Acer мой, ненагледен

От вчера вечерта се разхождам с Метро каталога под мишница и при всеки удобен случай (т.е. на всеки 2 минути) се спирам и впервам влюбен поглед в него. Там на първа страница на една от брошурите стои моят нов възлюбен: Acer Aspire One.

От доста време реших да си взема някакъв малък notebook – достатъчно малък, за да мога да го нося в дамската си чанта, достатъчно евтин, за да мога да си го позволя, и достатъчно добър, за да го ползвам и за друго, освен интернет.

Бях се спряла на Asus EEE, но малкият дисплей (7″) и памет (4ГБ) ме спираха. Все пак – точно се бях навила и избирах между модел с или без камера, ми казаха да потрая – няма, няма, и всеки момент на пазара ще се появи следващият модел на Асус EEE PC900 – 8,9″ дисплей с 20 ГБ. И аз зачаках. И чаках. И чаках. Периодично звънях на приятеля, който се грижи за компютърното ми благосъстояние да питам не се ли е появил вече – имах обещание, че ще ми го вземе на дилърски цени веднага, щом го има (очаквана цена около 500 долара).

Изчака ми се чакането… точно обмислях да взема все пак един 7-инчов Асус, после да купя новия, а този да продам (обичам сложни схеми), приятно се изненадах изпаднах в телешки възторг – нещо по-добро ми се яви!

Acer Aspire One, Intel Atom N270 (1.6GHz, 512KB, L2 Cache), памет 1GB, твърд диск 120GB (sata), дисплей 8,9″, размери както следва 24,9х17х2,9 см, ОС Linux. Цена на промоция – 634 лв (511 долара по мои сметки).

Веднага звъннах на приятеля с компютрите (който ми е кумец и това, според мен, ми дава известно право да го тормозя, когато ми скимне) да му кажа през развълнувано прихълцване новината, че има нов ноутбук. Знам, леко отегчено-присмехулно ми каза той. Оказа се, че за този не знае – обичам да се случи да знам новини в дадена област преди хората, които по право са в нея. Издиктувах набързо за какво става дума и той потвърди, че е добро. Каза ми, че и новият Асус 8,9″ вече е на пазара – за същата цена, но с 16GB, вместо обещаните 20, и по-добре да взема Acer-a. Така и ще направя. Единственото леко колебание е дали да спестя около 50-100 лв и да го поръчам по сестра ми, която ще се връща от щатите след месец…но не мисля, че мога да устискам. Впрочем, кумецът ме увери, че данните на Аcer-a са достатъчно добри, за да си кача даже работните програми за зор-заман.

Законният ме гледа с леко недоверие в очите. Радва се, че се радвам, но извън това не смятам, че разбира защо човек трябва толкова да се вълнува от нещо „толкова малко“, което „дали ще ползваш“. Споменава нещо за не-разнасяне на лаптопи. „Къде искаш да ми носиш лаптопа?“ настръхвам веднага аз. „Ми?“, пита той. „Ми„, разбира се. Обещавам му, че ще пуснем безжичен в апартамента и плюс настолния, ще има по компютър за всеки, освен за детето (което е напълно доволно да ‘работи’ на един неработещ ноутбук, случайно попаднал в мен за момента).

Който иска, ще може да ме намери в четвъртък в 7 сутринта, изплезила език пред входа на бургаското Метро. Ако се добера до безжичен на морето, ще ви кажа после и първи впечатления (като, естествено, аз от компютри не разбирам нищо – за този най-важният въпрос, който зададох, беше „ще може ли да работи с мишка?“)

*снимката е от http://www.technews.bg, докато снимам моя, когато се сдобия с него.

17 responses to “Acer мой, ненагледен

  1. подвел те е ‘приятелят с компютрите’, има 20 gb асус, бял, с линукс.

  2. loudawg, цена? Информативно, де, спрях се на Асер-а 🙂

  3. В новия брой на списание Computer Bild има сравнение точно на тия два ноутбука (http://www.computerbild.bg – цъкаш на списание и там има съдържанието) – според мен е добра идея да го прочетеш. Аз определено съм фенка на eee pc, а и четох, че acer има много бавен твърд диск, което може да е проблем в зависимост от това за какво ще го ползваш.

  4. Съжалявам за двойния коментар, но исках да пусна още един линк: http://www.bloodys.com/?p=1273
    Това е от блога на Bloody, който много обича да тества нови играчки и обикновено им причинява немислими неща, само защото може 🙂 Не е писал за новото ЕЕЕ РС все още, но някъде по-назад има материали за първия модел.

  5. ghibli, чела съм това ревю, както и няколко ревюта на Асус, за предния модел. Това ревю също е за предния модел на Асер. Остава да го взема и да видим…

  6. информативно – 740 лева. аз бих го предпочел, при все по-малкия хард и липсата на оптично устройство.

  7. О, и аз се бях спряла по едно време на Asus EEE, но ме отказаха по същите причини, както и при теб. И все още не съм си купила. Ще чакам да пуснеш информация и тогава може пак да се позамисля. 😉

  8. Препоръчвам ти Asus 901 20gb

  9. Бу, от две години имам един доста по-широко скроен 🙂 Acer и съм луда фенка на марката. Надявам се, че и ти ще останеш доволна.

  10. Аз имам Асус еее pc и съм много доволна. Този Acer днес и аз за пръв път го видях. Когато се чудех дали да си купя Асуса в интернет имаше и друга марка – Everex Cloudbook (с на вид по-добри характеристики от Асуса). Някъде пишеше, че в началото на годината може да го има и в БГ. Чудех се дали да изчакам, но после си дадох сметка, че нови и по-добри модели постоянно ще излизат, в който и момент да реша да купувам, а мини лап топ наистина ми трябваше. Така че моето малко бижу вече ми е свършило доста работа преди новото предложение на пазара. След половин година сигурно ще има още по-добро, така че… винаги ще сме наполовина прецакани и наполовина ще печелим 😉
    Между другото екран 7 инча не е никак малък, особено с добра резолюция. Твърдият диск го увеличих с 8 ГБ флаш (а има място за три + SD карта), може с USB да се свърже с външен хард или оптично устройство… Но на мен, за писателски цели 4ГБ твърд и 8ГБ флаш ме устройва идеално! А и вграденият речник е супер и се ъпдейтва редовно (ползвам речници професионално и наистина смятам, че вграденият речник е доста богат!)
    Успех с покупката, ще е интересно да споделиш впечатления.

  11. Pingback: Acer Aspire One, моята нова любов « Царството на Бу

  12. аз патих от acer, ако можеше да се върна назад и да повторя избора си щях да избера или asus или hp.

  13. Pingback: Acer Aspire One « PmePme’s Weblog

  14. Pingback: Asus Eee PC « PmePme’s Weblog

  15. Взимай асус много съм доволен.

  16. Е, тогава взех Ейсър, както и писах 🙂 Доволна съм. А тази година обнових фонда с ASUS Eee PC 1005HA с 10,5 часа живот на батерията.

Вашият коментар

