4 месеца, кърмех в тандем.
    Първото – пристрастено, засука добре в родилното, след 15 дни хранене с адаптирано мляко. Кърмих го до 2 години и 8 месеца (официално). След три месеца пак поиска да суче и се кърмихме до 8 години… На периоди, с прекъсвания…
    Второто – понякога сучеше добре, но не продължително. Понякога – кратко и започваше да врещи. След оригване не искаше да продължи… Откри си палеца и го предпочиташе. На 1 година пак започна да се дърпа. Още 3 месеца го кърмих и спрях да настоявам.
    После му предлагах, като кърмех голямото, понякога дръпваше малко, не повече от 3 – 4 минути…

  13. 4 – 6 месеца

Вашият коментар

