‘Мажоретка’? Мръсна дума!

След разказа ми за честването на 24 май в Пловдив, Василена написа пост в блога си, днес публикуван при Петя Кирилова – Грейди, по въпроса за мажоретките и ролята им в такъв парад – а именно, сексуализация на момичетата, символи на телесно и плът, насърчени преди всичко да си показват гащите и да си връткат дупетата за радост на педофилите.

Аз нямам против детето ми да е парадна мажоретка. Откога това, да си мажоретка (участник в трупа за модерен балет, народни танци, етс.) автоматично изключва това, да си умен, да си отличник и изобщо, да си пълноценна жена?

Трябва ли феминизацията обезателно да означава, че никога (ама никога, за нищо на света!) няма да се носят дрехи, които по някакъв начин ще навеят мисли за телесно и плът? И откъде, за Бога, в съвършено нормалните униформи на парадните мажоретки, се видя нещо непристойно и навяващо мисли за сексуализиране (и покана за педофилите, както се отбеляза в един коментар)? Тези момичета с нормални парадни униформи са примерно два пъти по-облечени от редовите момичета по улиците – масово явление, което засяга момичета от всякакви ‘прослойки’, както от ‘обикновени’ семейства, така и от високо интелектуални и културни такива… доколкото ги има.

Някой от пишещите знае ли какво точно прави парадната мажоретка? Къде точно се вижда как си ‘връткат дупетата’? Защото аз бях на това шествие и видях точно три мажоретни формации на различни възрасти. И нито една не си въртеше дупето, никой не си показа гащите, нито някой се опита да им гледа под полите. Напротив. Всички имаха много тържествено, много хубаво представление. И от реакциите на гледащите ги съвсем сигурно мога да заключа, че никой не ги приемаше като тъпи парчета с мисия да си показват гащите. Не, момичета: хората им се радваха, харесваше им тържественият дух, който мажоретките успяха да внушат, във въздуха се усещаше празничност и хората с удоволствие и радост аплодираха изпълненията им – защото виждат, че това е нещо хубаво и определено в тон с празника, а не парад на гащи и дупета.

„в настоящия си формат, този спорт е просто парад на плътта.“
А ако играеха народни танци, това нямаше да е парад на плътта, защото…?
Не знам защо няма момчета мажорети. Може така да се е случило. Може да не се смята престижно. Може да има в някои трупи, а точно в тези да няма. Ще ми е интересно някой да каже.

„Контрастът с момчетата, които носят иконите е просто потресаващ: мъжете като символ на духовното, възвишенето, а жените… на телесното, плътското…“, коментира Петя при Василена.
Петя, извинявай, но написаното е глупаво. Това, че момчета носят иконите, има съвсем елементарно обяснение (което, впрочем, може да се намери през гугъл): това са учениците от духовна семинария „Св. св. Кирил и Методий“ в града, която по съвпадение носи същото име, като училището. В духовната семинария учат само момчета, както е известно, по канон жени не могат да бъдат свещеници.

Мисля, че излишно се преекспонират мажоретките като символ на антифеминизацията и се търси под вола теле. Защо не се потърси подобен проблем в чалгата и чалга-поколението? Това е нещо, което със сигурност съществува и е значително по-наболяло от празнично шествие с участието на парадни състави мажоретки. Ако щете – всеки един танцов състав, без значение за какви танци говорим, показва не по-малко плът (а често и повече) и понякога сексуализацията е умишлено търсена и намерена. Което не е така в случая с парадните мажоретки и участията им в празнични прояви.

Има и момиченца-мажоретки от детски градини. И това ли е парад на плътта? И тяхната задача ли е да си връткат дупетата в покана за педофилите? Това е несериозно.

Не бих насърчила дъщеря си да стане конкретно парадна мажоретка. Но и не бих й казала, че ако иска да участва в такава трупа (или по модерен балет, народни танци, етс.), това ще е зло, което ще накара всички да я гледат като парцал, чиято мисия в живота е да си показва гащите пред широка публика. И съвсем определено не мисля, че това ще е причина тя да не е отличник (защото, може би, всички момичета, които не участват в мажоретни състави по дефиниция са ужасно умни и до една отличнички?!)

Василена се тревожи, че синът й може да порасте с впечатлението, че функцията на момичетата е преди всичко да радват окото, дори на празника на просветата. А къде е ролята на родителя в случая? Не е ли най-нормалното нещо да обясниш на детето си, че това е празнична проява и тези момичета са тук, за да вдъхнат още по-тържествен дух на събитието?

Моята дъщеря е почти на 5. Прави разлика (под мое влияние) кои танци са не особено красиви или уместни и коментира. Мажоретките й харесаха безусловно. Петгодишният й ум не заключи, че това, което правеха момичетата, е ‘грозни танци’. Защото съм се постарала да й покажа, и ще го правя и в бъдеще, къде е границата между хубаво и лошо, между красиво и грозно, прилично и неприлично. Иска ми се повече хора от обществото ни да правят същата разлика и тя да не е само наизуст.

Акцентът на проявите за празника при Петя и Василена е съвсем изместен. Не съм съвсем сигурна защо. Знам със сигурност обаче, че ако бяха тук, да го видят, надали щяха да пишат точно тези разсъждения. Аз бях и гледах. Гледаха и още стотици хора. И нашето впечатление беше съвсем различно.

Можете да гласувате за статията в Svejo.net

.

Advertisements

51 responses to “‘Мажоретка’? Мръсна дума!

  1. Съгласен. Темата е дотолкова абсурдна, че не ми се коментира под оригиналната публикация(и)… Между другото, с войнственото си поведение (тип търсене на теле под вола) Openly Feminist прави лоша услуга на себе си и идеята, зад която стои.

  2. Аз като една бивша „мръсница, дето си върти задника по гащи“ нямам какво да коментирам. Мога само да кажа, че когато ние бяхме мажоретки, в състава се вземаха само момичета с отличен успех. Това беше първото условие. И на големите паради бащите ни заставаха гордо, защото децата им водят парада. Не знам, какво деградира в тези 20 години, та изведнъж мажоретките станаха синоним на мръсници.

  3. Флор, никъде не съм нарекла мажоретките мръсници, наричам ги жертви.
    Не разбирам защо отличничките трябва да водят парада непременно в къси поли и размахвайки пръчици, но ми се струва унизително. А момчетата отличници какво правеха през това време?

  4. Жертви на кого?
    btw в твоята публикация, думата „жертва“ не присъства.

  5. Прости ми, Василена, че не се приемам за жертва, нито за унизена. Може би всички трябва да сложим фереджета и дълги поли и да сложим край на спора. А може би изобщо трябва да се отречем от телата си и да се отдадем на пост и молитва, облечени в дрипи, за да не дразним фаливите пуритани. Предполагам, че трябва да се сърдя на майка ми, че ме е записала в мажоретния състав и да набедя баща си за педофил?
    Извинявай, но тезата ти е абсурдна и неиздържана и ужасно преекспонирана за мен. Спирам да пиша по темата. Какво разбирам аз- бившата мажоретка!

  6. Не за пръв път се случва да се изумя от тезите, защитавани във феминисткия блог. Бу, много добре си го казала (браво за отделените усилия), но (вероятно вече си го разбрала) хората там си знаят само своето.

  7. Аз нямам нищо против дъщеря ми да е мажоретка. И защо трябва да имам? Толкова красив спорт! При това мога да си представя на колко много неща би могъл да я научи – екипност, синхрон, толерантност, дисциплина. И колко би могъл да й даде като социални контакти, принадлежност към определена група и всички допълнителни екстри, които дава спорта.
    А колкото до сексуалния аспект и въпроса с педофилите: по-добре спрете да изпишквате малките деца по градинките пред толкова много хора, отколкото да ги спирате да спортуват, заради екипите.

  8. абсолютно съгласен, разни се чудят от коя муха да направят слон, предлагам им това лято да се командироват по плажовете на България и да гонят момичета под 18 години по бански, щото то ебати безобразието

  9. Феминизмът отдавна не е това което се предполага че трябва да бъде. Равенство между половете има, и търсенето с лупа на полова дискриминация далеч не е адекватна феминистка постъпка. Проявите на полова дискриминация вече са спорадични и далеч не се свеждат до елиминиране на жените от дадена професия. Всъщност, подобни прояви са насочени и към двата пола.

    Феминизмът, който се пропагандира напоследък, се е изродил до нещо като полов екстремизъм, при това избираем, тъй като наистина не се обръща внимание на чалга-обществото, а се преекспонират някакви дреболии, които на никой друг не правят впечатление. Това вече не е феминизъм, това е заяждане на дребно.

  10. Помните ли преди как време се бяха разбунили блоговете от една публикация на селектирани обяви от сайт за запознанства, пуснати от момичета в ранна тийнейджърска възраст? Говореше се основно за секс в обявите. Тогава всички се скъсаха да се възмущават, да ги наричат малки кучки, да цъкат как едно време не сме били такива, а сега тези днешните, как може и т.н.
    Но според мен точно ние като общество и родители неволно внушаваме на момичетата, че телата им и сексуалната привлекателност са най-големият коз, който притежават, че възрастните се интересуват най-вече от това тяхно качество, възнаграждават го с внимание и други облаги.
    Когато аз бях девойка, подобно отношение също се усещаше, но поне не го правеше държавата, не и в такава степен.
    Не са виновни момичетата, които се опитват да се утвърждават чрез секса и телата си. Ние сме ги научили така.
    Ако не сте чели „Лолита“ може да го направите, за да видите как едно дете от малко се опитва да изтъргува собствената си сексуализаця срещу внмание и любов, защото така е научено от възрастните. Когато държавата участва толкова енергично в тази размяна, нещата са повече от трагични.

  11. Всички хора обичат да им се обръща внимание, да бъдат харесвани. Жените са подмножество на всички хора и много от тях се поддържат и искат да бъдат харесвани. Някои мъже правят същото.

    До тук добре, но ако си аутсайдър, може да сбъркаш това, че някой е поддържан, умен, красив с това, че този същия човек е, примерно „курва“ или „педераст“. Часовете във фитнеса и яденето на здравословна храна нямат значение за онзи дето съди. Важен е резултатът. Тя е хубава, аз съм овца/селски бек, значи тя/той е курва/педал.

    Колкото до споменатият син – гледал на жените като на парче месо. Природата е заложила в него да харесва хубавите момичета и да отбягва онези, дето не ги харесва и това е хубаво.

  12. По принцип съм съгласна с тезата ти, Василена. И смятам, че до този момент едва ли има мажоретка, която да се е приемала като сексуален обект. Очевидно ти си готова на всичко, за да внушиш на тези момичета, че търгуват сексуалността си. 35 години живея в заблуда за себе си. Едва сега ми стана ясно, че съм жертва на държавата, която ми е внушила да се държа като пачавра.

  13. Едно време на това не му ли се казваше „строева песен“? Марширувахме по манифестации и пеехме патриотични (и не само) песни? Избираха ни учителите по физическо след оглед и по-кривокраките и дребничките бяха аут?
    Явно сега му викат „парадни мажоретки“:)

    Аз свирех в училищния духов оркестър, там имаше и момчета, и момичета, равноправие и братство;) Ако ми дадат „тенор“, предполагам още бих могла да изсвиря „Върви, народе възродени“. Бих насърчила и дъщеря си, и сина си да направят същото, но вероятно малко училища са запазили инструментите си, че металът скъп в наши дни. Хубавите женски крака са по-евтини.

    Само на мен ли ми се струва, че тези ботуши са с токчета и са неудобни за маршируване и танци?

  14. Аз пък помня, че едно време (преди 250а год, може би и още малко) на парадите за 24 май, всички обличахме някакви костюми. Даже помня, че едната година нашите бяха лилави и също толкова къси. Също така помня, че спираха движението по бул.“Възраждане“ или както там му е вече името и всички училища минавахме от там и като стигнехме до централната трибуна, на която веднъж беше (предполагаше се) Тодор Живков, всички спирахме и махахме. Тук акцентирам на късите поли и костюмите, които ни даваха да сложим, а не на Т.Живков. А питате какво правили момчетата – ми носят тежките табели. Момичетата ли да ги носят? А какво тогава ще кажете за момчешките оркестри с хубавите униформи, по които момичетата припадат? И тяхната цел ли е да връткат дупета и не знам си кво да показват? Наистина е абсурдно …

  15. Женоря проклети, няма да пипате на батко мажоретките, ей!!!

  16. Василена, моля да ми обясниш каква е разликата между една мажоретка и състезателка по фигурно пързаляне, балерина или състезателка по художествена гимнастика? ето, все разголени спортове, но едва ли трениращите ги биха били сравнени с жертви, мръсници и тн. в крайна сметка, какво лошо има в това да харесваш тялото си, да се грижиш за него, и – респективно – да се гордееш с него? излиза, че за да докажеш някакъв потенциал и умения, то задължително трябва да се отречеш от женственото в себе си, или как? разликите между половете, мисля, отдавна вече се размиха, ако говорим за някакъв статус в обществото. (всъщност, единствeният безусловно сигурен и категоричен факт е, че мъжът зачева детето, а жената го износва, ражда и кърми) мисля си, че да се правят някакви категоризации относно това кой какъв е според пола или пък начина му на обличане – при това – в 21 век, когато обществата се развиват с толкова бесни темпове – е, меко казано, смешно.

  17. Само между другото – ето ви няколко мои провокативно-обидни размишления по темата защо феминистките са странно подобни с враговете си (мъжете араби): http://bglog.net/blog/do100jan/site/posts/?bid=17562

    Ще се уверите, че става въпрос за откровени манипулации. Освен това ви препоръчвам и останалите теми от този си блог, който е посветен на любовта ми към феминизма (понякога и към психологията).

    Аре, за без пари – толкова.

  18. Темата стана много обширна. С много от нещата съм съгласна, а с други не. Но смятам, че е по-добре мажоретка(защото е вид спорт) отколкото по кафенета с цигарите, алкохола, чалгата, мъжете(дори може педофили). Всеки вид спорт води до по-добра организация, работа в колектив и калява спортният дух- да побеждаваш и да се доказваш.

  19. Въх, какъв спор се е разразил 🙂
    Погледнах оригиналната публикация на Василена – споделям написаното. И аз не виждам защо униформите на който и да било трябва да са поличка до под д-то (на народните танци твърдо не са такива – това по повод сравненията с танците). Едно шоу може да бъде много красиво и без този акцент, ако в центъра на цялата работа стои синхрона, уменията, изпълнението – както е с един танцов състав по народни танци например.
    Василена е права за едно – сами не виждаме сексуализацията в този тип облекло, защото сме станали нечувствителни към нея поради преекспонирането. Ако се замисли човек обаче – защо е нужно полите да са толкова къси? Ще се радвам някой да ми обясни наистина каква е функцията на късата пола в този тип облекло и изпълнение – ако ми кажете, че е красиво, ще питам кое точно му е красивото, контраста с белите ботушки и съответно виждащите се бедра? И дали по този начин подбирате облеклото на малките си момиченца, особено за тържествени случаи?
    Искам да бъда мнооого правилно разбрана – нямам против мажоретките (макар че няма да съм особено хепи, ако моята дъщеря иска да се изявява като такава – някак не го виждам като някакво особено прекрасно поле за реализация, вероятно защото никога не ми е било представяно под друга форма освен чисто американската; в училищата, където съм била, мажоретки от какъвто и да е вид нямаше). Не смятам и че това, което става с тях, е умишлена сексуализация – чудя се просто къде точно е ролята и смисъла на толкова късата пола в случая (от смътни бегли спомени за манифестации знам, че момичетата не се премятат, а основно въртят палки, така че и за удобство при проявата явно не е, щом липсват акробатики). Ако някой може да ми обясни на какво е символ и какви асоциации трябва да ми предизвиква, с удоволствие слушам 🙂

  20. Ще си кажа и аз мнението да обясня защо според мен мажоретките не са подходящ елемент за този празник – така, както са представени на снимките и по разказите, за съжаление не съм присъствала.

    Празникът е важно събитие в едно общество, защото отбелязва нещо трансцедентално, някаква ценност, нещо, около което обществото се обединява. И това се прави и чрез ритуала, и по визуален начин, и чрез символите, които използва. Тези ритуали и символи представят йерархията на духовното и приоритетите на това общество. И може да си спомним как се празнуваше преди – шествие с портрети (Маркс и Ленин и политбюро), духови оркестри, маршируване на училища. Сега – мажоретки и духови оркестри, шествие с икони и също училища (по желание, доколкото разбирам). Естествено, че къси поли има навсякъде по улиците, естествено, че виждаме разсъблечени чалга-певици навсякъде. Но това не е аргумент да приемем пък мажоретките на 24 май. Все пак става дума за празник, за валидна за всички и подкрепена от обществото символна публичност. Има значение какво се издига като образ и скрито послание на този празник, особено нещо така видимо и привличащо вниманието като пъстри костюми и танц. Защо да са мажоретки – какъв смисъл влагаме в това? Защо да са квази-военни униформи? Защо къси полички и високи ботушки? Защо да е определена музика? Не можем да кажем „защото е красиво“ – красивото има различни определения според епохата и мястото и вкуса.

    Както казах и при Василена, празникът задава символите, по които се формират стереотипите на делника. Мисля, че не е лошо да си обясним за себе си значението на тези символи и да решим какво послание внушават те, как се свързва с празника и дали ни харесва.

  21. „какво лошо има в това да харесваш тялото си, да се грижиш за него, и – респективно – да се гордееш с него?“
    Нищо лошо, и аз се гордея с моето, даже много. Никъде не съм казала, че в тези неща има.
    „каква е разликата между една мажоретка и състезателка по фигурно пързаляне, балерина или състезателка по художествена гимнастика“
    Ами има някои разлики, макар да съм съгласна, че всичките тези наблягат на образа на жените като преди всичко сексуални и демонстрират женски прелести. Но в балета и фигурното пързаляне има и мъже, а и има най-много място за преосмисляне на тези стереотипи. А художествената гимнастика, с която и аз като дете доста съм се занимавала, е много подобна на мажоретството. В нея пак си по нещо като бански и си играеш с разни домакински атрибути като бухалки и ленти, или пък детски играчки като въже и топка. Отгоре на всичко се случва да те санкционират, ако ти е твърде голямо деколтето, макар иначе цялото ти тяло да е на показ :-/ Не случайно този спорт беше супер популярен главно в тоталитарни държави.
    Между другото, ако МОН или БПЦ направят за 24май състезание по худ. гимнастика, обещавам да се възмутя също. Че и момчетата се ексклудват, мани другото.

  22. Хермиона

    Обичта и грижата за тялото не те задължават да го показваш на всеки, който пожелае.

    Както и да го сучем, тези момичета нямаше да привличат публика, ако не бяха с къси поли.

  23. ммммммммммм
    мажоретки
    мммм
    нааайс

  24. Много хубаво си го казала :))) Браво!

  25. Желязна логика, Хермиона! Горките гвардейци пред президенството! Нямат поли и си маршируват за спорта, никой няма да ги оцени. Военния оркестър също! Кой ги слуша тия клетници! целите облечени, па и застаряващи чичковци с мустаци! А клетите войнички на парада на 6ти май как ги бяха наказали сямо! Носят поли вместо панталони! Срам! Вместо да са с камуфлажни униформи и да гледат страшно, парадират с женска сексуалност! А най-добре всички да се обличат в чували, та да не види случайно някой да не би да им е хубаво тялото.

  26. Ъх, щото гвардейците пред Президентството и военните оркестри големи тълпи събират. 🙂

  27. Вгледайте се в публиката:



    Ще забележите вероятно това, в което аз се уверих лично:
    2/3 от хората са жени.
    Защо, за Бога, жени се радваха на нещастните разголени мажоретки? Защо им ръкопляскаха и викаха ‘браво!’ след изпълненията им? И техният закостенял, разбит от патриархата мозък ли ги възприема като сексуален обект, годен единствено да върти дупе и палки?
    Не мисля.
    Надявам се този прост факт някак да проникне: и да е имало хора, които са оценили мажоретките единствено заради късите поли – а такива вероятно е имало, мръсници, бродят сред нас и заглеждат жените! – то мнозинството определено не отдаваше значение на външния вид, освен да го оцени като спретнат, прегледен и празничен. Мнозинството оцени мажоретките заради духа, който носеха и който предадоха на публиката.

  28. В училището ни, Първа английска гимназия, има мажоретки от десетки години. Аз самата се явих на кастинг през 1985 година, взеха ме пробно, но не успях да се наложа в основния състав. Причината беше, че не съм от най-пластичните и сръчни хора на света, въпреки че имам правилна стойка и прилично тяло. И дори за тогавашния ми 14-годишен незрял мозък беше ясно, че мажоретки стават не най-красивите (сексуалните) момичета, а тези, на които им се отдава да маршируват с грация, да танцуват, да размахват батоните без да ги изпускат. Не разбирам защо зрели жени не осъзнават това.

    И да вметна, че нито едно от движенията на мажоретките не може да се нарече „показване на гащите“ или „въртене на гъза“. Подобен просташки език определено подхожда доста по-малко на ДАМИТЕ, отколкото къса пола или танцувална походка.

  29. Бу, ами за жалост има много случаи на дискриминация и сексуална обективизация на жени и деца, в които жените участват супер активно. Случва се жените да се стараят дори повече от мъжете в налагането на патриархални модели – отново защото такова поведение се възнаграждава по определен начин от обществото.
    Ако си била на някой конкурс за мини-мис и си видяла какво правят майките там с дъщерите си, сигурно знаеш за какво говоря. Във Варна преди няколко години дори имаше случай майки да водят сами децата си при един фотограф англичанин, който се оказа че разпространява детска порнография, съдът го осъди след това. На майките обаче това не им изглеждало като детска порнография – те обясняваха, че го правели, за да имат дец;ата им самочувствие и защото този чичко англичанин щял да им осигури световна кариера на модели.
    Просто има твърде много жени, които вярват, че женското самочувствие се базира единствено на физическите характеристики и сексуалната привлекателност, затова насърчават развиването на тези характеристики в дъщерите си. Не казвам, че непременно го осъзнават, но това не го прави по-малко предателство към подрастващите деца.

  30. xedra, и като сме почнали с „умните“ въпроси – ами защо с шапчици, каква им е фунцията, а?

  31. Единственото, което ме притеснява е при мажоретките, е евентуалната воня, която би се разнасяла изпод костюмите им, ако не са били старателно почистени, а направо прибрани след последното ръкомахане.
    Иначе какво?! Дисциплинирани потропвания на крачета и маане на палки. Триста пъти по-добре от висене по заведения и секс без кондоми. Да не говорим и за непушенето по време на упражненията и парадите, което още повече накланя везните към това да тласна дъщеря си към мажоретство.

  32. От цялата работа аз успях да видя само един грях на мажоретките – че носят къси поли. Които като се загледам не са и особено къси. Не са нещо, с което бих отишла на работа освен в краен случай, но не са и нещо, с което би ме досрамяло да се разходя из квартала. И дори са с дълги ръкави, не знам как не завират така.

    Странно ми е как една феминистка вика срещу късите поли. Няма нищо неприлично в телата на мажоретките и въобще в телата ни. В смисъл, доколкото ние се харесваме в тях. Ако тези момичета не се възприемата като въртящи задници съблазнителки (а идеята на мажоретния състав не е такава), то няма проблем. А ако някой педофил или загорял тийнейджър ги възприема само като сексуални обекти – негова грешка. Защо аз трябва да се съобразявам с неговото мнение, а не той с моето? Това е антифеминизъм, ще ме прощавате.

  33. Напълно съм съгласен с разсъжденията на Бу. Всичко в крайна сметка опира до семейна среда, до домашно възпитание, до влияния. Ако на едно момиче е писано да се „развали“, то ще се развали даже и да не е мажоретка, даже и да не слуша и гледа чалга, даже и да не се снима разголена, даже и да не се пече по монокини на плажа. По-важното е какви примери вижда в ежедневието около себе си. Понякога един жест, една постъпка на майка й, леля й или братовчедка й могат да имат много по-силно влияние, отколкото 10 клипа по „Планета“, една вечер в БИАД или „връткане на дупето“ с помпони или нещо друго в ръце.

    Абе как веднъж не прочетох в този сайт някаква тъпа статия, бе, как бе!

  34. Г-н Неделчев, благодаря, искрено се възгордях и надух 😀

  35. Пламен, шапчицата не носи сексуални послания – невър, освен ако не е някой странен фетишизъм. Късата пола – напротив, при съвсем нормални хора, жените не изключая, защото си носят късите поли именно с цел да си показват краката за мъжка възхита. Или поне аз затуй си нося късите поли и съответно подозирам в същото и останалите 🙂
    Шапка не нося, не коментирам зарядите й 🙂 В конкретния случай вероятно се визира прилика с униформа, та затова се носят и шапчици. И късата пола пак не пасва на този ред на мисли, освен ако се смята, че жените по презумпция трябва да си ходят с поли, за предпочитане къси който има какво да покаже и не дотам къси,

  36. но пак поли, за който не е чак най-лицеприятен.
    С което пак опираме до същата функция – полата като олицетворение на женското, късата – на сексуално привлекателното (не ми разправяйте за естетическа наслада от красиви форми, плийз – толкоз самозаблуда ще ми дойде в повече).

  37. Бях мажоретка 88-89г., а съставът, основан към местния театър, беше с традиции, което значи още от татово време. Костюмите ни ги шиеха в шивачницата на театъра и задължително трябваше да си подхождат с тези на музикантите от духовия оркестър. Задължителна част от ‘униформата’ бяха късите поли до средата на бедрото /никога не са ни лъсвали гащите/, ботушите, връзващи се кръстосано като кубинки, а горната част скриваше всякакви прелести. И палки разбира се. Танцувахме на всеки празник, не само на 24 май, будемех радост и почитание, никога не са ни свързвали с някакви низки страсти. И да, бяхме отличници. Така че би следвало да се прави разлика между този тип мажоретки и Хамериканските гимназиални такива. Да не се правим на интересни, а?!

  38. Бу, ти знаеш добре колко подмолно и силно действа рекламата, и то главно чрез образи и подсъзнателни послания.

  39. xedra, ти изключи късите поли от униформата на мажоретките единствено заради липсата на пряка връзка със съчетанията изпълнявани от тях. на същия принцип могат да бъдат изключени и шапките, ботушите… ей на – и ботушите се носят за да пазят краката от студ и сняг, ама никой не протестира срещу това, че запарват краката на момичетата… фетишизирането на шапки и ботуши би било не (много) по-малко смутително от сексуализация на малолетни, нали?

  40. Бих оставил коментар ако текста не ме бе отегчил толкова.

  41. ритуално показване на хубави женски тела. жалко че не учат момичетата и да танцуват на пилон, така биха им отворили всички врати в живота 🙂

  42. Не знам дали само си въобразявам, но мажоретките не са ли АМЕРИКАНСКА традиция. А празникът е 24 май… Българската идентичност не че е много запазена, но малкото останало можем да се пробваме да съхраним поне на 24 май 🙂 Иначе нямам нищо против мажоретките, въпреки че някакси съм ги свързала с няколко много лоши холивудски филма.

  43. От сутринта съм я зачела тази епопея. Четох и другите два блога. Преди да отида в блога на Петя отидох да си купя сандвич с кремвирш. Та като се върнах подхванах сандвича и коментарите.
    Бу искам да ти кажа, че питката ми се възмути от такива „гадни сексистки“ 🙂 като теб и се скъса, кремвирша изпадна в чинията и ме принуди да го облизвам от снежанката по най-сексисткия и подбуждащ към размисъл мъжете начин. И ако утре нещо ми се случи ще знам, че и ти с твоите мажоретки имате вина!!!

    Не знам дали съм много ясна, но изживях такъв душевен катарзис, че съм почти сигурна, че никога няма да поискам от възлюбения ми Емил да идва с мен по магазините та да ми се наслаждава, ще си купя един абен плат за нощница, за да подтисна всичките му щения и накрая, никога няма да се павя на слаба пред него искайки да ми даде чаша вода, защото така ще си отнема правото да съм пълноценно същество!!!

    Пръц!…Пардон „Фръц“ на феминистки 😉

  44. >„Трябва ли феминизацията обезателно да означава, че никога (ама никога, за нищо на света!) няма да се носят дрехи, които по някакъв начин ще навеят мисли за телесно и плът?“

    Те това е истината:

    http://funbg.net/news.php?extend.16.18

  45. Аз ли нещо остарях и оглупях или дискусията тук нещо е объркана.Приличами на женски бой и ми напомня една раздухана от медиите история с рекламите на една бира.

  46. ha stiga be hora ,ami pop-folk pevicite kato gi gledat v canada i piatat kolko struvat vs4ki gi misliat za prostitutki,a majoretstvoto naistina e za nai-dobrite i nai-umnote i tuk e taka.I nikoi ne mu e manalo brez uma ,4e bila po ga6ti ili ne e ,4e tuk ako iska6 da gleda6 jeni po 80 kila opanala klina i teniska do papa i ne i puka ,ha neka gledat za niakoi tova sa6to e eroti4na gledka.Ama ne se obremeniavaite tolkova s takiva ne6ta de.

  47. Pingback: Празник по магическа формула « Размисли

  48. Az sam horeograf na majoretni tan

  49. Zadalzitelno za paradnite magoretki e kasa pola,sako,triko prekrivashto zialoto belio,shapka,botushi,rakaveli i drugi podobni stilni aksesoari.Atributite sa batoni-palki ili pomponi.Xoreografiata e na marshove i piesi na duxov orkestar.Momi4etata sa disziplinirani,otgovorni,otli4ni4ki.Postoianno sa podlozeni na lishenia-vmesto da se zabavliavat po vreme na praznizi-te defilirat v stud ili v znoi za radost na blagodarnata publika.Tova sa edni ot nai-inteligentnite momi4eta,zastoto ako ne biaxa takiva niamashe da prekarvat 4asove v zalata za repetizii,a shtiaxa da sa po kafetata s zigara kato „moralnite“momi4eta,

  50. az mislq 4e e izli6tno da se komentira za6toto majoretkite sa edno hubavo ne6to koeto vseki pomni na 24 mai .. te sa kato malki cvetq koito krasqt vsi4ko.. i koito kazva 4e obleklata im sa „neprili4ni“ to ne e taka .. z6ottoto ako po4nem da govorim koi kak se obli4a . i kolko kasi poli nosi .. to 6te zabelejim 4e mn deca xodqt kato kurvi …;xx

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s