Интервю с Ла Лече Лига лидер

10 ноември, 2008 от Анджела Уайт, J.D., съветник по кърмене

Днес имам привилегията да споделя с вас разговор с бившата Ла Лече Лига лидерка Кари Лаут. Кари пише в блога си за родителство Natural Moms Talk Radio и в бизнес блога си, CarrieLauth.com. Кари споделя дългогодишния си опит като доброволен консултант по кърмене.

Какъв беше твоят опит с кърменето?

Радостен. Срещнах малко пречки по пътя си. Все още кърмя четвъртото си дете, така че дните ми на кърмачка вероятно ще свършат след година. Сигурна съм, че ще ми липсва!

С първото ми дете, нещата бяха малко трудни в началото. Имаше проблеми с гъбички и ни отне почти година да ги победим напълно. Бях нервна и притеснена за количеството си кърма, както много нови майки, така че постоянно го слагах от едната на другата гърда, което доведе до дисбаланс между предно и задно мляко, което доведе до нервност и газове. Когато се научих да го държа на една гърда за цялото хранене, понякога за две, нещата се подобриха. Една от любимите ми теми е майки, които мислят, че имат малко кърма, а не е така 🙂 Също така съм кърмила по време на 3 бременности и съм кърмила в тандем. Всичките ми деца е трябвало да споделят с друго от децата в някой момент. Това е истинско удоволствие.

Кое те накара да станеш Ла Лече Лига лидер?

Опитът ми с ЛЛЛ датира от собственият ми старт като кърмено бебе. Била съм на 5 дена и майка ми е отишла в болницата за някакво тестване с престой от една нощ. Историята разказва, че съм отказала шише и съм била решена нито капка адаптирано мляко да не влезе в устата ми. Винаги съм имала добри чувства към ЛЛЛ, защото тя ми е разказвала, че жени от местната група са дарили изцедена кърма за мен. След това, когато започнах да срещам предизвикателства с първото си дете, се обадих на ЛЛЛ. Лидерката подходи с толкова разбиране и ми отдели толкова много време, че започнах да ходя на срещи, когато бебето ми беше на 5 седмици. Останалото е история!

Кое ти харесваше в това, да си лидер?

За мен беше удоволствие да помагам на майки. Също така обичах да съм около такива чудесни родители. Поучително беше да видя тези удивителни жени от всякакви социални класи, които имаха толкова общо – споделяната родителска философия. Исках просто да попия всичко това като нова майка. Чувствах се, все едно съм открила своето племе.

Какви бяха най-честите въпроси, които получаваше като лидер?

Не мисля, че мога да посоча често срещан въпрос, защото всяка майка е толкова различна. Но както казах, един от любимите ми митове е доминиращото мислене в нашето общество, че кърменето и да имаш кърма е рядко или трудно. Този проблем просто не стои пред други бозайници, които раждат малките си, защото те не се месят на раждащите майки и не се месят и не ‘ръководят’ кърменето.

Какво би искала да знаеха бъдещите и новите майки за кърменето?

Че естествено не означава лесно. Всичко има крива на учене. Че всяко бебе е различно. Да забравят какво „трябва” да правят бебетата или майките.

Какво е впечатлението, което би искала другите да имат за ЛЛЛ?

Не мога да разбера защо някои майки разглеждат ЛЛЛ като нацисти на кърменето. Според моя опит, лидерите бяха най-съчувстващите, разбиращи и загрижени жени на планетата. Никога не съм усетила да осъждат. Когато майките се чувстват така, знам, че това идва от техните собствени несигурности и проблеми. Това не идва отвън.

Как се промени твоят поглед над кърменето и майчинството, когато децата ти пораснаха?

Станах по-спокойна и по-снизходителна към себе си и към децата. Когато си нова майка, се притесняваш, че всичко е от значение, а това не е така. Ако двегодишното ти дете не казва моля и благодаря, това няма значение. Няма да го прави, когато стане на десет, ако те чува да го правиш, и също така няма да порасте като убиец с брадва, ако удари дете на детската площадка. Смях! Сега се доверявам на децата много повече. Също така си разреших да не съм перфектна. Ако имам лош ден и не покривам собствените си очаквания, това е окей. Онзи ден най-голямото ми дете ми каза, „Мамо, ти не можеш да останеш ядосана и за една минута!” Това според мен е най-големият комплимент. 😉 Означава, че знам как да гледам на нещата в перспектива и да продължа напред и да се забавлявам повече с децата си.

Върхъ какво фокусираш времето и енергията си сега?

Сега съм самотна майка, така че фокусът ми е да се грижа за децата си финансово, емоционално и духовно, докато ги уча*. Страхотно е!

Благодаря, Кари. Беше много интересно да яуем твоята кърмаческа история и погледът ти върху Ла Лече Лига!

*unschooling

Преведено с разрешение от оригинал.

One response to “Интервю с Ла Лече Лига лидер

  1. супер интервю!

Вашият коментар

