Shopping

разни неща, които мисля за жените

Shopping


Не вярвам да има мъж, който да не се е сблъсквал с уникалното по своята същност явление, наречено „
shopping” – по женски. За птичия мозък на жената shopping-ът не означава купуването на нещо нужно или замяна на стара, вече негодна за употреба вещ, както би помислил всеки що-годе нормален човек. Не, за жената shopping-ът е свещено действие, което трябва да бъде извършено и съвсем не е важно какво и дали нещо изобщо ще се купи – важен е актът сам по себе си.


Shopping
-ът се извършва на регулярни периоди, вариращи от всеки ден до максимум веднъж в месеца. Ако поради някакви причини жената е възпрепятствана да shopping-ува, тя започва да крее, унива и се депресира…, а всяко момиченце над 7-годишна възраст знае най-добрия лек за депресията – фанфари и туш – shopping! Той е нужен на жената като въздуха, който диша, макар и да има сериозни съмнения, че изправена пред избора въздух или shopping, тя ще предпочете второто.


Shopping.
Само този от нас, който има щастието да живее в абсолютно лишено от жени място, не е бил въвличан поне веднъж в този куест за оцеляване, който подлага на изпитание здравия разум и опъва нервите до краен предел. Всичко започва невинно: тя те поглежда мило и те моли да я придружиш за половин час до еди – къде си да си купи това – онова. В пристъп на умопомрачение се съгласяваш и тръгваш, за да разбереш жестоката истина към края на втория час влачене след нея: ти, брат, си бил коварно подмамен в ситуация, от която трудно ще се измъкнеш цял, да не споменавам с достойнство. Купуване на това – онова за жената предполага „спускане“ по всички търговски обекти в околността, което се провежда на зиг-заг, за да не пропусне тя някой магазин, където кой знае? – Може да открие покупката на детските си мечти.

Не бързай да се отчайваш, има и по-лошо: освен, че тя явно е твърдо решена да не пропусне нищо, от бляскавата витрина до гаражните капанчета, тя, хм, не знае какво иска. Щастливец си, ако изборът е сведен до няколко разновидности на един артикул, когато можеш да влезеш в ролята на арбитър и да кажеш тежката си дума, която тя без друго иска само по принцип и вероятно няма да се съобрази с твоето мнение, тъй като вече знае какво ще си купи. За съжаление, повечето пъти изборът, пред който се изправя жената, е много по-генерален: палто, бански, пауново перо или ново око за плюшеното й мече, като тя самата решително не може да каже кое й трябва повече в момента, а обикновено няма пари да купи всичко наведнъж. И което е по-вбесяващо: срещу всяко твое логично според теб предложение, че след като идва зима, навярно по-разумно би било да си купи палто, тя разпалено излиза с идиотски доводи от типа, че вече две години не си е купувала бански, а лятото няма да намери такъв възхитителен модел на такава цена. Добре тогава! Купи си бански, казваш ти, наивно мислейки, че си разрешил проблема. Не си познал. Ах, ами какво ще прави тя, ако пауновите пера свършат, а тя не е успяла да се сдобие с едно?!


Забрави.
Думата „логика“ съвсем случайно се е оказала от женски род, тъй като логиката няма никакви допирни точки с жените. Но от друга страна, ако смяташ да я оставиш сама да решава и просто вървиш до нея, молейки се цялата тази лудница по-скоро да свърши, на петата минута с изненада ще установиш, че тя, изтерзана от невъзможността да избере, те обвинява в безчувствие и пълно безразличие към нейните нужди и се обижда. Псувайки под нос и горчиво съжалявайки за прибързаното решение да го дадеш онова ребро, продължаваш да се влачиш омаломощен след нея в набезите й по магазините.

Ако плахо предложиш да спрете да починете за по едно кафе, тя те отклонява, пренебрегвайки умолителния ти поглед (да, тя много добре знае, че може да не й се предложи втори шанс да те помъкне със себе си за shopping) с думите „ей-сега, само да видим там…“, където „ей-сега“ се разтегля до безкрайност или излиза с довода, че ако сега седнете на кафе, може да не успеете да разгледате всичко преди да са затворили магазините. Преди да са какво магазините?

Американци са провели следния експеримент: на група жени казали да изминат 10 км., а друга група пуснали по магазините. Резултатът бил, че тези, които ходили 10 км., се прибрали скапани, а заетите с shopping се завърнали леко уморени, но много доволни от прекарания ден.

Към петия час, когато все още няма нито една покупка налице, откриваш още нещо: нея всъщност не я интересува какво именно ще си купи, по-важно е да се купи нещо. След цялото това обикаляне за предполагаемите палто, бански, пауново перо, тя изведнъж широко разтваря очи и с писък на телешки възторг се хвърля към сергията на някаква сгърчена бабичка, откъдето си купува така силно очаровалата я фиба за 50 стотинки и с щастлив вид обявява shopping-ът за приключил, при това с много успешен край.


Спокойно.
Поеми дълбоко въздух и преброй до 10 и обратно. Спомни си, че си джентълмен и не я удряй! Само друг път не тръгвай с нея или с която и да е друга жена по магазините.

Друга разновидност на shopping-а е, когато жените се обединяват помежду си и на глутници се захващат да обикалят наличните магазини. Този shopping, без съмнение много по-изгоден за теб, главно защото не присъстваш, е страшен за гледане: те се стълпяват последователно на всеки срещнат щанд или сергия и с възбудено бърборене обсъждат до последната подробност всяка една стока, разбира се, без да купят нищо накрая. Кикотят се, ръчкат се и с весели писъци се изреждат да мерят всичко, до което се докопат с помощта на нещастните продавачки: „Браво, изглеждаш чудесно с това“, „Ах, прелест, чудя се как ли ще ми стои на мен“, „Всъщност, я чакай да видя“…


Бягай, бягай надалече, преди да се окажеш въвлечен в стихийното по своята природа събитие, наречено
shopping!

 

автор: Бу 1999, сп. Кенгуру 2007

 

Ако ти е харесало, гласувай тук:

http://svejo.net/home/link_summary/15128

20 responses to “Shopping

  1. Сега нямам време да коментирам. Излизам. Отивам на шопинг. Може би по-късно……

  2. Никъде няма свестни намаления ! Баси Коледата….

  3. Баси!
    Аз жена ли съм?Ако съдя по това, значи не…
    О, ужас!! Това значи ли, че мъжа ми е гей?

  4. Определено глутницата е по-приятна от едно мрънкало(кръстосвам ръце 🙂 )

  5. Не мога да не споделя с вас коментари, които това писание е предизвикало на едно друго място преди време 😀 Съдържат ценен опит, за който аз не съм се сетила като тактика за избягване на вражеска атака, прикрита под формата на молба за ‘отскачане’ до магазините.

    Мдаа,
    значи ще ви дам малко акъл, попови лъжички.
    Когато си въвлечен в шопинг, има няколко начина за измъкване. Лично аз предпочитам един много хитър- загубваш се в тълпата. Добре е да се съобразиш с обстановката. Можеш да й кажеш, че отиваш до тоалетната, тя да те чака тук, а ти след малко ще дойдеш. Не се налага дори да ходиш до тоалетната- чупиш се на момента. След като се прибереш у вас й звъниш на пожар по телефона (ако още си е дошла де). Обясняваш че сте се загубили (Еееее, много гадно!). Тя колко време те е чакала? (Питаш това, за да нагласиш лъжата според нейните показания. Тя казва 15 минути.) Оказало се, че тоалетната била в ремонт и се е наложило да търсиш друга. Върнал си се след 20-25 минути, но не си я намерил. Много неприятно! Ти как си, напазарува ли си?
    Ако вземе да ти се опява, можеш да й кажеш, че с нищо не си виновен, че ТЯ не те е чакала достатъчно. „Все пак аз ходя с теб цели два часа, а ти не можа още 10 минути да изчакаш!“

    Можеш да се „загубиш“ съвсем просто- в тълпата. „Ами загледах се в едни отвертки (тигани, чайници, моливи или там каквото ви хрумне) и после като погледнах- тебе те няма.

    Има и друг трик: Кажете й: „Ти върви нататъка, аз ще позяпам малко тук. Ще те настигна след минута-две.“. И след това изчезваш възможно най-тайно. Тя те чака, връща се да видид къде си, а ти можеш да й кажеш, че си направил съвсем същото. Разминали сте се.

    А най-хубавия начин е просто да й кажете: „Няма да дойда на пазар с теб! Намери си някоя приятелка, на мен не ми се влачи по улиците няколко часа за нищо. Само ще си разваля настроението, ще разваля и твоето и накрая ще се полуи, че никой няма да си изкара хубаво.“
    Ако се сърди, кажете й, че си се зарекъл с жена на шопинг да не ходиш, и изобщо шопингът те изнервя. БЪДИ МЪЖ И Й КАЖИ ИСТИНАТА!

    ––––––––––––––––––––-

    От личен опит съм установил, че това жените го правят несъзнателно. Просто сами не си вярват в началото колко ще ходят и ще се мотаят. Това за 10-те километра си е пцулютно вярно.

    Поради това, ако мъж откаже да тръгне “да се разходим по магазините” с жена, последната съвсем сериозно си помисля нещо от сорта “ми нямаме общи интереси, него не го вълнува това, дето мен ме вълнува”.

    Според мен коректно решение на проблема е следното (аз така правя): мъжът тръгва с жената по магазините. Тръгва, защото иска – и мъжете обичат да си купуват дрехи и други неща. Но спира да пазарува, когато се измори/му писне. Лично аз казвам: “Да, ходихме по магазините, но аз се изморих и се прибирам. Ти идваш ли с мен или ще се разхождаш още малко?”. Тук възможните сценарии за развитие са много, но най-често случващият се е: “да-да, ти си купи нещо за тебе, нали, и се прибираш, а аз още нищо не съм си купила, егоист такъв”. Ако мъжът не очаква такъв отговор автоматично минава в режим “виновен” (защото жената казва истината) и се помъква след нея. Но истина е също, че жената е ходила същото количество време с мъжа и това, че не си е купила нищо е неин избор. И изобщо няма гаранция кога ще си купи нещо и изобщо ще си купи ли, или след 4 часа обикаляне с мъжа ще се върнат вкъщи и тя ще иска секс примерно (ама как така той да не иска?).

    Така, че най-добре е да се казва истината. Да, обикаля ми се. Не, не ми се обикаля повече. Да, изморих се. Не, още те обичам. Не, не ми се разправя сега с теб за това. Ok, ще се прибирам сам. А, добре, хайде заедно.

    Следващия път като и се shopping, ще си спомни, че издържаш най-много час-два ходене-и-зяпане. Ако и се обикаля по-дълго ще си викне приятелка. Това с “изгубих се” си е егаси тъпотията. Тя да не мислиш, че няма да се усети, като се загубваш всеки път, щом се измориш? Ще повярва, че я лъжеш. И ще е вярно. А това е по-страшно, отколкото да вярва, че си “егоист, не иска да обикаляме заедно!”.

  6. О, да, бейби, говори ми мръсотийки, говори ми :)) Аз направо се чудя дали съм слязъл на правилната планета, честно 🙂 Взех ти статийката за илюстрация на точка 10 в моите ’13 сериозни причини да не се ожениш (поне до 72): http://hamaelleon.wordpress.com/2007/12/13/unmarried/#10

    P.S. Ти хубаво си написала фиба за пейсе стинки, ма някой път нещата стоят малко по-различно:пейсето не са стинки, ами хилки, например. Не за тенис, естествено..

  7. Е, сега, то е повече от ясно, че в болшинството случаи с фиба за 0,50 ст. рядко ще се разминеш (но и това го има, виждала съм го с очите си, даже съм го правила), но е факт, че шопингът като спортна дисциплина цели преди всичко да се купи нещо – каквото и да е (в крайна сметка) – а не толкова да се купи мечтаното/нужното/логичното нещо.

  8. „шопингът като спортна дисциплина цели преди всичко да се купи нещо – каквото и да е “ + втората цел е да скъсаш нервите на мъжа, излъгал се да тръгне с теб да си чешеш крастата…..

  9. хъх! защо така предателски им обясняваш всички най-гнусни подробности? 🙂
    това си е женска територия. тоест, женският шопинг си е женска територия, мъжкият си е ъъъ … мъжки. смесен тип има само в рекламите на някакви кредити, ама и там драмата е налице.
    не съм привърженик на разделянето на „женски“ и „мъжки“, но някои неща просто са несъвместими.
    така, че не им пълни главите. остави ги да живеят спокойно … до първия шопинг с жена. 🙂

  10. Вижте какво сега, аз съм за шопинг-терапията, но в реални размери – на всеки според джоба. Вярно е, че понякога се уливам, но е полезно от време на време – после като се замисля колко пари съм изхарчила, изтрезнявам много бързо и съм примерна известно време 😉
    А онзи ден в Капана открих едно малко бутиче, което се казва „Shopping Therapy“ – представяте ли си… Викам си, трябва да вляза, и определено върши работа 😀 – излязох със страхотен панталон, който ще е част от тоалета ми за НГ и фирменото парти довечера! Много съм доволна! А ако не се бях „загубила“ в Капана, никога нямаше да открия този магазин. Дори сега не знам как да стигна до него. Дано някой ден пак се загубя 🙂

  11. Sunny иска да е ‘загубена’ 😛 Пък не е руса?! Еййй, не мога ги разбра тия жени и тва си е. Явно аз съм рус 😀

    Пожелавам ви, дами, приятни последни шопинг-сеанси за тази година и дано да не осъмнете разорени догодина 😉

  12. Руса съм, бе 🙂 , ама отскоро и не за дълго 😉 – все пак не съм руса по-душа, но знаеш ли как ми леко така…

  13. Аз…таковата… приключих си пред-коледната шопинг терапия, като добавих последни две шапки към предните 6… Обещах на продавачката да не ходя повече в магазина и тя каза, че и тя мисли, че е време да престана. Почерпих се една книга на Георги Господинов също така. Чувствам се добре, да.

    (Но моята тайна е, че не обичам да ходя на пазаруване нито с мъж, който нервно се криви и шепти злостно ‘На мисия сме! На мисия! Никакво бавене!’, нито с жени – защото ако те дойдат с теб да видят твоето нещо, и ти трябва да отидеш да видиш тяхното и става тя една… най-обичам да пазарувам сама – никой не ми държи сметка колко часа се моткам; понякога, разбира се, се жертвам и пазарувам с приятелки – пазара на глутници си има чар…)

  14. И аз засега приключих с шопинга 🙂 Доволна съм! 😎

  15. За мен пазаруването „на глутници“ няма никакъв чар. Аз обичам да го правя сама. Обичам да обикалям по магазините (по всякакви магазини) и дори и да не си купя нищо, накрая винаги съм доволна – никога не го смятам за загубено време. Винаги имам няколко неща набелязани за подаръци – за мен или за някого, на когото държа. За съжаление сега не мога да го правя много често, нито много дълго, защото на Ева много бързо й писва (или на продавачките и останалие клиенти им писва да се занимават с нея). Обичам и в нет-а да шопингувам. С часове разглеждам – по-малко уморително е, макар и малко по-опасно.

  16. Ставала съм свидетел на много интересни сцени. На главната улица в Бургас, слънчев ден, само за разходки, красива девойка е хванала кавалера си за ръка, почти го влачи към близкия магазин за герданчета, обеци и други джунджурии, а той отчаяно буботи:
    – Мама му стара, затуй ли излязохме?

    😀

  17. Май аз не се вписвам тази женска свещена дейност.
    Ако трябва нещо да се купи го разпределям в рамките на седмица и отделям около час обикаляне на различни магазини за да видя има ли точно нещото което желая и когато го фиксирам директно го купувам.

    А пък ако някой магазин ми е харесал в смисъл на качество на стоката следващия път директно си замъквам задника там и си вземам необходимото.

    Ако съм в депресия, нещо което рядко се случва на козирога явно лечението винаги ми е било – секс, милувки, секс, милувки, секс, милувки до излизане от дупката.

    Имунизирана съм срещу шопинг манията и честно казано никак не я разбирам.

  18. Pingback: Шшшшшшшшшшш! « Царството на Бу

  19. Баси, аз пък съм луд фен на шопинга- обаче тръгна ли на шопинг винаги купувам.
    И наистина ми действа ободряващо.
    Приятелката ми например не може да ме понася когато вляза в Била, Кауфланд или нещо от тоя вид. на средата на втория час припада.
    иначе рекорда ми е в метро, от 12 часа през нощта до 5 и половина сутринта, и го направих преди 3 седмици някъде.
    Няма да ви обяснявам колко ми олекнаха джобовете 😦

  20. Аз не съм жена. Мразя шопингът. Описаното от теб, Бу, са най-страшните ми кошмари.
    Призлява ми някоя приятелка да ме замъкне по магазините, за да си „купи нещо“.
    Ходя по магазините, когато трябва да купя нещо, от което имам нужда. И то, предпочитам сама.

    Признавам си, обаче, ча, като съм в чужбина шопинг-увам, ако има, естествено, намаления. Не за друго, а защото България е скучно и при това скъпо място за пазаруване.
    А аз съм и стисната на всичкото отгоре, за разлика от средностатистическата жена. 🙂

Вашият коментар

