6-годишно чудо

Оставям Мая при нашите за през деня, докато аз правя разни неща, и давам обичайните напътствия – а именно, да слуша и да не прави бели. Отивам да я взема в късния следобед и ми казват, че е била много послушна, само не е спала – лежала 2 часа, стискала очите, но не спала. Почвам да й чета морал (тя е от тези, които наистина имат нужда да спят, или се вкисват преди времето за Сънчо), и нареждам, нареждам… Мая в един момент ме прекъсва и казва леко, „Дай да оставим миналото настрана!“
Естествено, от хълцане и хилене поуката изхвърчава незабелязана…

***

Късно вечерта седя пред компютъра и бързам да допиша нещо, за да сложа детето (и себе си) да спи. Тя търчи напред-назад по гащи и се забавлява както намери за добре, докато аз не мога да й обърна внимание. По някое време идва и ме пита:
„Какво ще стане, ако някой много глупав човек се намаже с лепило? То ще се измие ли?“
Казвам, „Ами зависи от лепилото.“
Тя показва лепилото си стик и аз съм честна: „Вероятно ще се измие. Все пак не се мажи, ако обичаш“
Тя изчезва, а аз продължавам да се трудя. Минава време… и време… по едно време ми прави впечатление, че не се чува нито звук – необичайна тишина (всеки, който има деца, знае какво значи това обикновено). Обръщам се да видя какво става и какво съглеждам:
Младата госпожица си нарязала ленти от хартия, намазала ги с лепилото, шляпва ги на краката си и хоп! ги дърпа… Оцъклям се и с треперещ от смях глас я питам какво прави. Ами, така показали по рекламата, уведомява ме тя. Мишниците вече си ги била обезкосмила с този метод (забележката ми, че няма никакви косми, не я впечатли никак).

Сред смях разказвам после на бабите й за най-новото изобретение. Майка ми нещо недочу, та Мая отчетливо и изключително убедително й обясни как се прави. Просветлявам и вас. „Режеш лентички от хартия, мажеш с лепило, поставяш внимателно и хубаво натискаш, а после рязко! дръпваш.“

***

Няколко седмици след като съм й казала, че чакам бебе, вървим след градина и си говорим. (Тук да отбележа, че по въпросите за бебетата, правенето и раждането им винаги съм отговаряла честно, но съобразено с възрастта й и без излишни детайли – само каквото пита, поднесено подходящо).
– Вие с тати секс ли сте правили, за да имаш сега бебе?
– Да, всички хора са се появили така (и се опитвам да не се дразня на най-последната градинска мода да се хилят на новото словосъчетание „Правиш секс, кикики“, колкото и да съм се опитвала да науча, че тялото не е нещо срамно, нито пък са интимните отношения, съответно).
– Ама как го направихте?
– Казвала съм ти. Знаеш, че бащите имат пишки – също като момченцата. И когато родителите искат да имат бебе, таткото слага семенцето (знае ‘сперматозоид’, но е трудна дума) в корема на майката. Там то опложда малкото яйце, което майката има и така се създава бебето.
– Ама вие голи ли бяхте?
– Да. Това не е нещо срамно (добавям, защото тя е получила нов пристъп на кикот).
– А през нощта ли го правихте?
– Да.
– А аз къде бях? Спях ли по това време?
– Спеше, да.
– Ееее – извива искрено разочаровано тя – защо не ме викнахте?! Аз толкова исках да видя как правите бебето!

***

Моето чудо Мая днес стана на 6 години 🙂

… и разбира се, тортата – много вкусна и свърши бързо!
(мое производство, Георги Димитров, първи коридор!)


24 responses to “6-годишно чудо

  1. Честита рожденичка, Бу 🙂
    Да ти е жива и здрава, много усмихната !
    Много хубава торта :))

  2. Да ти е здрава и щастлива дъщеричката.

  3. Да ти е жива и здрава, чудесната Мая, Бу!
    …Всички искат да ме убедят, че принцове няма, но аз виждам, че има принцеси, така, че трябва да има и приноцве…а за тортата, щом е твое производство мога да кажа само у-а-у! Браво!

  4. Белият як

    Преди около два три часа, племенника ми Ники играеше на оградата вън с друго дете, и минаха по-големи деца на петнадесет шестнадесет години, но с по-тъмен цвят на кожата. -Цигани,цигани!-каза Ники. -Те са мръсни! -каза другото момче. Между другото някой беше казал от тях: -Ти циганин ли си!. следва: -Не, а ти!……. ….. . Другото момче каза: -Миришат на лайна!… .. Ники: -И те Акат! , . , … Е, това последното ме зарадва. А е четири-годишен.

  5. Вече честитих РД на Мая лично, а за тортата държа и тук да се изкажа – беше страхотна! Учудвам се ,че нещо от нея е останало.

  6. Да ти е жива и здрава малката принцеса, Бу!!!!!!

  7. Да е здрава и да расте все така щастливо вашата Мая 🙂

  8. Бръмбазела

    Честита ви прекрасна рожденичка! Здрава, все така чаровна и умна да ви расте! 🙂 Нека бъде най-щастливата и горда кака на бъдещото бебе-чудо. 🙂

  9. Честито на любопитната Мая.

  10. Честит празник, да ви радва много.

  11. Честито ти пораснало детенце, Бу!
    Честито и на малката Госпожица Многознайка Любопиткова!
    Много да те слуша и много да те пита 😉

  12. честит празник, да сте живи и здрави 🙂

    вие очевидно сте на по-висок етап 🙂

    при нас (диването ще прави три) скоро се случи следното:

    пришляпва тя през нощите в нашето легло, следва кратка свада с майка й (шепнешком), че всеки трябва да си спи по леглата и щом тя не иска да спи там, мама ще избяга. бяга мама в хола на дивана, за да затвърди думите си, а аз просто нямам сили да я последвам, само искам да спя. при което малката, изправена на крачета, проветрява чаршафа, завива ме акуратно, ляга до мене, гушва ме с малката ръчичка и шепне:
    – тати, абе ти защо я харесваш мама, виж – аз съм по-хубава, виж само как те обичам…

    ужасТ!

  13. Честито! 😀

  14. С пожелание за много здраве и усмивки за Мая и всички край нея!

  15. Да ти е жива и зрдава малката принцеса,много е сладка и явно е умница…………много радост да носи на мама и тати.

  16. Честито на патерица на малката принцеса! Бъдете живи и здрави!

    раците сме хубави хора, да знаеш и обичаме домашните торти :mrgreen:

  17. Пожелавам всичко хубаво на Мая – да расте здрава, умна, щастлива! И много да ви радва!
    Тортата е чудесна. Би ли написала как се прави – нямам сполучлива рецепта…

  18. Така. Вече почти мразя майки, които правят собственоръчно торти за рожден ден, домашен хляб и други подобни извънземни изпълнения…
    Ммм, добре де, възхищението и омразата са по равно! 🙂

  19. 4estit praznik na cjaloto semeistvo. &est godinki sa hubava vuzrast. I mojata Jessi stana na 6. Samostojateni i ljubopitni malki nosleta.
    Bu, kude ste praznuvali rogdenijat den? Mnogo krasiva, zelena obstanovka se vigda!

  20. Много усмихнат живот желая на всички ви и най-вече на малкия дървен философ 😀

  21. Ето и рецептата за тортата 😀 Надявам се някой да се престраши, дори мама Меми току-виж се жертвала… 😆

    https://missby.wordpress.com/2009/07/20/birthday-cake/

    flabar, на двора на къщата на нашите извън града 🙂

  22. Goljama krasota: i tortata , i ku6tata!

  23. Pingback: Орехово-смокиново-шоколадова торта « Царството на Бу

  24. Честит рожден ден на сладката Мая! Да е много здрава, да измисля все по-чудни чудеса и да има чудно-весело лято! 🙂

Вашият коментар

