Отива една жена при лекаря

Вчера бях на премиера на нова книга (ще ставам културна! ама всеки момент! само ми дайте шанс!). Покани ме приятелка, която работи в издателството.

Книгата я имах от над седмица, но не бях стигнала до нея да я прочета, така че премиерата ми се видя добра идея. Досега не съм била на премиери на книги, беше ми любопитно да видя за какво иде реч. Представяне от издателя, представяне от други разни хора, литературно четене от актьор – и всяко едно от тях ме караше все повече да искам да се прибера и да зачета книгата.

Въпреки че няколко пъти чух, че като я захване човек, трудно я оставя, гледах малко недоверчиво на такива реклами – чели сме книги, знаем как става, все пак… Но се изненадах, когато легнах да я чета (чета най-вече предзаспивно) и не я оставих до 3:30 сутринта, когато я свърших.

Тя е брутална. Безжалостна. Без никакво лустро. Интересна. Отразява парченца и от теб.

Нещата от живота такива, каквито са. Гадни. Смешни. Патетични. Тъжни. Весели. Всякакви.

Една от книгите, които още докато четеш, им знаеш края и това изобщо не те притеснява, нито намаля интереса ти. Една от книгите, които още докато четеш, си мислиш на кого да я препоръчаш, а списъкът се оказва много голям.

Нямам спомен да съм ревала толкова на някоя книга.

Отива една жена на лекаря… начало на толкова много вицове.

Отива една жена на лекаря… и научава, че е болна от рак.

Неелегантният разказ за това, какво преживява едно семейство впоследствие – без драматизъм, без ‘ах’ и ‘ох’ – това не е книга за рака. Това е по-скоро много прям поглед на едни отношения, поставени в необичайна ситуация. И въпреки, че е необичайна, със сигурност много от нещата човек ги разпознава и у себе си.

Книгата е тежка, но четенето й не тежи. Краят й е предизвестен, но това не намалява силата й. Опитайте. Струва си.

Сайтът на книгата
Откъси от нея: едно, две
„Отива една жена при лекаря“, изд. Жанет45
автор Рей Клуун, превод Мария Енчева

16 responses to “Отива една жена при лекаря

  1. Убеди ме да я прочета!

  2. Бу, аз виждам штора и трета част на книгата, но не и първата.
    Я провери какво става.

  3. Eneya, това са частите, качени на сайта на „Отива една жена при лекаря“ – II и III. Предполагам са така озаглавени, защото самата тя е на 3 части вътре.

  4. Аз отивам да си я купя…

  5. … breaks my heart…

    добра, много добра… от много време насам първата книга, която чета с настървение, а не защото е много умна и трябва непременно да си я чел… о.О

  6. от откъсите които прочетох реших никога да нея чета 🙂 явно не ми е по вкуса, но ми се струва отвратителна!

  7. искам само да добавя и че не разбирам защо хората се кефят толкова на неща, които ги карат да реват?! И които изпълват с ужас – не виждам нищо ценно в това да се вживяваш в ужаса на една ужасна болест. И какво значи „не е книга за рака“? Може и на други неща да се набляга, но ако не беше книга за рака, можеше той въобще да не присъства, нали? Но така с него е по-брутално и сърцераздирателно – съответно книгата е „по-добра“…
    Не ме разбирайте погрешно -не съм чела цялата книга и не знам със исгурност. Не съм обаче и фен на рповърхнистни произведения с хепи енд 0 харесвам стойностни неща. Но от това което прочетох (а това уж са представителни откъси) оставам с впечатлението, че в тази книга авторът е набутал всичко гадно и смущаващо на едно място, за да бъде тя по-впечатляваща с емоциите, които поражда. Не виждам защо бих я препоръчала на някой освен ако не искам да страда и да се тормози…

  8. Това критика тип „не знам как е, ама не е така“ ли е 😀
    Книгата е наистина пряма и директна и в тоя ред на мисли, вероятно на определен тип хора не би харесала.
    Буквално, не е за рака, нито е за сърцераздирателните ужаси на една ужасна болест, както пишеш.
    Последното, което може да се каже за нея е, че е повърхностна – но все пак, няма особен смисъл да се каже това, при положение, че не смяташ да я четеш 😉

  9. Ще я прочета… ама наесен.

  10. Аз тази книга си я купих от Онда-та измежду някоколкото излизания за кафе на ден. Хареса ми защото е пълна с много истини за живота и ебливите мъжки мозъци.

    Миналата седмица видях че има втора книга -продължение и я купих, токущо я завърших и нея. А на последните страници пишеше за отзивите на предната книга. Видях твоя блог да е цитиран и се яко изкефих, защото чат пат чета кво става с кърменето тия дни……… и викам този блог го знам 🙂

    Ако не си чела новата действай!

    Поздрави,

    Андрей

  11. Не бих си я купила.
    Историята е интересна, но главния герой определено не ми допада като личност.
    🙂

  12. хаха хейтърка!

  13. сериозна ;)

    Искам да защитя Завеяната – имала е предвид, че не е фен на повърхностни неща, а НЕ, че книгата е повърхностна.

  14. благодетел

    Автора като маркетингов специалист е решил да изтъргува смъртта на жена си. ПарАта е всичко.
    –––––––––––
    Не те знам коя си…

  15. В най-добрия случай можеш да предположиш, че това му е целта. Не можеш да го знаеш. 🙂
    Иначе, на мен ми харесва, че мъж говори за начина, по който е възприел смъртта на съпругата си. Рядко е.

    Просто човека е задник. 🙂
    Но това не значи, че и задниците не страдат.

  16. Pingback: Отива една жена при лекаря… инициативата « Царството на Бу

Вашият коментар

