Сборна група

За пореден път си губя слънчевите очила. Посявам ги някъде и няма намиране. И все губя модела с поляризирани стъкла, а не същата рамка с обикновена UV защита, която имам от самото начало и нося междувременно… Момичето в магазина, откъдето ги взимам, го намира за изключително забавно. Вчера купих трети пореден чифт поляризиран вариант (за тези пари да си бях взела едни Рей Бан досега), беше последният останал в двата им магазина – явно съм ги изкупила постепенно. На тръгване девойката се присети и ми каза, че вече имат нов, трети магазин, ако искам да проверя и там. Обещах й, че като загубя и този чифт, ще отида да потърся в новия.

*********************

Защо хората слагат на некролозите на близките си снимки отпреди 30-40 години? Починалият така или иначе не може да ги види и да се зарадва колко млад изглежда, а със сигурност който го е познавал, го помни какъвто е бил последно, а не преди няколко десетилетия – мисля, че даже най-близките роднини не ги помнят чак толкова като по-млади. Странно ми е. Какво лошо има в това, да си стар и да изглеждаш като такъв?

*********************

Тихо полудявам, докато чакам новият офис компютър да стане готов и от него да пуснем безжичен нет до апартамента долу. Лекинко се притеснявах дали цялото това облъчване няма да дойде прекалено, но се оказа, че е излишно. С минилаптопа хващам поне 12 различни безжични мрежи от квартала – различен набор в различните краища на жилището. Повечето са защитени с парола, разбира се, но в две успявам да се включа. Единственото място, където ги хващам – и сигналът е много, много слаб и пресеклив – е прозоречния парапет на кухненския прозорец. Така че сутрин и вечер закрепям лаптопа там и права с протегнати ръце, защото между нас стои кухненския плот, на талази, на талази ползвам интернет. Щеше да ми е смешно, ако не беше толкова досадно.

6 responses to “Сборна група

  1. привет от терасата, бюрото в момента е сушилникът за дрехи, а дупето ми е мокро, защото на офис-табуретката ми е капало нощес от климатика… Нет наш насъщний…

  2. Хората просто понякога нямат снимки, особено старите. Никой не ги снима. И изведнъж се оказва, че трябва да ровят по старите албуми, а да речем по-близък план снимки са рядкост. Такива неща…

  3. kuturak13, това е вариант. Но гледам из квартала – първият некролог, съобщаващ печалното събитие е с (почти) актуална снимка. И на всеки следващ – за 40 дни, 3, 6, 9, 12 месеца – снимките стават все по-млади и по-млади. Няколко възрастни хора починаха последните години в блока, в който живея – на последните ‘тъжен помен’ са толкова млади, колкото не ги помня изобщо, а съм на 30 години…

  4. А може би роднините искат да ги помнят красиви и млади, а не грохнали старци.
    Не понасям некролози. Не желая да имам такъв, като умра и съм предупредила всички роднини за това. Всъщност мога направо да го напиша в завещанието си.

  5. Майка ми, например ми е завещала да и редувам снимките на некролога. Млада , стара, млада стара. :-)) Нейното мнение е, че ще се застъпят некролозите с различните снимки и може би човек ще схване колко са преходни нещата и колко често един млад дух е затворен в старо тяло и Сикт транзит глория мунди / не ме карайте да го пиша на латински/
    Тя иска и кремация , и други симпатични неща с праха и. Всичките са с чувство за хумор, яка ми душа, обаче.

  6. В сериала „Никита“ героинята на Пета Уилсън беше измислила добър вариант за слънчевите очила – качеше ги на опъната връвчица над кухненския бар плот. Вечно и бяха пред очите, освен това им се радваше минавайки покрай тях, докосваше ги.
    За некролозите – аз ще съм мъртва и ще ми е все едно какво правят живите ми близки. Ако ще се чувстват по-добре гледайки някоя моя снимка от младини и под нея интересно стихче – епитафия да печатат колкото искат некролози. -:)

Вашият коментар

