Как (не) участвах при Марта Вачкова

В началото на миналата седмица получих обаждане по телефона от предаването ‘Жените’ с Марта Вачкова. Канеха ме да съм гост в предаването в четвъртък, темата звучеше многообещаващо: „Подготовка за раждане“.

Въпреки че в плановете ми не влизаше ходене до София точно сега, прецених, че си струва: щях да представя Ла Лече Лига и да поговорим за подготовка и начало на кърменето като част от пренаталната подготовка в ток-шоу, което е насочено към различна аудитория от ‘бебешките’ предавания.

Понеже имам някакъв малък опит с гостуване в телевизионни предавания, се поинтересувах в аванс кои ще са другите гости – бременна манекенка и човек от курс за подготовка за раждане, ми каза момичето, което се занимаваше с организацията. Помислих си, че това е добра комбинация, която да обхване общо почти взето всички аспекти по подготовката за раждане и първите дни след него.

В четвъртък благополучно стигнах съвсем навреме на ‘Сан Стефано’ 29 заедно с детето – взехме си творчески отпуск 😀 Там доста почаках, докато ме викнат за грим. Мая се забавляваше изключително много, докато момичето ме гримираше, въпреки че с общи усилия успя да не направи особени поразии. После чакахме още твърде много време, докато гримират други две жени – манекенката и висока стройна дама. В резултат ни викнаха в студиото поне половин час след времето, за което ми бяха казали, че ще почнат снимките.

За голяма моя изненада се оказа, че седя в публиката. Нещо повече: гостите в крайна сметка бяха: манекенката с коремче, жена от курс за бременни в София, педиатърка, треньорка по водна гимнастика за бременни, ТВ журналистка от БНТ, която да сподели личния си опит за подготовка и раждане със своето дете и аз.

И така, за 45-минутно предаване Марта Вачкова вмести собственото си мнение по въпроса, запис на разговор с лекарка от родилен дом (Шейново, според мен), запис на интервю с баща за подготовка за раждането, запис на разговор със случайна майка от улицата и 6 човека гости. Очевидно времето беше абсолютно недостатъчно. Основно говореше с жената от училището за бременни, ТВ журналистката и манекенката – те и бяха на столовете до водещата, останалите си кютахме сред публиката, не сменихме местата, както очаквах. Педиатърката, която явно често гостува в предаването на Вачкова, от време на време грабваше микрофона и вмяташе дума-две – нямаше специални въпроси, по които да я поканиха да се изкаже. Треньорката по водна гимнастика едва можа с две думи да обясни защо този спорт е полезен и интересен. Аз? Аз, въпреки че бях представена за гост и поканена като такъв, получих време под минута да отговоря на единствения ми зададен въпрос и по средата Марта ме прекъсна, защото „времето ни изтича“. Толкова за това.

Определено бях много неприятно изненадана от този развой на събитията – някак странно ми е да поканиш човек за гост в ток-шоу, само за да го настаниш сред публиката и да зададеш единствен въпрос тип ‘Минута е много!’, а после дори да не го оставиш да говори като хората. В крайна сметка, като знаеш, че времето ти е ограничено, а трябва да се говори по такава обширна тема, като подготовка за раждане – покани по-малко хора, които да могат да говорят по-нашироко, но по-смислено по нея или раздели предаването на няколко части!

Толкова бях вкисната в края на записа, че дори не се поинтересувах кога ще излъчат предаването. Ръкоплясках заедно с другите, когато жена от екипа даваше знак (и подвикваше ‘Марта!’ и ‘Браво!’), но ако честно – не мисля, че си струваше. Единственото добро нещо от цялата галимация беше, че създадох няколко полезни контакта.

После разбрах от други хора, че това е обичайният сценарий за ‘Жените’. Един познат с насмешка каза, че като види да му звънят от това предаване, даже не си вдига телефона. Другия път и аз ще знам.

26 responses to “Как (не) участвах при Марта Вачкова

  1. И аз съм много разочарован от продуценска къща „Виж“, която прави ток шоуто. Преди време ми откраднаха цял сценарий за бившето предаване Защо не? Освен това за капак го обезобразиха на места по просташки начин. За „професионалният“ им екип просто нямам думи…

  2. За контактите разбрахме, а от хонорара доволна ли си?
    Или всичко беше на добра воля и публиката не получава пари.
    Явно предаването няма добри планьори и са се презастраховали, за да не им увиснат снимките. После пътьом са преценили кой гост чий кум или сват е и са го пуснали баш под прожекторите.
    Не се ядосвай, Бу, тръгнала си си с добри контакти и добър грим, което на днешно време често се оказва повече от всичко друго.

  3. На добра воля, Лиско 😀
    Не се съмнявам, че точно така е протекло планирането. Жалко, все пак.
    А грима свалих. Веднъж направих грешка да си тръгна с телевизионния грим навън и гледката на дневна светлина беше страховита.

  4. Вие явно нямата опит с телевизията и телевизионерите. Телевизията представлява (в най- общи линии) празни приказки на празни хорица, пробутвани на празноглавци.

    А телевизинеринът е кръстоска между к…ва, л…но и идиот.

    И изобщо, тези негодници от БНТ, на които ние им плащаме заплатите (между 600 и 2000 лв. на месец), ни тормозят от тъмно до тъмно.

    Започват с кривогледата Валентина, сетне ни поема дебелата Марта, вечер ни омайва дъртичката Радина, в края на седмицата ни довършва и динозавърът Васа Ганчева.

    Това си е направо някакъв нестихващ кошмар!

  5. Времето,в което се излъчва предаването на Марта е през работното ми време. Харесвам Марта Вачкова като артист.Беше ми интересно да я видя като водеща на женско предаване и затова си поставих си за задача да гледам повторение на някое нейно предаване и два пъти успях.Едното предаването бе за епилацията.Епилацията не само за жени, но и за мъже.Видя ми се много посно,едностранчиво представена и обажданията на мъжа зад кадър бяха малко глупави.Подразни ме факта, че жена от някакво студио за лазерна епилация каза, че 13,14 годишните момичета вече водят полов живот и затова трябва точно при нея да ги заведем на лазерна епилация.Настръхнах.Дящеря ми е на 13 год., водя я наистина на кола маска, но да води полов живот!Второто предаване дори не помня за какво беше.Не смятам, че за 45мин трябва да се разискват теми, които изискват 5 пъти повече време.Не ми хареса предаването на Марта. Така, че Бу не си го слагай на сърце.Има идруги предавания и то по-добре организарани.Например предаването „Часът на мама“.Много приятно предаване и с малко гости.Така, че смело напред!

  6. доста тъпо са постъпили. ама от бнт наистина нищо добро не може да се очаква.

  7. Предаването е малоумно. А и организацията явно им е супер зле. Аз също на два пъти уж трябваше да ходя и двата пъти се променяше всичко в последния момент. Но вероятно така е по-добре, защото такива дивотии за жените почти никое друго предаване не тиражира.

  8. Бу, само мога да ти кажа, че това предаване не си заслужава цялото това пътуване, настройване, подготовка. Това е предаване за праха върху мебелите. Никой не го гледа.

  9. Напълно съм съгласна с Мишон . Чудя се изобщо кой гледа Канал 1 ( с изключение на моят мъж , де , който не пропуска възможност да зяпа футбол , бил той и някой треторазреден мач от родното първенство) . Някога Марта ми беше симпатична , но сега во това предаване , с мазната си усмивчица и едностранно и скучновато представените си теми – не струва . По-добре да не бяхте били път с Мая , за единия грим не си струва.

  10. Pingback: Top Posts « WordPress.com

  11. Да, предполагам, че грешката е донякъде моя – не проучих предварително предаването и начинът му на провеждане (т.е. никога не съм го гледала). Ако знаех, може би щях да разисквам в аванс някои неща и евентуално да премисля дали да ходя. „Часът на мама“ е значително по-добре организирано, макар че е насочено към друга публика и толкова се опитват да представят всички различни гледни точки, че човек може да се почуди коя е по-валидна, в крайна сметка. Там беше едно приятно гостуване. Дори в регионалното „4+1“ по Евроком всичко беше на много по-професионално ниво.

  12. Ивонска БГ-мамма фенка

    Бу, мен ако питаш, трябваше да застъпиш Марта в междучасието и да я принудиш да вникне в сериозността на това, което така или иначе тя те е извикала да представиш… Лепваш се, настойчиво и изчерпателно и отнемаш около час от времето и избирате дата, когато не манекенка да цупи устни до водещата!

  13. Струва ми се, че предавания от рода на „Часът на…“ са просто опит за телевизионен форум, от който няма никакъв смисъл.
    От друга страна как полезната информация да стигне до зашеметени от дезинформация девойчета, млади жени, бременни и майки – първескини?
    Ето това е въпросът.
    Може би ако наистина се направи предаване за бременността, раждането и отглеждането на децата, то трябва да е с по-голямо времетраене и с по-малко „пълнеж“ и в седмицата два до три пъти ефир.
    Това пък е почти неизпълнимо, защото коя водещ/а/ ще е достатъчно отдадена, за да го направи?
    Трудна работа.

  14. Аз бях гост в „Часът на мама“.Очарована съм от екипа и организацията.Много се притеснявах,но те успяха да ме предазположат.

  15. Два пъти участвах в „ЧМ“. Екипът и организацията наистина са строхотни, но и у мен остана убеждението, че „… В крайна сметка, като знаеш, че времето ти е ограничено, а трябва да се говори по такава обширна тема… покани по-малко хора, които да могат да говорят по-нашироко, но по-смислено по нея или раздели предаването на няколко части!

    Чудно ми е защо се счита, че колкото повече хора се опитат да се надвикат и прекъснат, се получава интересно предаване за зрителите?! Да, talk show, но какъв е смисълът да хванеш хора с различни убеждения, като не им даваш възможност да ги изкажат и защитят?!

  16. Димитрова

    От време навреме се случва да гледам предаването „Жените“ с Марта Вачкова.Прави ми впечатление, че тя допуска досадни правоговорни грешки.Например „ТОЗ“ или „ТОЛКОЗ“.Не знам дали това е диалект или е влияние от някакъв сценичен образ.И в двата случая, не е професионално.

  17. Всеки път когато засичам предаването на Марта ми става обидно, че са го кръстили „Жените“. Аз като жена не намирам нищо за себе си в това предаване и не се отъждествявам с тези КОКОШКИ, които мазната Марта събира около себе си да се надкудкудякват. Омръзна ми да ми дават тон в живота някакви кухи манекенки, поканени за да вдигат рейтинга на глупавите предавания и да ми говорят с такъв апломб и самоувереност, типичен за хората току що „открили топлата вода “ сякаш наистина вярват милите, че от тях започва светът

  18. Никога повече не ходи при Марта, това е едно от най-гнусните предавания в ефира…а от нея по-досадна,дебела и мазна наистина няма.Понякога гледам Канала сутрин докато не се появи тя с истеричния си глас и идиотска визия…абе нямам думи,тя е най-малкото жена!

  19. Хе, хе, помня как подпалихме форума на сайта на предишното предаване на Марта(даже не му помня името :))) ), по повод храненето на бебето май беше.
    Явно продължава да работи с некадърни екипи.

  20. Колкото пъти съм гледала това предаване, толкова пъти съм се възмутила, защото не се цели да се чуят различни мнения, а само едно, общоприето и то от някой некомпетентен педиатър! Скалъпено за 30 минути, нищо не може да се каже!Гледах последно за кърменето и си казах „В това шоу, никой не знае как се кърми“!
    Жалко за разкарването ти Бу, които иска да се консултира с теб, поне знае къде да те намери! Благодаря ти, че те има! :)))

  21. И на мен ми омръзна от този монопол на Марта в ефира на канала. Както често става с водещи, които започват като непрофесионалисти, но големи свежари, скоро се главозамайват и забравят, че не са най – добрите и трябва да се борят за рейтинга си. Марта крещи, когато милата публика вика името й тя отвръща просташки „Стига, БЕ“, прави говорни грешки, кани кухи, но представителни манекенки и фолк звезди и ги четка, за да са щастливи от участието, а и често ги прекъсва, защото „времето ни изтича“, а и те всъщност нямат какво толкова да споделят (а дори и да имат, мислите трудно се подреждат в главите им, камо ли да стигнат свързано до устите им – визирам например абсолютно безсмисленото участие на Анелия , на 10 или 11 февруари 2010)

  22. Бу, добри хора ме ночиха към твоя опит с това предаване. И добре, че го направиха!!! Щях да се окажа в твоето положение или дори по-лошо (на стол до Марта, но без думата) по темата за домашното раждане (БНТ последни се сещат да я разчепкат.. напоследък просто гъмжи в медиите, но в съвсем празна посока…). Мисля да си спестя неприятните емоции…

  23. Хъм.. От цялата работа само не разбрах, защо след като си идвала в София 1-во: не ми донесе договора и фактурата, заради която счетоводителката ни вече ме е обявила за персона нон грата и 2-ро: не се обади, за да поговорим и на живо за бъдещите творчески планове… Всичко се записва Русева, всичко се записва…

  24. Ани, виж датата на публикацията 😆

  25. Мда.. Видях я. Ама видях и един пост за някакво скорошно идване, та пак да те замоля по точка 1-ва поне за същото 🙂

Вашият коментар

