Малък експеримент

В блога на Morwen дискутирахме разликите между половете, ‘мъжка’ и ‘женска’ работа и прочее.

Разлики между половете има – твърдо. Не защото някои сме от Марс, други от Венера, а трети – без значение пола – падат от Луната. Но освен съществените физически различия има и други. Колко мъже познавате, които ще забележат чистотата в тоалетната? А да направят нещо по въпроса, ако се налага? Дали защото обикновено подобни неща са ‘женска’ работа, сме тренирали окото и навиците си да обръщат внимание на подобни битовизми и да предприемат мерки?

Реших да направя малък експеримент. Баща ми не афишира уменията си да домакинства – готви много и вкусно, подрежда след себе си, но тихо и незабележимо. Ако открито стане на въпрос, поддържа твърдо тезата ‘при две (три, когато сестра ми също живееше у дома) жени в къщата не е моя работа да…(едикаквоси)’. Същевременно прави разни дребни неща, които съм забелязала през годините, че доста мъже изобщо не считат за нужно (ако изобщо им прави впечатление) да правят. Нищо драматично – просто малки неща, които са от голямо значение при съвместно съжителство.

Преди да замине, майка ми ми заръча да сменям чаршафите на баща ми, „защото иначе ще го заваря в същите!“
Аз – Тома Неверни – твърдо вярвам в силите на сам мъж да поддържа домакинството. Оставих му в спалнята куп чисти чаршафи с малка табелка „Спално бельо за смяна“. На третия ден след тръгването на майка отидох и заварих къщата по-подредена и спретната, отколкото когато майка е тук 😀 Въз-хи-ти-тел-но. Разбира се, дребни битовизми бяха деликатно оставени на моето внимание, но да не искаме прекалено много. След седмица погледнах чаршафите, бяха си същите, беше си сменил само калъфката на възглавницата.

Две седмици по-късно пак идвам. Къщата е в нормален вид, но хм, чаршафите пак са си същите. Дали мама не беше права? Зачудих се дали татко разчита на това, че аз ще дойда да ги сменя или просто не му прави впечатление. Питах го сменял ли ги е. „Не“, казва, „тези са ми удобни“. Шегуваше се за удобството и каза, че после ще ги сменим заедно.
Аз ги смених, докато той вършеше други неща, де.

Малка отплата за това, че вчера пуснах пералня, която му оцвети всички бели потници в нежнорозов кюлотен цвят.

Като ги видях, толкова ужасно смешно ми стана, че не можах дума да кажа от кикот, само му ги разгърнах насреща. Понесе го мъжки. „Щом е така, ще носим розови потници!

10 responses to “Малък експеримент

  1. Мъжете могат много неща, но предпочитат да ги приемаме за типичните мърльовци и да вършим всичко сами. Когато опре ножа до кокала, става ясно, че те се справят чудесно и без нас. 🙂

  2. това е, защото ние, мъжете (брях, и аз между тях!!) сме прагматици.

    1. изразът и изобщо – мисълта! – че чаршафите СЕ сменят на еди колко си време, за истинския мъж е безсмислица ( нонсенс по научному).

    1.а. чаршафите трябва да бъдат сменени в момента, в който се изцапат и вече не е комфортно да спиш, обгърнат с тях.

    ето защо по:
    – чл.1: жените са кокошки – те не разбират дълбоката философия на несменянето на чаршафите, понеже робуват на нещо, вкоренено им от бабата (или прабабата, все тая)
    – чл.1.а.: как е възможно жените да са такива гъски! да ми сменят чаршафа, тъкмо когато успях толкова комфортно си го усмърдя !??

  3. тотално подкрепям batpep 🙂

    Както съм казвал и преди, хигиенизирането отвъд практическата полза от него, т.е. залудо чисти, залудо не стой, ми е не само непонятно, но и твърде противно

  4. Уверявам се за пореден път, че мъжете и жените имаме много различно отношение към хигиенизирането и чистенето, така да се каже 😀

    Защо, кажете, сменяте дрехите честичко, а чаршафите, в които се търкаляте всяка нощ по 7-8 часа, хич никак? По повод на споделеното от мен за бащините ми чаршафи на едно друго място, една дружка каза, че веднъж за 6-месечното й отсъствие мъжът й си сменил чаршафите два пъти. Някак недостатъчно ми се вижда на мен това 😀

  5. Ох, и аз бях привърженик на честото сменяне на чаршафите, но това беше преди да заживея с мъж и котарак. Единия се оплаква, че чистите чаршафи не му били приятни, а другия смята, че ако чаршафите не смърдят, е негово задължение веднага да ги маркира. Единственото разрешние на проблема, което ми хрумва е, като сменя чаршафите да направя стотина кръгчета из стаята, докато се запотя, след което да се овъргалям в чаршафите и да ги усмърдя едно хубаво преди някой да е забелязал 🙂

  6. Защото така им отърва. И като сме малко по-патици жените (таквиз кат мен), мъжа си се подхилква доволно…

    Моя мъж остана 3 месеца сам. На 2-та седмица го питам „Поля ли цветята?“, в отговор получих „Ние цветя имаме ли?“. От три едно оцеля. Чуваме се почти всеки ден през Скайп. На 10-я ден човека каза „Няма да пускам камерата, че ще се уплашиш“.
    Пуснал пералня, но един ръкавв останал отвън. Не го видял. Наводнило се малко положението. Карай.
    И много такива…

    Пък жените сме гъски и кокошки, щото се оставаме в дива заблуда, че видите ли, милите мъже не могат да вършат никаква домакинска работа. Я да се напнем…

  7. Гарантирам ви, че мъжете, които не забелязват чистотата в тоалетната, чисто и просто не са служили. Тези, които са били в казармата, са давали дежурства и са МИЛИ тоалетни, така че те не може да не забележат това.

  8. Да ви кажа, всичко зависи от възпитанието. Приятелят ми чисти, готви, пере, глади, пуска миялна… изобщо, пълна моя противоположност.
    Освен банята. Тя си е моя територия. 🙂
    Така че…въпрос на зрялост, самостоятелност и разни други подобни. 🙂

  9. Бааа, аз веднъж гледах едно филмче, дето даваха под микроскоп какви животни ни щъкат из чаршафите – пък не съм гнуслива, ама тия бяха като гадни червеи, надигащи глава. И тва щъка по теб… Ама много бяха гадни!

  10. Pingback: Малките неща « Царството на Бу

Вашият коментар

