Junk food? Не и за детето ми.

Омръзна ли ви да гледате деца, които се тъпчат с пакетирани боклучави храни в училище, а после да четете как сме на еди-кое-си място в света по затлъстяване сред младежите и какви здравословни проблеми имат?

Да давате джобни за нормална храна, а вместо нея детето ви да взима това, което е най-лесно достъпно, а именно – всякакви широкорекламирани ‘лакомства’ с много съмнителни качества?

Да виждате деца и юноши, които носят дрехи с размер за възрастни и очевидно са далеч от това, което по принцип се смята за добра физическа форма?

Да ви се налага специално да разяснявате на детето си какво е „здравословна храна“ и защо не всичко на пръв поглед привлекателно е полезно за него и да го учите как да гради различни, добри хранителни навици заради заобикалящата го среда?

Кажете го.

Напишете писмо до отговорните институции.
Ако ползвате ФБ, присъединете се към каузата.
Заявете мнението си в петиция.

п.с. Започна Третата национална седмица за борба със затлъстяването

15 responses to “Junk food? Не и за детето ми.

  1. Определено това е голям проблем. Работила съм в различни училища и никъде нямаше избор за здравословно хранене. Говоря не само за самото училище, а дори в радиус от него! Когато ме заболи гърлото и съм на работа, не мога дори чай да си поръчам… защото няма! Няма дори мляко с какао! „Най-безвредното“, което се продава, е капучино и от дъжд на вятър (ама наистина в много редки случаи) горещ шоколад.
    За сметка на това барчето изобилства от Редбули и други от неговото семейство (после защо децата не ги свъртало в часа…), долнопробни сокчета, запечатани в пластмасови чашки, вафли, сладолед, тестени изделия с и без колбаси, обилно полети с кетчуп, горчица и майонеза (от онези, които са бъкани с консерванти, за да не се развалят по рафтовете с месеци). В близост до училище може да се купят и пържени във вероятно двугодишна мазнина „хрупки.“

    Аз съм човек, който си държи на принципите и съм изключително капризна по отношение на храната (според близките ми), но в един момент се предадох. Доста често ми се налагаше да оставам в училище по цял ден, от 7:30 до 17 часа, и просто не ми се гладуваше повече.

  2. На кое място в света сме по затлъстели деца?

    Наистина ми е интересно, ако има подобно изследване + методологията му.

    Защото съм бил в Англия например и трябва да ви кажа, че нашите деца са песен.

  3. http://www.idealist.bg/blog/?p=846
    Има и статистики за затлъстяването – национални и международни.

  4. Всичко гореописано го преживявам покрай децата си и то ме дразно много.
    Не знам доколко е възможен контрол на тези храни покрай родителското присъствие в училищните съвети. За съжаление не всички от родителите са наясно с проблема за junk food, бих казал че не повече от 25% са наясно. Т.е. изводът е – каквито родителите, такива и децата.
    Вероятно решението на пролема е някаква национална кампания и разбира се законодатени действия, т.е. пак трябва да се разчита на политиците.

  5. Василена,

    Статистиката за децата от този линк е само за България. Международната пък не сравнява децата, а населението над 15.

  6. Логинова

    Включвам се и подкрепям, защото проблемът е много съществен и абсурден в същото време. Абсурдно е всяко нехайство по отношение здравето на децата. Лавката в училището на сина ми не прави изключение- вредна храна, високи цени. Печалбарство и бездушие, това е причината за съжаление.

  7. Виж Бу,

    Не се и съмнявам, че децата затлъстяват и че това е лошо.

    Просто като казваш че сме на някое си място в света, очаквам да видя точни данни кое място и как е измерено.

  8. Едно от пет, т.е. 20% от децата.
    В границите на средната за ЕС, казват.
    Предполагам, че изследването е проведено от НЦООЗ и/или РИОКОЗ.

    През 2006-та сме били на второ място по затлъстяване сред децата след САЩ, според http://news.bpost.bg/story-read-7512.php и пето място по затлъстяване на населението в Европа според http://news.bpost.bg/story-read-7512.php
    (те са взели данните си от националният консултант по хранене доц. Стефка Петрова).

  9. Еленко,
    Както и да е измерено, все ще е по-точно от разходка из Лондон, после из София и сравняване на видяното.
    А на кое място трябва да сме, за да има проблем?

  10. Трябва да се забрани РЕКЛАМИРАНЕТО на тези боклуци! Така както са забранени рекламите за тютюн и алкохол!

  11. Марин ми взе думата от устата. Твърдо съм „за“ национална просвещаваща кампания. Не ми е приятно, че трябва да се оправдавам (когато отказвам) пред някоя майка в градинката, която бута в ръцете на детето ми (черпи го) шоколадови пурички, „Зрънчо“ или нещо такова, „защото той вече не е малък.“ Синът ми е на година и пет месеца, макар че и на 10 пъти по толкова да беше, въпросните храни са си все един и същи боклук с нищо ценно в тях.
    Лошото е, че има и роднини и приятели, които натрапват „любовта“ си именно с шоколади и вафли, които бутат в ръцете на детето. Е, после ние му ги взимаме… Имам предвид, че наистина има хора, които не виждат какво лошо има във вафлите и зрънчото. Ако им го кажат по телевизията например, може и да се замислят.

  12. Сигурно си го срещнала вече, но все пак ти пращам линкче
    http://apps.facebook.com/causes/268578/46937948?m=95ac708a
    И аз съм притеснена от вида на съвременните тийнеджъри(и не само). Трудна е тази борба. опитвам се с дъщерята да се преборвам, но в когато е на училище и другите си купуват боклуци, тя какво да прави. И сигурно ги купува.

  13. Не само джънк фууда е проблем. Движението също е едно от основните причина за затлъстяването! Децата не спортуват за съжалени, а само стоят пред компютрите…
    Няма да забравя на скоро видяна гледка в морската градина варна- Семейство с 2 момчет на около 6-7 и на около годинка. Бщата беше с изявен бирен корем, майката леко закръглена(предполагаме от скорото раждане), момченцето на 6-7 ужасно затлъстяло, бебето – и то за съжаление… И това, което имам впредвид е, че всичко е от семейството. Нужно е движение и правилно хранене вкъщи.

Вашият коментар

