Благодаря ти, мамо!

От доста хора чувам последните години, как 8ми март бил измислен, соц-празник, как бил насилствено празнуван и всъщност не била никаква по-особена дата тази, какво толкова има да й се отбелязва…

За вас не знам, но аз винаги съм харесвала празника. Не ми е нито странен, нито измислен. Не ми пречи и това, че тук отбелязването му е започнало през социализма – 8 март е международен ден на жената. А още повече – Ден на майката.

Сутринта ме събуди детски нос, наврян в моя, и поздрав „Честит празник!“. С нетърпение очаквам да отида следобед на тържеството по случай Денят на мама в детската градина, а също и да получа първия съзнателно изработен подарък от дъщеря ми за мен. Тя, впрочем, също смята, че трябва да получи нещо – на забележката ми, че не е нито майка, нито жена, се замисли, а после резонно отбеляза, че е момиченце и като така, очаква подаръче. Тъй като баща ми винаги е взимал нещо дребно на мен и сестра ми, мисля да я зарадвам и аз.

На вниманието на тези от вас, които празнуват 8-ми март и още не са взели нищо на майките си, предлагам избора си за моята мама тази година:

„Благодаря ти, мамо“, изд. Дамян Яков, 10 лв – стихове, поговорки, разкази, посветени на майките.

„Скъпа мамо/Благодаря ти за всичко“, изд. Сиела, 12 лв – смешни снимки от животинския свят, придружени с много подходящи коментари.

И честит празник 🙂

11 responses to “Благодаря ти, мамо!

  1. Това, което ви се е случило наистина е чудесно, но защо да не се случи на Благовещение, когато е истинския християнски празник на жената майка ?

  2. Защото няма нужда всичко да се пречупва през религията, мисля 😀

  3. Не знам. Може би защото в другите държави, в които съм живяла, 8-ми март не се празнува (Германия и Финландия), а в България го асоциирам с лелки със син молив за очи и карамфили в целофанче…

    Но, разбира се, никога не бих се отнесла пренебрежително към жест отстрана на дъщеря ми… просто не го очаквам и няма да ми стане мъчно, ако и тя не изпитва симпатии към празника.

  4. Щастливка!

    А ние с малките момиченца трябва да ги чакаме още да пораснат, за да опрат някоя сутрин нос и да чуем „Честит празник!“ :-))))

  5. А предложение за мъжки подарак за 8-ми? Баща ми има рожден ден.

  6. Аз бях вчера в детската градина на тържество по случая и се просълзих. Беше много мило и сладко. И да съгласна съм, че не всичко трябва да се пречупва през религията и благодаря Бу 🙂

  7. Pingback: Женски забавления « Блогът на малко мишленце

  8. Az si go hareswam praznika. Tuk wuw Wiena su6to se praznuwa. Mugut mi podari na men i na 6 godi6noto ni momi4ence orhidei w saksii. Mnogo milo,a i malkata se radwa mnogo. Na6ijat tatko ni obi4a i glezi, i w delnik, i w praznik, no namiram malkoto wnimanie za 8 mart za absolutno ok. Iskam i deteto da se u4i da uwagawa praznicite. I nie go iznenadwame za denja na ba6tata.
    4estit praznik na wsi4ki was.

  9. trichocephalus

    ние изработихме за мама една картичка с апликацийка (изрязани от цветна хартия цветя0 и една плюшена възглавница 🙂

  10. аз „Благодаря ти, мамо“ книжката случайно я видях лятото като бях на море и минах край Хеликона в Бургас; и още тогава й я взех и я подарих на майка 😀

  11. Поради изключителната „бързина“ на куриерите в провинцията моята майка получи подаръка си със закъснение, но ми се обади да ми каже, че ми пожелава моите деца да станат като нейните! Доволна съм, направила съм я щастлива 🙂

Вашият коментар

