НЕ! На женските мустаци!

В първи курс в Москва сред приятелите ми беше нигериец, който помня основно с три неща: че беше много висок и пиеше чая си без захар. Третото, с което ще помня Колин, беше следното: пием чай един ден, той изведнъж се вглежда в мен и ми казва усмихнато ‘Хей, ти имаш мустак! Може би трябва да го махнеш!’ Първосигналната ми реакция може би трябваше да е ‘Ти пък си черен! Всички имаме кусури!’, но веднъж, че наистина не съм расист и второ – човекът беше прав. Аз имах мустак. И докато фактът, че той е черен ни най-малко не беше проблем, то жена с мустак – е, приятели, това не е красива работа.

Махнах мустака, разбира се.

Може да не беше голям, плътен, засукан хайдушки мустак – но самият факт, че съм брюнетка спомага за това, фините косми на горната ми устна да са по-тъмни.

И това не е всичко: след като прогледнах за женските мустаци, светът изведнъж се оказа пълен с тях. Накъдето погледнеш, виждаш мустакати жени. Някои са миловидни брюнетки с миловидни тъмни мустачки; други са фини блондинки със съвсем не толкова фини дълги, русоляви мустаци; трети са брюнетки с руси мустаци (Да живее блондор-а! Но знай, че това да си направиш мустаците руси, не решава проблема – те все още са там и се виждат!)

Повярвай, няма такова нещо като “това е само мъх”. Това не е мъх. Това е мустак. Махни го.

Какво можеш да направиш за своя мустак? Можеш да ползваш кола маска в салон. На съвсем разумна цена 3-6 лева ще те отърват за цял един месец от мустака. Можеш да купиш тънки готови лентички за мустаци (написани присмехулно ‘деликатни зони’ на кутийките) от магазин или аптека и да свършиш това добро дело сама. Сложи кубчета лед в кърпичка, подръж за минутка над устната, после включи епилатора и изскуби отвън навътре проклетите мустаци. Да поиграеш с пинсетата също е съвсем приемлив вариант, ако разбира се, не конкурираш Филип Тотю по окосмяване над устната, защото тогава вариантът, в който скубеш косъм след косъм и три часа по-късно все още не му се вижда края, надали е удачен. Можеш да ползваш лазерна или фотоепилация (сега му е времето, не през лятото със силното слънце!) и да забравиш гледката на мустакатата си устна за няколко години напред. Можеш в крайна сметка да вземеш своя розов Жилет Винъс и да избръснеш не само краката, но и мустака си (не препоръчвам, но не казвам, че не е възможно – виждала съм бръснати жени, значи явно може).

Не го изрусявай. Така е още по-смешно – хем очевидно знаеш, че имаш мустак, хем само го полу-прикриваш. Рус мустак не е по-малко мустак, нищо, че не се набива веднага на очи. Раздели се с проклетото нещо – сега!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Някои жени имат мустаци, защото са тъмнокоси и смугли. Други имат мустаци, защото са руси и с гъсто окосмяване. Трети са в менопауза или хормоните им играят. Някои имат даже и бради, а дори не са в цирка (срамота!). Няма значение. Женският мустак е нещо излишно. Отърви се от него. Фрида Кало може и да е била горд собственик на мустак, но хей, ти Фрида ли си?

И така, да пристъпим към нашата нова кампания в национален мащаб:

НЕ! На женските мустаци!

Кажи ‘Не!’ на мустака си. Махни го. Остави тия приказки за равноправие – да имаш мустак наравно с мъжете е едно от малкото неща, които не се броят за хубаво нещо в тоя свят.

Подкрепи правото на един по-добър свят с по-малко женски мустаци! Публикувай, линквай, просвещавай близки и познати за благото дело женските устни да са гладки. Сложи банера в знак на съпричастност!

(ще съм благодарна, ако някой изработи подходящи флаш гифове по темата)

*Знам със сигурност едно: почти всяка жена, прочела това, след минута ще иде да се погледне и да оцени големината и рошавостта на своя собствен мустак; абсолютно всеки, който чете тези редове, ще започне да забелязва заразата, наречена ‘женски мустак’, която пълзи безпрепятствено по устните на нежния пол.

Харесваш? Гласувай! http://svejo.net/home/story_summary/19592

Robert Hodgins, Woman with a moustache, 2004

Предаване на радио ВВС за женските мустаци

Уикипедия за всички видове мустаци

Блог, посветен на женския мустак

 

101 responses to “НЕ! На женските мустаци!

  1. Нито брада, нито мустаци имам, аз да не съм сом или козел? :)))
    Ама не ме питай какво ми коства това. Понякога ми се приисква да съм мъж.

  2. Добре нави ме,сега остава да ме убедиш да си махна и катинарчето:)))

  3. Прекрасна иницатива! В интерес на истината откакто в тийн перидоа един ден с ужас пред огледалото установих, че „това не е просто мъх“, започнах да го забелязвам у всички. И наистина ми се струва, че е много неадекватно да видиш натокана, направена мацка, но с мустак за разкош!

    Ползвам лентичките кола маска, идеални са, само дето процедурата се прави почти всяка седмица или веднъж на 10 дни…ама дет се вика – трай бабо за хубост:)

  4. Аз мисля, че в последните години тая истерия около женските косми си е направо конспирация да затъпеем. По цял ден ах и ох за не знам си кое си мъхче и косъмче и не ти остават ни време, ни пари за книга, стимулиращ разговор, въобще нещо за ума.

  5. Следи от сълзи

    И аз имам, но кола маската редовно ме „спасява“…
    Излизат ми обаче пъпчици там където са били космите…
    Някакъв съвет?

  6. Ох, защо сте срещу мен, хора!!!
    И аз съм човек!
    :)))

  7. Хм, аз пък нямам проблем с мехът над горната си устна. И отказвам да се вманиачавам. Едно са косматите крака, но това е… абсурд.

  8. мъхът* косматати * Моля те, оправи ми правописните грешки.

  9. Следи от сълзи, ползваш ли мокри кърпички, които са така мазни след колата маска. Защото те са именно с такъв противовъзпалителен ефект. Има ги във всяко пакетче лентички кола маска.

  10. кхъ-кхъ

    ъъ…

    ами аз съм машко, ша прощаате че се набутвам тука, ама ако може да ме светнете как и аз да се отърва от тия пусти бради и мустаци… ако може веднъж завинаги, ама без да си режа главата

    и.. ъъ…
    задниците си ще обсъждаме ли? щото и там съм много зле… па и на други места…

    ама на този етап леталният изход не е приемлив.

  11. wow e do sa ne beh 4uval jenki da govorat za mustaci muhahahahahahhaahhahaaa

  12. Бу, мустаците ше ги махнем. Дай да накараме мъжете да се къпят…

  13. Хехе! Страшен пост! Поздравления и за всички снимки от протеста срещу женските мустаци, може би трябва да помислиш за отпечатването на тениски.

    Също така написването на кратки стихчета по въпроса и окачването им по училищните столови може да предупреди малките момичета затова какво трябва да правят като пораснат.

  14. Хахах, имаше една песен навремето с подобна цел: „Имаш трета вежда…“

    Коментарът с катинарчето направо ме уби. Така не съм се смял в Интернет никога!

    Не на женските мустаци 🙂

  15. Скъпи, Жени!Поддържайте се! Не допускайте да създадете у Мъжа срещу Вас усещане за нещо несъвършенно!Нямате право, защото Ние (мъжете) сме си достатъчно несъвършенни за да виждаме и това във Вас!

  16. а вярно ли е, че (както твърди моята козметичка) електрическата пинсета вреди на кърмата?

  17. И аз се включвам х)

  18. Следи от сълзи, след епилиране ако нямаш от тия мазните кърпички, същия ефект има и зехтин. Мажеш и не излизат пъпчици. Такива излизат и ако ги махаш по-рядко.

  19. Доста добре си приела когато ти е казал „Ти имаш мустак“ .
    Преди година направих грешката да го кажа на една от приятелките си. Не толкова директно, но… резултатът беше… Шамар и едноседмечно цупене и извинения от моя страна 🙂
    От тогава си държа езика зад зъбите 😉

  20. Хахаха, къде да се запиша и аз, че съм против женските мустаци? Подкрепям инициативата! 🙂

  21. „а вярно ли е, че (както твърди моята козметичка) електрическата пинсета вреди на кърмата?“
    Не би трябвало. Електрическите импулси в пинсетата са много слаби – те прогарят космената торбичка, не те електрифицират 🙂

    „Хахаха, къде да се запиша и аз, че съм против женските мустаци? Подкрепям инициативата!“
    Където искаш 🙂 Турни си банер, поствай по въпроса, каквото ти душа иска 😀

    „Поздравления и за всички снимки от протеста срещу женските мустаци, може би трябва да помислиш за отпечатването на тениски.“
    Кхм…снимките са фотошопнати 🙂 Доколкото ми е известно освен моя самотен протест в последните години (он-лайн по форумите) реален такъв не е имало, пък и вероятно ако се претвори на дело ще е малко прекалено 😀 Но тениски е свежа идея 🙂

  22. Цяла година вече ходя на фотоепилация и пак излизат пушините.Вярно, че станаха тънки, но не е вярно, че изчезват за години напред.
    Аз продължавам да ходя да ми ги „облъчват“ с надежда някой ден наистина да се оттърва от тях!!!

  23. Следи от сълзи

    Минавам си устната с мазните кърпички и на следващия ден съм като светофар в устата…по – скоро над…големи, червени, с малки връхчета…сега трябва пак да ги махам…ама точно на 6ти(РД ми) не ми се ще да съм обрината…ама и с мустак не искам…
    а с пинсета обикновена мн ме боли…

  24. Браво!!! Похвална инициатива. Нека протестираме и да принудим жените да се проскубват на още едно място.
    Явно ни е малко промиването на мозъци с реклами и опитите да се насадят комлекси за това: колко ни е източена косате, че не е с необходимия обем, че миглите не са достатъчно дълги и изразителни или устните достатъчно не-знам-какви си, освен това порите на лицето ни се виждат, имаме бръчки, гърдите ни не са достатъчно силиконови, имаме целулит по задниците и не на последно място не сме високи 1,70 и 50 килограма!!! Да не забравяме, че сме длъжни да обезкосмим около 60% от тялото, за да сме красиви 🙂
    Това ли е красотата? Да се срамуваш от естествения си вид до такава степен, че лицето да е маска от грим и да си нанасяш всяка седмица щети по тялото чрез насилтвеното му обезкосмяване. Може би е редно вместо да си гледаме в огледалото мустаците и да мислим как да го премахнем, да се замислим колко време от живота ни минава в борба с генетично заложения ни външен вид, на какво сме се подлагали, за да изглеждаме според приетите обществени норми за красота и важният въпрос „Това прави ли Ви по-щастливи?“

  25. Каква свежа тема! Много се смях, браво на авторката 🙂
    Та, нека споделя и аз опита си с моя… мустак? Един ден се реших да го махна (с пинсета, косъм по косъм; отне ми много по-малко от три часа, нямаше зачервявания, пъпчици и прочее) и, заклевам се, той взе, че не порасна отново!!… (Беше си визибъл, оф корс, но самите косми бяха по-светли и тънки… поне аз така си го обяснявам 0_o) Понякога, докато си почиствам веждите… взимам най-увеличителното огледало и се навирам под най-ярката лампа, отчаяно търсейки корените на моя мустак… случвало е и да се мацам с кола маска, но, билийв ми, лейдиз, нямам нищо, което да се вижда или усеща…
    Вече не си спомням как изглеждах преди; но откакто отсраних този козметичен ДЕФЕКТ, и аз като авторката „започнах да забелязвам заразата, наречена ‘женски мустак’, която пълзи безпрепятствено по устните на нежния пол“. Тъжното е, че се забелязва у съвсем мънички момичета, още деца…
    Колкото до Енея… при други обстоятелства бих могла да се съглася с голяма част от написаното от нея по-горе, но… в случая дори не говорим за КРАСОТА/ ЕСТЕТИКА, а чисто и просто за… ЖЕНСТВЕНОСТ. Според мен една жена не може да си позволи да изглежда не-женствено. Да бъде с не-дотам перфектна кожа, 60-килограмова, негримирана и въпреки това – НЕОПИСУЕМО ЕСТЕСТВЕНО КРАСИВА, това да… Но да не прави нищо, за да отстрани мъжествеността по лицето си… това НЕ!
    Извинявам се за дългия пост 🙂 Поздрави на всички… и не се страхувайте да бъдете женствени

  26. Бу, за втори път влизам тук и ще ме умориш! Повече няма да го правя докато детето спи ;о)

  27. Апостол Апостолов

    Не знам защо, ама цял живот все тренирах нещо. И съм виждал ДАЛЕЧ ПО- СТРАШНИ НЕЩА от мустаците.

    Знаете, че разни шашави спортисти, движени от безумни амбиции, гълтат маса стероиди .

    Те имат, разбира се, и странични ефекти. Най- грозният страничен ефект при жените е този: между циците им израстват косми! Е това вече е истински ужас! Тръпки да те побият…

  28. „Минавам си устната с мазните кърпички и на следващия ден съм като светофар в устата…“

    Ами не съм от специалистите, но не мислиш ли, че не си от хората, които могат да ползват… как му беше там името… Остава сега да си обезобразиш лицето от едната суета.
    –––––-
    И… Ъмм… С риск авторката на темата да ме разстреля…

    Ще споделя, че според мен има граница, до която въпросният мъх (нека не преувеличаваме и не трагедизираме- думата е мъх) е допустим и не се набива на очи. До колкото знам не е смъртоносен и още никоя жена не е умряла от него, нито е останала без мъж в леглото си точно пък заради него.

    Няма нужда от нереалистични модели на човешки лица. И без това се ядосвам на манекенките, които видимо имат анорексия и са си съсипали телата, защото някой ги излъгал, че така са хубави (за да се продадът всичките булумачи за отслабване по-успешно и някой да прибере парите от продажбата, а не че на мъжете много са им затрябвали самоходни скелети), а често и лицата, със силикон и други буклуци, та сега и това ми идва в повече.

    Уважаеми дами… Ъм… Призовавам ви, ако някой чернокож мъж ви направи забележка за мъха над устните ви, обяснето му, че се намира в Европа, а не в Африка и че тук въпросното нещо е генетична особеност, която в определени граници не се възприема за ненормална. Че онези, на които този мъх им идва в повече, обикновено отиват да си правят изследвания за хормони… Или нещо такова. И в краен случай прибягват до (как му беше името) на лицето си.

  29. На вниманието ви представям снимка на една доста известна актриса, Татьяна Дмитриевна, за която току що се сетих:

    Играе в световно известния филм „Белое солнце пустыни“.

    Ако мъхът беше ДЕФЕКТ, както по-горе една дама се опита да наложи като факт (с главни букви), то тази актриса нямаше да е толкова известна, колкото тя е. Да не забравяме, че играе главна роля на красавица във филма, а не роля на инвалид. И филмът до ден днешен е на почит вече толкова години след направата му.

    Стига с тези комплекси, а?

  30. Аз не съм очаквала всички да приемат на ‘Ура’ статийчето 😀
    Но също смятам, че трябва да се прави разлика между нещата. Някой по-горе посочи, че да нямаш косми по краката е добре и очаквано. А да имаш мустак – не е?
    Хм.
    И да, разбира се, има мъх, който не е мустак. Има и редки щастливки и без мъх. Баба ми е една от тях – с изключително буйна коса, но иначе – без косми. Това крака, ръце, подмишници, устна – тц. Само където трябва. Още има много красиви нокти, пищен бюст и прочее. И какво наследявам аз, питам ви? Едни здрави зъби… нито липсата на косми, нито красивите нокти, нито дори коса като за трима. Има ли справедливост?
    Но да не се лъжем – в повечето случаи мъхът по-скоро си е мустак. Видим и не особено красив. Това е нещо естествено, но не всичко естествено е непременно красиво, мисля аз.
    И докато твърдо не бих поощрила никоя жена да се обезобразява с диети, съмнителни за здравето препарати от всякакъв сорт или да се рисува като гейша с един пръст грим по лицето, то неща като чиста кожа и обезкосмяване са сред нещата, които (за мен) са важни.
    Който има мъх/мустак и се чувства добре с него – чудесно. Познавам такива жени и общо взето уважавам решението им (още повече, че то не засяга моите косми, нали така?). Който няма мъх/мустак не защото го маха, а защото просто няма – да знае, че му завиждам неблагородно.

  31. „Който има мъх/мустак и се чувства добре с него – чудесно. Познавам такива жени и общо взето уважавам решението им (още повече, че то не засяга моите косми, нали така?). “

    С тази позиция абсолютно се съгласявам. 🙂

  32. Много се извинявам, че пак се намесвам… но да, твърдо убедена съм, че е дефект на нашето поколение, вероятно следващ от начина ни на живот, стреса, храната, която нагъваме и прочее. И да, ФАКТ Е, че в миналото жените не са имали такова буйно окосмение… Бу, моята баба е с тъмна, буйна коса, и също като твоята, никога не е имала косми по ръцете/краката/лицето и други недопустими места… За сравнение аз имам дори по корема, така че очевидно не е само въпрос на генно онаследяване…
    И продължавам да твърдя, че за мен е невъобразимо една жена да се чувства добре с мустак! А с пенис дали ще се чувства комфортно?! Половите белези трябва да са си в съответните категории мъжки/женски, моля ви…

  33. Здравей Ирина.

    Да се нарича „мустак“ нещо, което никога няма да стане с дължина над половин сантиметър и се вижда, но само след обстоен оглед с лупа, ми идва прекалено. Нека да е мъх все пак, а? Да не вадим снимки на мъжки мустаци, че да анализираме разликата.

    Снимката на актрисата е правена през 1969 година. Мъхът, който се коментира, не се е появил сега, като някакво зловещо следствие от начина на живот.

    Той е въпрос на гени. А гените не се предават само от баби на внучки, уви. Те са сбор от това, което са били всичките ти предци също (т.е. тези на майка ти и тези на баща ти) и са подредени според определени биологични закони по начин, характерен за теб. Генът за окосмяването се е оказал доминантен. Ако не става въпрос за проблем с хормоните.

    Представата за красота е нещо доста субективно. Някога са били времена, когато всички хора сме имали козинка. Добре че не сме го намирали за неестетично и отблъскващо, иначе сега нямаше да има хомо сапиенс. 😉

    Грижата за тялото е хубаво нещо. Искате бой с окосмяването. Добре. Лошо няма.

    Но не и когато се прекалява с това. За мен е като някаква мания въпросното преследване даже и на онези косъмчета, дето са толкова фини, че ако не ти се каже, че са там, няма как да се сетиш за тях. Вманиачеността до нищо хубаво не води.

  34. Въх, Бу! Ми, който не търпи на болка?

  35. Ъм… половин сантиметър? Мъх, който не се набива на очи на една крачка от огледалото – е мъх. Половин сантиметър си е предпубертетен мустак…
    Не е бой 😉 Пак да кажа, който си обича мустака и се чувства комфортно с него – е добре.

    Деничеро, охлаждане с лед обичайно работи. Също който не носи на болка, определено е по-добре да заложи на професионална кола в салон – става за секунда. Пак боли, но боли еднократно. И доколкото знам, въпреки че няма солидни доказателства в тази посока, в повечето случаи косъмчетата се разреждат, което е добре.

  36. Мустаци, та мустаци! Кой ти гледа мустаците, когато си перфектната готвачка?
    Упс- аз не готвя.

  37. Ха кажете ми сега, като съвсем неопитна в премахването на мустака, колко време трябва да ходиш с косЪми над устната, за да може козметичката да ти ги махне за 10-тина дни?! Аз не бих издържала да чакам растежа им и да ходя мустаката. 😦

    И втори въпрос – как всъщност да си сложа въпросния банер??? Защото определено не ме влекат мустакати дами..

    И една кратка история: леля ми, Бог да я прости, когато била млада булка в нашата рода не приела съвета на баба ми да се раздели с мустака си под предлога, че той бил част от нейната индивидуалност. 🙂 Баба ми, също Бог да я прости, казваше, че когато чичо ми и леля ми се прегръщали, извръщала очи, за да не става свидетел на космата целувка…

  38. Аре сеа, всеки да си гледа собствения мустак. На някой може да си му харесва пък. На някои мъже може да им харесва жена с мъхче дори, да не ги караме да се чувстват извратеняци. Аз съм за това хората да се чувстват добре в кожата си, пък била тя и с козина. Който го кефи, нека се щави с всевъзможни средства. Но, много моля – либерте за мустака!

  39. „Призовавам ви, ако някой чернокож мъж ви направи забележка за мъха над устните ви, обяснето му, че се намира в Европа, а не в Африка и че тук въпросното нещо е генетична особеност, която в определени граници не се възприема за ненормална. “

    И чернокожите каки са с мустаки 🙂
    Вчера обикалях насам натам и се взирах старателно. Имат си мустака/мъха и те, ама кожата достатъчно тъмна , че да не личи. Няма генетична особеност тук. Всичко е мустакато.

  40. Не мога да призная, така не съм се смяла отдавна. Моите адмирации за една от дамите на блогосферата, чието местенце, незнайно защо, не съм познавала досега. Мисля да поправя грешката си!

  41. Е, и аз не съм от жастливките без мустаци. Имам си- махам ги.
    Майка ми няма изобщо. Няма и по ръцете, под мишниците, на краката има съвсем малко- само от вътрешнота страна на прасеца… Веднъж решила да си изскубе веждите, махнала ненужните косъмчета и… повече не се появили… 🙂

    deni4ero- аз ползвам кремчето на Вийт за чувствителна кожа. Болка няма! 🙂

    между другото преди време работех в известен фаст фууд ресторант и всички мацки констатирахме, че сме се доокосмили допълнително от пилешкото месо… едва ли е съвпадение…

  42. Женените египтянки, всеки четвъртък, в подготовка за петъка, махат всеки косъм от лицето до петите. Сместа си я правят сами от захар и лимон.Отначало леко карамелизират сместа, след което я месят с пръсти, като от време на време я притоплят на газовия котлон. Европейките казват, че средството е фантастично.

  43. Да, наистина лазерната епилация е много удачно решение.
    Имам познат, който махна мъха под очите си с този вид епилация. Излязоха му към 100 лева – общо няколко процедури (по 15 лева на посещение ли, нещо такова).
    Винаги съм се чудел защо жените не го ползват за мустаците си.
    П.п. Имал съм случаи познати да подарят на момиче бигче, след като бая време и се подиграваха за макар и малкият мустак.. Доста грубо се получи….

  44. @kanew
    Тази смес е домашна кола-маска. Майка ми я правеше по-рано, когато нямаше епилатори и наистина маха всичко. Тя обаче не е подходяща за мустаци (лично мнение), защото с нея трябва да се дърпа силно и е много вероятно човек да се насини, освен дето ще си маха мустаките. А синки по лицето навеждат на мисли за домашно насилие, не за разкрасяване 🙂

  45. Страхотен блог, много ме изкефи :))) И от мен нещо относно мустака, но сериозно – моята козметичка маха мустаците с конец, става за секунда, боли, но по-малко отколкото с кола-маска и после излизат чак след месец и се разреждат. Пробвайте и този начин.
    А пък за мацките с мустаци – има култури, където да имаш мустак, се смята за белег на страстна натура. В Мексико например. Вземете Фрида Кало, тя си е баш мустаклийка, но това не й пречи да е красавица. А за ролята Салма Хайек специално си е пуснала мустаци, за да е като първообраза. Така че, дами, решавайте сами :)))
    Аз лично бих потърсила друг начин да изразя индивидуалността си, не като си пусна мустачки :)))

  46. „И чернокожите каки са с мустаки
    Вчера обикалях насам натам и се взирах старателно. Имат си мустака/мъха и те, ама кожата достатъчно тъмна , че да не личи. Няма генетична особеност тук. Всичко е мустакато.“

    Аха! Ето значи каква била работата. 🙂 Каките от Африка как минавали метъра. Тъмна кожа и няма проблем. 😀

  47. Абсолютно подкрепям инициативата “ Не на женските мустаци“ . Цял живот ме мъчат пущините!

  48. Преди повече от 50 години имаше лаф: Вземи си момиче, ама по- ваклесто.

  49. Забавен пост!
    Между другото имам немци приятели били много пъти в България и не се зарибяват много по тезата, че българките били най-красиви точно заради мустаците!

    Въпрос на вкус, разбира се, но е факт че германките общо взето нямат мустаци, а в България си е нормално, което си личи от коментарите тук.

  50. Обявената междунардна кампания „НЕ НА ЖЕНСКИТЕ МУСТАЦИ“ е чудесна, занимателна и много поучителна!
    Би могло да се подпомогне с визуализиране на проблема.
    Предлагам прекрасни, огромни плакати да се веят по улиците, да ни поглеждат от автобусите и т.н и т.н…..

  51. A бе на вас толкова ли ви е акълът да отдавате такова голямо значение на толкова малко нещо, а? Защо не вземете да предприемете една глобална инициатива против тютюнопушенето и алкохолопиенете сред жение, да не говорим за другите пороци, ами някакъв си ген ви е трън в очите!
    Това голямо усилие, ако бяхте повечко разумни и не толкова суетни, бихте могли успешно да пренасочите в някаква по-интелигентна посока.
    За сведение – да, имам мъхче, имам и 3-4 дълги къдрави косъма под брадичката, които се виждат! За сведение – имам и човек, за когото е по-важно това каква съм аз, а не дали имам брада и мустаци, имам и много приятели, които разчитат за разни неща на мен, както и аз мога да разчитам на тях – не съм аутсайдер в града заради тези няколко косъма – извинявайте, но правите от мухата слон!
    Това, че генът ми е такъв, или хормоните са ми малко по-объркани дали ме прави по-малко жена от тази, която си ги маха? Или съм човек втора ръка?
    В училището, където учих една от чистачките имаше мустаци. Не такива, каквито вие ги изкарвате – няколко милиметра мъхче – а мустаци си като мъжки мустаци – гарваново черни, както и косата й. Тя беше много мургава (но не беше циганка) и беше, надявам се още е, един от най-лъчезарните, милите и приветливи хора в това училище, всички я обичахме!
    Моля ви, не разширявайте мегдана за дискриминация без никакво основание!

    Благодаря все пак де, беше смешно:)

  52. @брадата

    Искам само да отбележа, че с премахването на мустаците и другите непотребни косми не се премахва и лъчезарността, милостта и приветливостта, както и всички останали положителни качества от характера. Те си остават и след тази процедура. Просто после се чувстваш с една (или повече) идеи по-уверена в собствената си привлекателност…но със сигурност не се превръща от мила, добра жена в звяр! Така, че споко – махай ги и мъжът и приятелите пак ще те обичат и уважават :PPP

  53. На която не й пречат, да си ги носи, няма лошо. Аз лично не харесвам мустака/ мъха и си го махам редовно. Но чак пък бойкот…
    А за германките, споменати от Станков….повечето са русоляви и бледолики, затова космите им не се набиват на очи – такъв им е генотипа. Но пък често изобщо не си епилират краката и го смятат за нормално. И това съм го видяла с очите си… Изобщо, те се харесват и приемат „натурални“ – с дълги руси косми по крака, ръце и подмишници, походка на кон, фигура на кон (не искам да обиждам красивото животно, дано ме разбрахте), а китките на доста млади германки са широки, колкото на мъжа ми (който е 182 см, 98 кг), за капак носят „практични“ безвкусни дрехи, независимо как им стоят. Позволяват си екстравагантността да си сложат не особено натуралните пиърсинги навсякъде по лицето, в добавка на къса щръкнала коса, оцветена в крещящи тонове на кичури или по-скоро на петна. Така че по-добре да съм „черна, мустаката“ българка, но мъжа ми да ме обожава, отколкото да ме оценява по достойнство хер Гюнтер, докато лока бира! По-добре да си гледа неговата Брунхилде!

  54. Къде ги виждате тез мустакати жени, не знам.

    Но се изненадвам да прочета мнение, че махането на мустаките било дискриминация. Дискриминации – колкото щеш, но точно с тази не смятам да воювам. 🙂
    И не свързвам личното си щастие с добрия си външен вид, но няма нужда да обиждам околните с небрежност.

    Пък и колко му всъщност да махнеш един мустак?

    А това е връхта: „Остава сега да си обезобразиш лицето от едната суета.“ Внимание, начи: пинсетите са изключително опасен уред, при използването им е възможна внезапна проява на умение да си мърдате ушите.

  55. супер! изчетох всичко с голяма усмивка.

    може би е добре да пуснеш тема и „ти не си с един-два килограма отгоре, ти си направо д е б е л а“. не на масовото покачване на килограмите. последните няколко години сигурно средните килограми са се качили поне с десет! :):)

  56. Баш си е кофти вместо да те запомнят като „онази усмихнатата…“ , да се сещат за теб като “ онази с мустаци като мъжки…“.

    Завидете ми , мустакатки 🙂 Снабдих се с ел.пинсета за махането на тоз звяр рошав. Сбогом гадна кола маска 🙂

  57. О! Ти като се върнеш, ще я пуснеш за едно кръгче, нали? 😀

  58. Ще, ще 🙂

  59. Хммм.. не че нещо, но смятам това за абсолютна безсмислица. Хайде да започнем да си махаме космите по ръцете, защо не и веждите – колкото по-малко, толкова по-добре. Накрая ще си бръснем и главите и ще си взимаме египетски плешиви котки – от омраза към окосмяването. Като го има – има го. Не е голямо чудо и изобщо не е признак до колко една жена е женствена. Аз като имам някакви мъхчета над устната да не съм хермафродит, я! Абсолютно никой не ги забелязва, аз самата – рядко. Факт е, че се виждат само когато се загледаш внимателно. Колкото до хората, които обръщат толкова внимание на външния вид… ами, с такива не общувам. Това ми изглежда като поредния опит да се наложи ново правило за женската красота – „Имате ли мустак, вие не сте никаква жена. Отивайте да го махате или няма да се омъжите.“ Глупаво е. И дребнаво.

  60. Pingback: Не! на тийнейджърските мустаци « полетът на костенурката

  61. Помислете си какво им е на индийките..

  62. fuck off за отслабването, луди ли сте, георги явно не си спал с по-пълна жена…доколкото са ми казвали е несравнимо

  63. Сещам се за една снимка от началото на 20-ти век, в един от първите броеве на NG. Статията касаеше България и имаше богат снимков материал от това време ,… направи ми впечатление точно това, може и да е подчертано.
    В някои картини на Майстора като че ли е загатнато. А?
    Или просто сенки.
    Гъркините не са по -назад, италианките от Юга – също. Испанките.. Ех гореща южна кръв!!!
    аз .. таковата всъщност да се оплача минах..След като родих , „изписаните “ ми иначе вежди се сдобиха с нежелани косъмчета, махам ги, какво да се прави.. очаквам косми и по брадичката…надявам се да ми подминат междугърдието, все пак.:-)))
    Чета тук и през 15 минути притичвам до огледалото и с фенерче и лупа оглеждам устните си. Верно има мъх! Още не е очеваден, бледичък нефелен е някак , под 3 мм./ опитах с нокти – хващам ги, мамка им!!/ но пък забелязах куп нови бръчици… опъпчване на челото , черни точки по носа и брадичката, лошо оформен бретон и леко червени очички.:-)
    Ще се заема с последните от гореописаните. Мъхчето ще го чакам да узрее до видимост. :-.)

  64. Naia, мисля, че твърде от близо се гледаш в огледалото, щом виждаш чак такива детайли 😆

  65. снегурко

    якоооооооо!

  66. az su6to imam no ne se li4at 4ak tolkova prez lqtoto po4ti ne se i li4at sigorno zaredi slunceto no prez zimata da.Az li4no iskam da gi maxna,no mi kazvat 4e ako si gi maxna 6te stanat po golemi i se pritesnqvam.A nqkoi da znae kolko pari struva lazarnata epilaciq.molq vi ako nqkoi znae da mi kaje.

  67. I AZ IMAM MUSTACHKI A SAM NA 16 GODINI… NASHITE IZOBSHTO NE ISKAT I DA CHUQT ZA TOVA …. KAJETE MI KAKVO DA PRAVQ?

  68. Лазерни епилации,електрически пинсети,…. мили дами,когато става въпрос за красота май много много не се замисляте.Какво имам в предвид – всички операции върху лицето със лазер целящи козметични ефекти са вредни. Няма да навилизам в технически подробности но си представете що за мощност трябва да има лазер който да въздейства на корена на косъма и той да атрофира за да намали способността да произвежда косми.Атрофията се причинява от термичното действие на лазера което състарява и кожата. До сега не съм прочел никъде за премахване на проблем с окосмяването чрез въздействие с лазер да има краен ефект – т.е след известно време космите отново се появяват 😉 За съпоставка – лазерните фенерчета,тези които са на ключодържателите имат в пъти по-малка мощност от медицинския лазер но без проблем могат да причинят атрофия на очен нерв ако ти светнат в окото. Да във козметичния салон няма да ви светят в очите ама….. Както се казва красотата иска жертви.

  69. Moga samo da preporucham nai-dobria nachin za mahane na mustak, muh ili kakto i da go narechem – s konec. Probvala sum vsichko – ot igla, do lazerna terapia. Tove e edinstvenia metod, koito stadi kojata, namaliava debelinata na kosmite i e bez sranichni efekti. B Sofia go praviat na nikolko mesta, az polzvam Liana na Vitoshka.

  70. Bravo super tema! Vsichki ste mnogo dobre podgotveni!
    Pozdravleniaaa

  71. Страхотна тема!!! Браво, аз точно от това имах нужда да чуя. От мн време само си изрусявам мустацити, но пак се виждат. Притеснявах се, че ако ги изскубя ще израстнат под кожата, но сега съм твърдо решена да пробвам! Благодаря ви ! 🙂

  72. Много искам да си махна мустаците бе хора..посаветвала съм се с много хора..ама те всички само ме лъжат че не си личи и че съм била много малко.Просто ако има някои до мен ми става много кофти и непосмявам да го погледна в очите човека.Кажете ми да си махна ли мустака..а мужду другото сам на 16.

  73. Замисляли ли сте с някога за момичетата, който биват подлагани на подигравки…? Знаете ли какво е родителите да ти забраняват да си направиш лазерна епилация, недай си боже да нямаш пари 😦
    Никои от вас не се е замислил, че не е перфектен, но мога да кажа, че момичетата с мъх или мустачки не си избират сами съдбата…
    … Ако всеки се вглеждаше в недостатъците на другите…
    Важно е какъв човек си по принцип, не се води по очевидното, защото не е окончателно 😉

  74. imam priqtelka koqto i az nz kvo da kaja max li e ili mustak , tq e na 13 godini i vsi4ki q obijdat , adski e krasiva , slaba e , kosata i e leko 4upliva 4erna , a kojata i sqka6 e ot korica na spisanie straxotna koja , no tova ne6ty tozi max , vseki q obijda , smeqt i se , sega sme na 15 i dvete vlqzaxme v angliiskata tq si go maha i vsi4ki q xaresvat , no makite koito predi ima6e bqxa yjasni , koito se xaresva taka neka taka da si ostane , no molq vi ne e nujno da se obijdame tva e napravo obiistveno . ve4e ne pomnq kolko pati sme se krie li zad y4eli6te dvete i tq e plakala , tazi bolka me ybiva6e i im idva6e da tida i da gi nabiq vsi4ki koito q obijdaxa , no s nasilie ni6ty ne stava . radvam se 4e sega tq e 6astliva . az nqmam i s lupa sam se gledala no si nqmam …

  75. Добре, след прочитането на статията и всичките постове със сълзи на очи си признах…..да имам мустак и това от отдавна не е мъх!Подяволите аз изруд ли съм?!не искам да съм Меглена(едно изключително мило, но иначе мустакато момиче от бившия ми клас). Истината е , че имам много хубава и гъста коса и няма човек в обкръжението ми който да не го е видял и потвърдил хиляди пъти.Но освен тази прекрасна даденост аз си имам и мустачки?!
    КАТАСТРОФАЛНО ХОРА!!! ИМАМ МУСТАЦИ?!
    Имам си и гадже(което ме обича безкрайно много и се отнася с мен като с принцеса). Не той няма да ми каже, че съм мустаката разбира се, но виждам къде се взира понякога и ми приозлява…..писна ми да си маскирам лицето(с адкси много грим в очите, за да разсея вниманието от устата и да не използвам червило).Писна ми да се шаря без да има за какво.ами да хубава съм си, но мустаката. Какво да правя?!Кой метод да избера?! При лазерна епилация колко често трябва да се ходи? (защото не мога да давам 80 лв на месец например.)

    А и искам да попитам и другите про-мустакатки в блога какво става след като сте си махнали мустачките и те започват пак да растат? боцкат ли? потъмняват ли?изсветляват ли?изчезват ли?направете анкета. Това ще си е едно проучване. И още нещо не смятате ли, че ще е смешно и ОЧЕВИДНО, че си махам мустаците, след като се появя пред гаджето ми без грам мъхче, а той си знае че съм с мустак?!

    Да си призная честно, малко ме е страх да предприема тази крачка и не заради друго, а само заради риска ДА НЕ СТАНЕ ПО ЛОШО?!?!
    (страхотен блог, извинявам се за дългия пост!)

  76. Здравейте,аз също имам този проблем и хич не ми е приятно,пробвах да ги обръсна и след три дни ето ни и нас! Ужас,сега ще пробвам с епилатора да видя какво ще стане,но много ви благодаря за съветите!

  77. Много яка статия, а ето и моя опит:
    Махам окосмяването от горната устна от година (на 29г. съм)
    Започнах, след като видях, че са станали по-тъмни космите на едни снимки в близък план. Отврат.
    Първо ги изчистих сама със студена кола-маска, през следващите дни излезнаха доста пъпчици малки, но ги имаше, с фон дьо тен всичко се скрива.Реших да ги махам при козетичката при която ходя с топла кола-маска, защото кожата ми е доста чувствителна. Резултатът беше, че след процедурата (още на втория път) няма пъпчици.;-)
    Лошото е, че растат постепенно, но това е с всички косми, и на 10-15 дни ходя да ми ги чисти.
    Съвет към тези които не са наясно:
    – не се бръснете по лицето, ако правите това по друга част от тялото си – знаете какво ще последва – космите се сгъстяват и стават по-черни и упорити (виждала съм жени които се бръснат СТРАШНО Е)
    – не се скубете с пинсета, космите започват да излизат по 3-4 от корен и растат по-бързо
    – ако наистина родителите ви спират, поговорете с тях, вие си ги познавате и съм сигурна че ще намерите правилния начин да ги убедите, че това е важно за вас и самочувствието ви

    Козметичката ми слага Пантенол и червенината изчезва след час най-много, но всяка използва различни препарати.
    Надявам се да съм била полезна и сори за дълото писание
    Весел ден на всички!

  78. ами…..мхм….реших се….вчера отидох до магазина и си взех тези прочути лентички (бяха на Veet) вътре има 10 ленти и 4 кърпички(които не са на спиртна основа, а на мазна).махнах си мустаците….зачервяването изчезна бързо след като се намазах с кърпичката. Кожата ми е още лекичко изтръпнала и много нежна.Само дето ме е страх какво ще стане след 10 дена…….ако боцкат ще се гръмна в крака хаххаха.Ще ви пиша да споделя опит. Ако станат по зле ще отида на лазерна епилация, но та чух че потъмнели на едно момиче…..ужас а и ставали гафове с кожата….

  79. Добър вечер. Търсех инфо по мустакатата тема и така попаднах при вас, много е весело 🙂 Не познавам никой тук, но изчетох всичко за мъх-мустака и искам да попитам нещо. Моят така наречен мъх-мустак първо беше само мъх, сега нещо напоследък почна да прилича на мустак. Повечето косъмчета са светли и тънки. Има две-три, които са руси и твърди, а има и няколко по-тъмни. Питах една козметичка, и тя ми каза, че фотоепилацията няма да е ефикасна защото са светли (аз даже ги изрусявам леко защото не искам да рискувам да се виждат тъмните от тях).

    Първия въпрос – ако ги махна с кола маска какво става после докато станат достатъчно дълги за нова кола маска? Потъмняват ли, и растат ли остри и твърди, или изтъняват? И какво правите докато станат достатъчно дълги за повторно махане? Ами ако са черни би се виждало дори и мъничко да пораснат, само милиметър да е, пак се вижда и е ужасно 😦 Не бих могла да си стоя три дни в къщи докато пораснат достатъчно.

    Другия въпрос е – с електрическа пинсета може ли да се махат русите косми? Или и това е само за тъмни?

    Благодаря, че прочетохте, и се надявам да не преча. 🙂

  80. i az imam mustaci maham gi, no predi da zapochna da gi maham momchetata ot klasa mi se podigravaha(vse edno te sa perfectni І-))Dosta nepriqtno chuvstvo da imash mustak, no…go imam za jalost.No tova koeto moje bi malko me uspokoqva e che ne sum edinstvena.Naistina trqbva da prestanem s tezi kompleksi no kak…Resheno e shte se muchem i taka 😀

  81. От 10години си махам мустаките 🙂 първо се омъжих с мустак, и после една приятелка ми каза, абе момиче то верно, че жените с мустак са страстни, но вземи го махни :)заведе ме на козметик, лелее голяма болка изпитах, с една пинсетка, скуба та скуба, после почнах да си ги махам сама с кола маска, супер лесно, така свикнах, че дори не ме боли:)

  82. Ами как да си махне човек мустака като аз не виждам начини за това, с колата маска се появяват пъпчици и се зачервява по чувствителната кожа ,с фотоепилация не е сигурно какво ще стане (някаква жена се беше уплаквала) апък за другите методи да не говорим като махане с пинсета и бръснене тва е просто глупост ! Затова трябва човек да рискува и не се знае може по зле да се получи сле опитите да махне мустака 😐 Ако някой има предлужения да пише 🙂

  83. С кола маска след първите 2-3 пъти вече не се появяват пъпчици.

  84. Хора, няма какво да се чудите – който иска да маха, лентичките на Вийт са перфектното решение. Маха се за секунда, мажеш после с нещо мазничко (или Пантенол, ако си с по-чувствителна кожа) и забравяш поне за 2 седмици. С времето изтъняват и оредяват. Изобщо – няма по-лесно и просто нещо от това – кавам го на девойките на найсет години. Давайте, момичета, да бъдем жени!

  85. Ами чудя се дали пък окосмяването да не е следствие на соцфеминизма? 😉

  86. super..,adski mi haresa tazi publikaciq,zashtoto i az imam problem.. 😦 ..Za purvi put di mahnah v kozmetichniq salon s topla kola maska,no efekta be …..ujasssss…..zachervqvane,hilqdi pupchici s mastna tukan….za neshastie si gi noseh po 1-2 cedmici do sledvashtoto mahane…:(…i to be vuv kushti s lentichki za sujalenie pak sus sushtiq efekt,no s po malko pupchici,no gi imashe(umirah si ot sram).Majesh gi s kakvo li ne,no nishto ne pomaga:(Sega pochnah s pinseta,no kato trugna da mi maham i otkacham…,vse neshto ostane…:(………MOLQ VI ,KAJETE AKO NQKOI IMA KATO MOQ PROBLEM?-DAITE MI SUVET…Prochetoh vsichki komentari,no nishto ne namiram podhodqshto,zashtoto moqta koja e adski chustvitelna:(,no vse pak spodelete:)Kajete kak e s koneca?

  87. „Мъж без мустаци – все едно жена с мустаци.“
    Антон Павлович Чехов

  88. Аз съм все още на 12, но искам да попитам как да ги махна като за първи път ??Защото аз започнах малко от двете страни със самобръсначка, но спрях ии след няколко дни ми пораснаха ацки грозни и черни, дебели.Но за мое успокоение са само от страни.Решила съм като стана на 13/14 да се разделя с моя „мустак“ посредством кола маска.Удобрявате ли това или някакъв друг вариант ??

  89. ami kato imam leko pigmentni petanca i mahna maxa dali 6te e po dobre strax me e kojata mi e tanka a ako stane po zle uffffffffff

  90. Ами според мен и колата маска помага ,но има и други варианти.1-я е може да се махат с пинсета само , тези които са най-дебели и повече се виждат.2-я вариант е да се боядисат с кислородна вода или с боя за коса.

  91. ws mi se podigrawat na daskalo .. mn kofti mi stawa … iskam da se samoybiq ;(

  92. Преди доста години , когато дъщеря ми беше само на две годинки, след внимателно взиране в огледалото, изведнъж ми казва :
    – Мамо имаш мустаци.
    -И ти имаш – отговарям и аз.
    Последва ново втренчване в огледалото и накрая с тежка въздишка.
    – Тати като ни целува все по устата, посадил ни е мустаци!

    Така , че мили дами , не се чудете от къде са ви мустаците 🙂

  93. от там са и брадите, хаха! какъвто таткото, такова окосмението!

  94. Аз съм на 12.Да ги махам ли?

  95. Boje na 12 kyde mislite za mahane na musta4ki :D:D ujas :X dne6nite hlapeta ( ne 4e az sam mn golqma de , na 17 sum ) sa prosto … vuprosut mi e : nqkolko puti sam si mahala musta4kite s kola maska .. gadnoto e 4e kato porasnat i ne sa mi svetli i vse pak si li4at no makar ne osobeno priqtnata gledka , gledam da hodq po rqdko za6toto znam 4e kolkoto po 4esto se mahat tolkova po gadni stavat s vremeto .. ta , iskah da pitam – ako si gi mahna s lazerna epilaciq ili fotoepilaciq nz kak to4no se kazva , kolko 6te struva gore dolu i za kolko vreme gore dolu nqma da se poqvqvat ? su6to taka ima li nqkakvi strani4ni efekti ot tozi vid epilaciq ? MNOGO molq koito ima otgovor na vuprosite mi da pi6e na e-mail : sex_on_the_beach19@abv.bg MNOGO VI MOLQ OTGOVORETE MI :)))

  96. iskam da popitam za tez lenti4ki dobro predlojeni li sa i kogato gi kypyvam ot aptekata kakvo trqbva da kaja za da mi gi dadat

  97. Уважаеми момичета и дами, по-специално искам да се обърна към тези от вас, които са в училищна възраст. Изживявате труден етап в съзряването си и това ви прави много уязвими към критика. Не винаги упреците, които се отправят към вас са свързани с ваш физиологичен дефект, макар и да използват начина, по който изглеждате. Все пак съветът ми към тези от вас, които се притесняват от окосмението по горните си устни е – опитайте с пинцета. Болезнено е само първия път, когато косъмчетата са напълно развити и са по-дебели. Не се притеснявайте от начина по-който ще израстват, това не са вежди все пак. На няколко дена ще се подават малки косъмчета, които ще отстранявате с пинцетата и няма да почувствате почти нищо. Опитайте този вариант, вижте как ще подейства, преди да хвърляте много пари, в хиляди козметични процедури, за които не е ясно как ще ви се отразят, всяка кожа е индивидуална. Последното, което искам да добавя, е че грижата на човек към себе си е едно, а това да се опитвате да подражавате на топ модели, съвсем друго. Не забравяйте да обичате и уважавате себе си.

  98. What is wrong with you, people?

    Уффф, аз пък си имам мустаци и си ги харесвам 😛 За бога, спрете с тези лудости. Да, изрусявам ги и НЕ, не се виждат, защото кожата ми е много бяла, а и може би не са прекалено дълги и дебели. Мисълта ми е, че не е необходимо да си изскубем всеки косъм по тялото, за да сме красиви. Колата скъпи мои има един сериозен проблем и той е, че при всяко дърпане се маха тънък слой от кожата, а над горната устна тя е изключително нежна. Та, благодарение на слънцето, след време мустакът ви ще е напълно унищожен от колата, но кожата ви ще е кафява, така че все едно имате мъжки мустак. Лентички не съм опитвала, на пинцети не вярвам много, но съм с две ръце на лазерната епилация, защото съм я пробвала на други места от тялото си. И не забравяйте какво можете да причините на едно младо момиче с гадните си коментари или с подигравки, защото проблемът с 3те косъма над горната устна е нищожен в сравнение с комплексът, който може да се получи от подигравки. Засрамете се и престанете с това повърхностно и глупаво мислене!!!!

  99. Аз съм на 14 и си махам мустака от 11-12 годишна.Не съм мислила за момчешката аудитория тогава, просто не ми харесваше.Първоначално го махах само от страни по абсурден начин (с ножичка).По-късно спрях, защото разбрах, че не е редно.На принципа на самобръсначката е, след всяко „рязане“ стават по-дебели.За това отидох на кола-маска и бях доста доволна.Тези пъпчици са само митове за мен, но може би кожата ми не е достатъчно чувствителна.
    Но бях на ясно, че това маха слоеве кожа и за това ошитах с конец при косметичка.Е, боли пове1е, но резултатът е далеч по-задоволитен.Конецът е по-добър по четири причини:
    1.Няма недостатъкът, който се появява при коламаската с пъпчиците,
    2.Гарантирано не маха никакви слоеве кожа.
    3.Мястото не е раздразнено, не си мазна след това, слънцето не ти вреди.
    4.Зачервяванеото изчезва непосредствено след като си платиш от салона и излезеш навън.
    За тези, които препоръчват или ползват пинсета:не мога да си обясня защо, но козметичките (дори и майка ми) ми казват никога да не го отстранявам с пинсета.Реално погледнато, каква е разликата между пинсета и конец?Но действително, майката на една моя приятелка си го маха от 5 години с пинсета и косъмчетата са черни и дебели-това отдавна е минало границата на мъх и си е абсолютен мустак!След като го видях, вече вярвам на теорията да не ползвам пинсета там.За мен пак най-добрата идея си остава конец, вече се научих и как да го използвам.
    http://www.youtube.com/watch?v=5yYVK_0IH1w Гледайте от 33-та секунда, като всички американки в този сайт и тя дрънка скучни неща, които всички превъртат в началото.Искам да отбележа, че в началото е много трудно да го ползваш, защото не го усещаш, но с времето се учиш.Беше ми безнадеждно в нчалото, но сега „чистя“ и приятелки.
    Що се отнася до възрастта, до 12-годишна възраст имах завидна почти-вежда и се радвам, когато майка ми ми даде благословията си и ме заведе на козметичка.Тя беше и жената, която ме спаси от космати крака.Не искам да мязам на Чобака в край на сметка.Нося грим само с повод или ако имам някакви пъпки за прикриване или ако искам да разсея погледа от някакво временно несъвършенство, а понякога просто за удоволствие.Смятам, че всяко момиче има право да си оскубе веждите и мустака когато поиска, това не и пречи да продължи да играе в квартала примерно, просто ще има по-голямо самочувствие.А и ако изглежда добре и без грим, то няма да е подтиквана, когато порастне, да започне да го употребява в толкова промишлени количества, да го крие от мама и да си купува стари и некачествени фон дьо тен-и, които само ще доведат до по-лоша кожа и повече замърсени пори съответно,Ако се чувства красива от малка, ще се избегнат бръчките на 20.

  100. Chuwala sam che moje da stane po-zle .. toest che moje da izlqzat po golemi ili kato tezi na krakata po-tochno .. sigurno li e che nqma da stane nishto takowa ?

Вашият коментар

