Кърменето: повече от мляко

Доста шокиращ за някои цитат казва накратко това, което много кърмещи майки знаят, или научават в хода на кърменето на бебетата си. А именно, че кърменето има по-различно значение както за майката, така и за детето й, което не се свежда само до вкарване на едно мляко в едно бебе; просто не е само това и не е същото, като да го нахраниш от шише.

Това не значи, че адаптираното мляко е „лошо“ или майките, хранещи изкуствено, трябва да се чувстват зле. Просто утвърждава и признава, че кърменето е освен храна и част от интимни, лични и специални отношения между майката и детето й.

Да се сведе кърменето до мляко е като да се сведе сексът до спермата.

– Rachel Myr, Lactnet list facilitator, named “Midwife of the Year 2008″ in Norway, цитирана в Lactnet

8 responses to “Кърменето: повече от мляко

  1. кърменето, дори и за един песимист като мен, се оказа невероятно, наистина невероятно.
    никога не съм очаквала, че може да е толкова мило

  2. абе бу, спри да стресираш хората. НИКОЙ от семейството ми не е бил кърмен и сме си наред. просто така се е случило? но в родилния дом и навсякъде се появяват хора като теб, които се опитват да внушат вина на майките, които нямат кърма, и ест, се опитват да им „помагат“… или не, още по-доброто – когато те гледат съжалително и казват „е, нищо нищо, голяма работа“ И ЗНАЕШ КАКВО СИ МИСЛЯТ

    да, ок, това, че си написала, че не обвиняваш никой, нищо не значи. просто целият ти блог е една млечна цица

    на мен не ми дреме, че не са ме кърмили. имам чудесни отношения с майка си

    казвам това, само защото тоя блог го четат ПРИТЕСНЕНИ РОДИТЕЛИ, които си мислят, че лишават детето си от нещо жизненоважно.

    Моля, не слушайте тъпотии

    и само едно допълнение – наскоро прочетох, че жени-фетишистки няма. има само едно изключение от правилото – когато жената стане майка и се самофетишизира. чувства се сякаш животът на детето зависи от кърмата й и непрестанните й грижи. не, че казвам нещо де… само намеквам

  3. Лили, при положение, че списвам блог, посветен на кърмене, захранване, родителство и всички, свързани с тях, щеше да е странно вътре да пише друго, нали? В крайна сметка човек обичайно сам избира какво да чете. Голямо момиче си.

    Не е особено адекватно да ми приписваш чужди мисли, или дори твоите, колкото и удачни да ти се струват.
    Аз отговарям за себе си и своите думи и действия, ничии чужди.

    Точно толкова неадекватен ще е призивът да няма никакви материали за изкуственото хранене – както и да го гледаш, четат ги ПРИТЕСНЕНИ родители, които вместо помощ и подкрепа често получават грешни или ненужни съвети.

    Семейството ти не познавам, но и нямам причина да смятам, че не сте „си наред“. Окей е това, бъдете 🙂
    Защо те притеснява обаче, че някой друг може да се чувства различно от теб относно тялото си, живота си, детето си? Че може да има друга гледна точка?
    Хората са различни, това, което за теб е притеснително, смущаващо или странно, вероятно за друг (или други) е съвсем в реда на нещата.

  4. За мен кърменето е нещо велико, което е дадено от природата. Връзката между майката и детето и доста близка. Бих казала, че когато един ден ми се стори, че кърмата ми свършва-Голям рев му изревах. Чак се скарах със съпруга ми. Бих насърчила бъдещите майки- кърмето, защото ще останете както вие така и вашето бебче. То има нужда от вас и чака на вас.

  5. Противници и застъпници на кърменето има много…Със сигурност не са от днес… И яростните застъпници на всяко едно от двете са много… И аз съм от едните… 😀
    Обаче… Благодаря ти Бу, за блога, за това, че имах възможност да го чета когато бях ПРИТЕСНЕН родител и…да направя нещо, което зависи само от мен – а именно да кърмя детето си и всички да са щастливи от това.

  6. И още нещо 🙂 – по повод последния абзац на Лили, според мен това си е абсолютната истина, наистина бебето изцяло зависи от грижите на майка си и от кърмата и… Особено в първите дни и месеци…Според мен… Сигурно и без тях ще оцелее, особено в днешните условия… Но все пак…
    Май се самофетишизирам… Извинете ме 😀

  7. Ето тази Бу искам да чета – остроумна и забавна! А и сходни интереси имаме – кърменено. Е, аз от мааалко по-друг ъгъл гледам нещата, ама нали за идеята говорим сега 🙂

    Жени, (и ти, Лили), циците не са само играчка за мъжете! Не забравяйте, че сме бозайници. Да, че сме животински вид преди всичко. А доколко наистина сме интелигентни – отворен въпрос…

  8. Здравейте, момичета.
    Четейки коментарите ви, наистина ми се струва че малко дрематизирате нещата.
    Аз не съм била кърмена, била съм първите 6 месеца от живота си в дом майка и дете 😦 но така са се стекли обстоятелствата в живота на родителите ми. Жива съм, здрава и на път да навърша 29 години.
    Синът ми, обаче все още приема кърма, макар и не по традициония начин, макар и да трябва и да го дохранвам. Ние имахме проблем в началото, тъй като той отказа катигорично да засуче, а и аз първите два месеца почти нямах кърма 😦 Но не се отказах и след време резултатите бяха на лице. Все още имаме замразена кърма. Горда съм от себе си, защото едва ли някоя майка би издържала да се цеди 10 месеца … и така също колкото и да не ми се иска, сигурно скоро ще трябва да прекрата, поради липсата на достатъчно кърма, умора и най-вече време. Вече сме доста активни, а и се гледаме самички.
    За мен кармата е в плюс и е за предпочитане, понеже снабдява детето с необходимите му вещества (дори и здравето на майката да отива на кино, ако тя не се храни здравословно), помага му да се справи когато започне периода на захранване. Но го има и това, какво всъшност даваме на децата си, защото всичко което приемаме отива в кърмата, та дори и стреса който приживяваме понякога (осъзнат или не) се отразява на количеството и качеството на кърмата. Както ми каза наскоро една майка: Ние още се кърмем на година и 4 месеца, ма друг е въпросът колк е качествена кърмата. (с цигарата и кафето в ръката??!!!???)
    А според мен е важно отношението с което отглеждаме децата си, а не толкова с какво ги храним. Защото да отгледаш едно дете, това не означава да го храниш~!?
    И въобще да си родител не е лека задача.

Вашият коментар

