Да спасим мъжа? А защо?!

Седя на терасата, докато ме подухва августовски черноморски бриз и се чудя кой глупак е взел пари за поредната свръхидиотска рекламна кампания на Каменица. А тя е идиотска, няма спор. В добавка е особено сексистка и е насочена точно към тези членове на обществото, за които нормалните хора (обичайно от женски пол, но не само) процеждат през зъби ‘мъжка шовинистична свиня’ или за кратко, ‘нерез!’ или ‘простак!’

Седя и си мисля, докато си отпивам от зеления кен с рекламни слогани, защото пия бира и употребявам конкретната марка – от кога, все пак, бирата стана само мъжка територия, че рекламата да е насочена само към тази част от населението и при това – с толкова плиткоумни, но агресивни фрази? Практически не познавам възрастни жени, които да не употребяват бира (но пък знам мъже, които не го правят).

Дали някой вече съди Каменица? Ако не, крайно време е. Някак подозирам, че СЕМ вместо да се самосезира за сексистката реклама, седи, почесва се по биреното шкембе и се подхилва, ‘Глей, глей, браво, колко хитро са го измислили!’ Хитро, я. Ако си на 12.

Не!!! Аз няма да поливам цветята.
Няма такъв филм. Или поливаш или понасяш праведния ми гняв, като се върна и видя как си уморил ‘Принц Бенджамин’, който отглеждам от невръстен престолонаследник с голям труд!

Да!!! Аз ще вечерям чипс.
Не и пред децата. Ако не те виждат, за мен вземи голяма разфасовка чипс със сметана и копър.

Не!!! Аз няма да предам приятелите си.
Ъ, да ги предадеш? Ако това значи „Да, искам да изляза някоя вечер без теб”, кажи го направо. Току-виж се получи. За гледането на децата ще се споразумеем – тази вечер аз, а следващия път, когато аз искам да изляза по женски – ти (защото, сигурна съм, не се смяташ за толкова незаменим, че да не искам също да прекарам време без теб). Ако пък си имал предвид, че искаш да ги водиш у дома да пиете с крясъци, гледайки мача – съжалявам, но не – или идете в кръчмата, или в някоя от техните къщи, ако има кой да ви търпи.

Да!!! Аз ще гледам мача.
Гледай, каква е драмата, само по-тихо. За това имаме два телевизора. В това време Да! Аз ще гледам от местопрестъплението.

Не!!! Аз няма да се обаждам на тъщата.
Чудно. Тогава: Не! Аз няма да се обаждам на майка ти вместо теб и Не! Няма да мисля подаръци за всички празници на твоята част от фамилията.

Да!!! Аз ще се обръсна утре.
Да! И аз ще се обръсна утре и да не си посмял да намекнеш дори, че бода.

Не!!! Аз няма да й дам дистанционното.
Както вече казах, за това имаме два телевизора. Дръж това на 14-инчовия, но да не си припарил до дистанционното на големия!

Да!!! Аз ще се мотая в къщи по гащи.
Мотай се, но после не се оплаквай, че чужди хора, дошли на гости, те виждат по бельо. Нормалните хора се обличат по някое време на деня, все пак, а ти както щеш.

Не!!! Аз няма да я чакам цял час.
Не! И аз няма да чакам цял час да свърши твоето „Ей сега свършвам работа и идвам”.

Да!!! Аз ще разказвам казармени истории.
Да! Ще разказвам истории за бременност и раждане.

Да!!! Аз ще разказвам мръсни вицове.
Въздържай се, докато не се научиш как, иначе само си за смях. Учи се от мен – умея ги така, че изчервявам всеки редови шофьор на автобус от градски транспорт.

Не!!! Аз няма да пазарувам в Мола.
Не ми трябваш ти, само заредена дебитна карта и да гледаш децата в това време, мерси.

Да!!! Аз ще ям с ръце.
Яж. Знаеш къде е пералнята, надявам се, защото Не! Аз няма да пера дрехите ти след твоето ядене с ръце, нито ще чистя мазните мебели после.

Не!!! Аз няма да разхождам пудела.
Ъ, да не го беше взимал тогава.

Да!!! Аз ще си разхвърлям дрехите.
Няма проблем. Само забрави магическите въпроси „Къде ми е ризата” и „Имам ли чисти тениски”. Така или иначе не знам отговора.

Не!!! Аз няма да пия нищо синьо.
Не бих си и помисляла да погледна втори път мъж, който пие нещо синьо с чадърче отгоре му.

Да!!! Аз ще си отварям бирата с вилица.
И това е проблем, защото…? Отвори и моята, поне.

Не!!! Аз няма да измия колата си.
Измий моята, за твоята ми е все тази, честно казано.

Не!!! Аз няма да гладя джинсите си.
Не! И аз не смятам да ги гладя, както добре знаеш. Оправяй се.

Да!!! Аз ще мина по най-краткия път.
Не!!! Аз няма да питам за посоката.
Това го знам… резултатът от горните две е, че за пореден път правим панорамна обиколка на крайните квартали на тъпия непознат град вече три часа.

Да!!! Аз ще чета в тоалетната.
Знанието е сила. Поради тази причина ще минаваш последен през тоалетната сутрин.

Не!!! Аз няма да се мажа с крем.
Недей. После не мрънкай, като ме посочат и кажат „Дъщеря ви”.

Да!!! Аз ще поправям всичко сам.
Не!!! Аз няма да чета упътвания.
Аха… а аз все пак ще викна после майстор, на когото ти ще платиш, защото трябва да използваме проклетия уред, вместо да се правим, че ‘Той така си беше, удряше ни ток още от магазина като го взехме!’

Да!!! Аз ще мразя съдията.
Хм… това трябва да ме интересува, защото…?

Не!!! Аз няма да гледам романтични комедии.
Не! И аз няма да гледам малоумни филми със Стивън Сегал (или Сийгъл, наистина не ме вълнува), нито поредния хипертъп холивудски екшън с три реплики на кръст. И романтични комедии няма да гледам, де, но това е друг въпрос.

Да!!! Аз ще оставям капака на тоалетната вдигнат.
Да! А аз ще го залепя за тоалетната с ‘Капчица’ следващия път, като го намеря така.

Не!!! Аз няма да стъпя в Спа.
Не стъпвай, ще ползвам и твоя час.

Да!!! Аз ще скоча с дрехите в басейн.
Без думи съм. Това е геройство? Специално умение? Повод за гордост?

Не!!! Аз няма да чета менютa.
Недей… но после не се учудвай, като те погледне презрително сервитьорът, задето си искал „Една гроздова”, а те предлагат само самбука.

Не!!! Аз няма да помня годишнини.
Но и не чакай подаръци в отговор за твоите празници, окей?

Не!!! Аз няма да ползвам конец за зъби.
Не! Няма да плащам за зъболечението ти, пък и като се замисля, Не! Няма да те целувам с тоя дъх.

…такива неща… Това е обявеният „манифест” на Каменица. И това е мъжът, който те искат „да спасим”?! Не мисля…

111 responses to “Да спасим мъжа? А защо?!

  1. феминистка

  2. Дзверю, т.е. ти би се зарадвал на реклами, в които жизнерадостни домакини вместо да разменят рецепти за пране с най-новия прах, коментират ‘Не, няма да му пера миризливите чорапи, ако ще да се разкапят’ и ‘Майка му да си го гледа, щом така го е научила!’? 😆
    Не съм уверена, че съм феминистка (а и не обичам етикетите), но и не смятам, че е нормално някой да подгъзва на другия и това да се рекламира като модел на поведение 😀

  3. феминистичното премина в драматично. мъка.

  4. Квинтесенция на собствената ми разхвърляна мисъл по повод изпречилите се пред погледа ми кенове. На всичко отгоре и не обичам бира. Но обичам мъже, и ако четат наум рекламните послания на Каменица, нямам нищо против да си вярват, че им се случват : )

  5. Ужасно много се дразня на рекламата и също се чудех дали вече не се е намерил някой, който да ги осъди.

  6. Браво ! Мъжете и без друго много често забравят, че и ние сме хора.
    Само за капака на тоалетната чиния не съм съгласна – да караш мъжа винаги да го смъква е като той да те кара винаги да го вдигаш. Уважаеми дами не забравяйте, че мъжете правят поне едно нещо от хигиенни съображения и това е да вдигат капака на тоалетната, а и не мисля, че е голямо усилие да свалиш един капак.

  7. Капакът (а по-точно, седалката) се пуска не само за ползване, а чисто и просто да покрива отходното отвърстие на тоалетната, в противен случай често се носят не дотам приятни миризми. Също като шахти и канали – покриват се с тази цел. Така погледнато, и седалката, и капакът трябва да се пускат.

    P.s. освен това, само който не е сядал сънен на голо на ледена тоалетна чиния с вдигната седалка, не знае какво е бърз подскок. А една позната на позната така си и останала заклещена в по-голямата от обичайно дупка, разправят 😆

  8. хъхъхъ като че ли единствената интелигентна и забавна алтернатива на пороя разпенявени праведни статии срещу тая реклама

  9. Това е най-свежото нещо, което съм чела напоследък. Да си призная рекламата им в началото ми хареса, защото е направена с енергия и ми беше и интересна, но просто стана прекалено. В крайна сметка излиза, че като сме жени, бирата не е за нас или пък че това, което описват е идеята на обществото за „истински мъж“. Хммм, добре че се намери някой словоохотлив като теб да ни изрази недоволството 🙂

  10. 7: съвсем точно казано 🙂

  11. „Практически не познавам възрастни жени, които да не употребяват бира (но пък знам мъже, които не го правят).“

    Само за това не съм съгласна с теб – не употребявам бира, познаваш ме и вече би трябвало да минавам за „възрастна жена“ (ако под това нямаш предвид стара).

    Силно подозирам, че мъжете също не искат да бъдат „спасени“ 😉

  12. Бу рита мъжки гъзове, докато бърше бебешки дупета!!!

  13. Много добро, респект!
    но Не!!! Няма да го препратя на жена ми 🙂

  14. Ей,тая пуста бира много бърка в здравето на някои хора. Цялото това мрънкане за бирените реклами взе да става досадно.
    Ellyst го е казал точно:
    „и ако четат наум рекламните послания на Каменица, нямам нищо против да си вярват, че им се случват : )“ – отваряш една Каменица и се пренасяш в Рая, където няма пудели, сини питиета, молове, годишнини, конци за зъби. А после си допиваш бирата и се връщаш на земята.
    Рекламата е шега, а ти имам чуството си я приела много насериозно, сякаш е някакъв „Наръчник за оцеляване на мъжа в условията на фемиснистка диктатура“, апокрифно четиво, раздавано в задимени мазета и четено в комапнията на продукти на „Белана“.

    Чакам с нетърпение версията на рекламата с „няма да му кърпя чорапите“.

  15. Рекламата е майтап. Вярвам, че дори не взимат тези идеи насериозно, но това се продава right 🙂

  16. Забавно 🙂

  17. „Чакам с нетърпение версията на рекламата с „няма да му кърпя чорапите“.“
    Обезателно 😀 Подозирам, че тогава ще затвърдя имидж или на комплексирана домакиня (а дори да приемем, че съм комплексирана, домакиня аз не съм) или на тотална анонимна мръсница.

  18. Бу ясно че статията е контра на идиотската реклама, но май и ти смяташ че мъжа и жената си имат точно определени задължения едва ли не само жената може да слага чорапите в пералнята

  19. На всички жени , които посмеят да потвърдят казаното по-горе бих задал следния въпрос : “ Защо все навирате в лицата ни пералните и почистването ? Нима мислите, че животът ни е започнал едва след сватбата ? Нима мислите, че сме нещо като полуидиоти, които не могат да си намерят чорапите сутрин ? Не, мили дами – оправяли сме се твърде добре и без дори да сме ви познавали, камо ли да мсе се оженили за вас.Ще си пием „каменица“ и толкова.“

    p.s. рекламата си е много добра.С две ръце и два крака заставам зад манифеста и !
    :)))

  20. voxy, напротив 🙂 Вярвам в тоталната взаимозаменяемост между половете за по-голямата част от домакинстването.
    Както аз мога да сменям крушки и да чистя свещи (някога имах Трабант), така и той може да пуска перални и да мие чинии, примерно.

  21. е аз пък все пак няма да пия нищо синьо :mrgreen:

    човече, работих близо година в каменица (и аз не знам как издържах толкова дълго) и требе да споделЪ – е нема такива олигофрени. ама как пък един нормален човек няма в тая мегакомпания! сигурно за да започнеш там работа в автобиографията ти трябва да пише: …и да, аз съм олигофрен!

  22. Аз пък не виждам нищо забавно в този пост. Ако отношенията в семейството са наистина такива, силно ми замирисва на развод. Не разбирам защо от време на време принципно готини жени като Бу, изперкват и започват да се заяждат на дребно по въпроси като „ами и ние жените искаме да си имаме изконно женска напитка за след работа“. Ами ок – пишете „нека да спасим жената“ и нарисувайте едно кафе, … просто никой няма да обърне грам внимание на това. С бирата и мъжете обаче всички се втренчват и почват да говорят врели-некипели за съдебни искове и т.н.? Що за детинско отношение…

  23. Рекламата си е таргетирана към когото трябва. Всеки втори мъж в момента по морето пие бирата и Каменица се радват на добър приход. Значи си е свършила работата. На жените като не им харесва да ходят да се хвърлят от моста с Корона в ръка. Много насериозно се вземат някои. Рекламата си е забавна. Противопоставянето на половете винаги ще го има…нали по някакъв начин трябва да ни продават нещо все пак. Сексистки реклами бол, ама чак пък да седнем да ревем. Аз лично много се забавлявам и на реклами, в които се усмива мъжът. Самоиронията винаги е полезна. Малко по-ларж, моля ви.

  24. @GombeTo, лошото е, че май не точно това се продава… Чух, че Каменица не точно са спечелили от кампанията.

    @All, бе що всички го взимате толкова навътре? На мен пък ми беше много забавно да прочета какво е написала Бу… Не, няма да го пратя на Жената!

    И накрая, тази кампания и мен мноо ма дразни! Сори, ма мразим да гледам мачове и некои неща немам желание да си поправям сам. А, и бих пил и сини неща, ако са вкусни, както пия зелени и жълти такива.

  25. не е зле да се въоръжим с известно чувство за хумор преди да коментираме кампанията на каменица…

    и не, заяждане не е = чувство за хумор

  26. @wampeters, пият каменица, щото нема друго! По южното черноморие и Бургаското са го изпокрили, ?#%!!!

  27. Все едно чета някоя лелка. Сигурно баба ми, възприема рекламата далеч по-добре.
    Напълно съгласен с Пламен !
    Бива ли, въобще да се коментира подонна кампания… и то по този начин ?
    ЛЕЛ-ско е ! 😉

  28. боже боже, некои коментиращи май са оперирани от чувство за хумор… 🙂

  29. Бу, най-доброто, което мога да направя с рекламите е да не ги гледам 🙂 Иначе знам много добре какво пропагандира тази реклама – еманципация на мъжете под чехъл и го одобрявам. Нека пият Каменица и се еманципират!

    И без това няма какво друго. В България всички бири са Каменица.

  30. Бу,харесва ми, но е много феминистко. Ако намалиш с една идея женското его, ще се съглася, че си против рекламата. Сега просто го приемам като женското напук. Особенно се издразних на пълната дебитна карта и тоалетната чиния.

    Баси, ние не сме чак толкова дебилни, колкото се опитваш да ни изкараш. И вие си имате своите си трески за дялане.

  31. Пламен, имаме, как да нямаме 😀 Аз първа го признавам.
    А и не коментирам самите мъже, които – слава Богу – в по-голямата си част не са мъжете, рекламирани от Каменица. Но самата реклама – е тъпа. Точно като рекламите с дините, а също и суперродителите, ползващи определен суперпрах, да речем.
    П.с. но от пълната дебитна карта не се отказвам, ако ще да се разчуе.

  32. Ташко Мъдев

    Седя си тука и се питам хедърът (тва най-отгоре на страницата, дет пише „Царството на Бу“) – очи ли представлява, или гърди? Няма нищо общо с темата, ама мен тва ме вълнува. Та, ако може, да ми кажете. 🙂
    А иначе мисля, че няма кво толко да я коментирате тая бира, шото Каменица SUCKS MY BALLS!
    Tuborg 4EVER, Kamenitza NEVER!!!

  33. Жените искат космати мъже и автомонтьори при криза

    При криза жените избират космати мъже и за партньори предпочитат автомеханик пред банкер, твърди австралийски социолог, цитиран от ДПА. При рецесия мускулестите мачовци като Ръсел Кроу и Хю Джакмън са по-привлекателни, отколкото ухаещите на парфюм метросексуални мъже от типа на Хю Грант и Лео ди Каприо, казва демографът Бърнард Солт.

    В кризисни периоди жените се интересуват от безопасност, сигурност и доставяне на храна. Затова първичният космат мъж има най-големи шансове. Прогнозата е, че най-предпочитаните мъже за брак ще станат водопроводчиците, електротехниците и други занаятчии, които имат умения и в добри, и в лоши времена.

    Френски учени пък твърдят, че червилото е важно не само за външността, но и за здравето на дамите. Съпрузите може да се вбесяват, докато чакат половинките им да се начервят, но слагането на грим преди излизане е животоспасяващо за жените, твърдят учени от Университета на Сент Етиен, цитирани от в. „Дейли мейл“.

    Изследване на 100 жени сочи, че червенето на устните и слагането на руж е като стречинг за дамите. Те подобряват равновесието и координацията си и могат да избягват злополуките (което е особено важно за по-възрастни жени). Дамите, които всеки ден се гримират, имат по-добра стойка, по-лесно пазят равновесие и по-рядко падат. Резултатите от изследването ще се представят на Световния конгрес по геронтология в Париж.

    източник : http://www.novinar.net/?act=news&act1=det&stat=center&mater=MjkxNzs0OQ==&sql=MjkxNzs0OA==

    Бу, при тебе явно няма криза ? :)))
    между другото там, от където идвам се вихри също дискусия върху „Да спасим мъжа?А защо? „

  34. Е, trichocephalus, избирах си мъж, който да умее да прави и поправя неща с ръцете си, защото това винаги е било критерий за мен, както и въпреки че държи на вида си, да не прекарва повече време от мен пред огледалото. Съответно и двамата се опитваме в разумни граници да поделяме задължения, просто защото това е най-нормалното нещо на света (поне докато не основа новия матриархат).
    Но да се разделят половете по тези безумни критерии и да се вменява, че истинският мъж не барва нищо вкъщи, социалните му умения са сведени до нула, но за сметка на това е потен, с мръсни зъби и мирише по презумпция на вкисната Каменица – хайде няма нужда 😀
    Не е добре да се бъркат нормалните човешки отношения и равнопоставеността, която е особено важна в тези дни, когато всички работим и си имаме отговорности, с псевдо-лозунги. И не съм съгласна, че само мъжете знаели защо (за бирата), отново.

    П.с. и сега разбрах сефте защо имам дребен проблем с равновесието – но виж, защо само с единия крак, мистерия.

  35. По принцип не съм еманципатка и рекламата не ме дразни. Ама ич. Даже ме забавлява. А и нещо взе да ми писва от тая т.нар. „политическа коректност”, явяваща се поредната хамериканска простотия, която привнасяме, не само ние, цяла Европа, да го ева.
    Мислата ми беше, че обичам сексистки хумор, никак, ама никак не ме обижда, или кара да се чувствам по-малко жена. Луд фен съм на Бени Хил и M.A.S.H., които бъкат от него.
    И рекламата няма да ме накара да позволя на мъжа ми да прави и стотна от нещата, изброени в рекламата. Но успя да ме накара да се усмихна.

  36. 🙂 Бу, да твърдиш, че всички мъже сме идиоти е твърде пресилено – все пак между нас има и ергени.. … 🙂

    А бирата си е само за нас.Не си я даваме. Иначе ви се отнемат сините питиенца с чадърчета отгоре :))))

  37. @Бу: хайде, щом сме толкова взаимозаменяеми, да си повикам бригада хамалКи да ми пренесат пианото. И като сме равни, откъде накъде да не си поискам пълна дебитна карта от жената? Хайде да не говорим дивотии, моля.

    Оценявам сарказма на горния текст, но въпросната реклама е смешна именно с абсурдността си. Ако някой я взима насериозно, това си е за негова сметка.
    Стереотипите за ролята на половете се използват редовно от рекламистите – включително и в безбройните реклами за прах за пране. Или и там да се заядем с таланта на домакините да правят ризата снежнобяла, дори когато преди това е била на райета?

    Част от точките, с които не съм съгласен в изложението по-горе, което впрочем звучи откровено агресивно и арогантно, но ние, мъжете, сме по-дебелокожи:

    • Защо да не идват да гледат мача в моята къща, която съм наследил от родителите си и където съпругата само е влязла и си е събула чехличките?
    • Защо по-големият телевизор за нея? За бразилския сериал? Нали сме равни. Тогава и телевизорите да са еднакви.
    • Защо последен в тоалетната? Хайде по една тоалетна за всеки член на семейството, нали сме равни.
    • Защо ще ми ползва часа в спа? Да си плати два, ако обича, моя да не го закача. Откъде накъде ще плащам нейния, ако сме равни?

    Хайде да не се вманиачаваме на тема роли на половете, пък и да съзнаваме, че не сме съвсем еднакви, нито взаимозаменяеми. Нито мъжете могат да раждат, нито жените да мъкнат багажи. И освен ако не сте изкарали курс по карате, кой ще ви защитава нощем, когато ви е страх да минете по тъмната уличка? Или когато колата заседне в калта, аз може би ще си седя на волана, пък ще пратя жената навън да бута? Стереотипи, стереотипи…

  38. Уникален пост, много се смях:))

  39. да му мисли мъжът ти, а после и ти след като той узнае за твоя пост! 🙂 пък на децата ще им е най-весело като почнете да се замервате с празните кенчета!

    а че тази реклама прави да изглежда мъжа тъп и зависим – си е така! но това е друга тема!

  40. вайръл награда да им дадат. виждам работи чудесно.

  41. Свежо Бу!

    Каменица освен това е гадна бира.
    рекламите на Хайнекен са готини, ей сега ще потърся една за пример.

  42. Бу, защо отговаряш на целия този майтап? Това не са лозунги, които жените трябва да репликират. Това са си фрази за наздравици в мъжка компания. Или нещо такова. Все едно да се сърдиш на МАКСИМ, че са елегантни простаци.

    И да – сексистка е рекламата. Това е идеята.
    Нима аз се сърдя, че в 95% от рекламите за коса показват жени? Препаратите за почистване? Прането? Чиниите? Продуктите за деца? Готвенето? Всички те са пълни с жени, които, извинявай, не излъчават посланията, които ти си писала по-горе 😉
    Вместо да се присмееш на 100% (в рекламата един наричаше друг ‘идиот’, защото оня си беше, нали така?), ти оставила 34% упрек.

    Всички помним готината реклама на Кока Кола Лайт – „да поздравим момчето, което се разхожда с цветя по улицата“. У Камениците е обратното – НЕ!! Аз няма да се показвам с букет пред хората!!
    Е, голям праз. Липсва доза финес. Бираджийски така.

    И не пий Каменица. Пий Загорка.

  43. Бу, не се обиждай, но прочетеното автоматично води до появата на един американски израз в съзнанието ми, който описва съвременната омъжена бяла жена точно и изчерпателно, при това – само с две думи. Изразът е: CONTROL FREAK. А феминизмът и чувството за хумор винаги са били НЕсъвместими. Избери си едното от двете. Ако ще е първото – айде без „заредената“ дебитна карта на мъжа ти в мола, нали.
    И понеже домакинската работа е трън в очите на съвременната омъжена бяла жена, искам да се замислиш над факта, че 9 от 10 работещи мъже, които получават заплата, вече могат да си позволят миялна машина и чистачка, която да върши цялата домакинска работа за 20 лв седмично. Без да се разпорежда с дистанционното и без да бучи за капака на тоалетната чиния. Могат да си позволят и редовен секс, който със сигурност излиза по-евтино от една кратка женска разходка „със заредена дебитна карта“ в мола. Съвременната съпруга е десет пъти по-скъпа от една чистачка и пет пъти по-скъпа от една проститутка. Изгладените тениски очевдино не са причината, поради която някой ще се навие да ти зарежда дебитната карта, само за да ползва по-малкия телевизор в замяна. Истинската причина е, че за разлика от чистачката и проститутката, съпругата има скил, който струва много повече от 80 лв месечно за хоум кетъринг и 50 лв седмично за „масаж с еротичен завършек“. Това е способността й да ти роди дете и да ти го отгледа. Не случайно почти всички бездетни бракове се разпадат. Така че, оставете на мъжете поне радостта от една скапана сексистка реклама, да му се не види!

  44. Аспарух и Тишо, горе-долу моето мнение 🙂 Бу, това, което си написала, е забавно – по същия начин, по който и рекламата е забавна. И двата варианта са абсурдно крайни и сексистки и точно затова е правилно да ги възприемем с усмивка, а не да бърчим вежди и да призоваваме към съдебна разправа. А феминистките наистина нямат чувство за хумор, не се запътвай натам, моля те.

    П.П. Ако от тоалетната ти мирише при вдигнат капак, нещо не й е наред, така мисля. Нали сифонът трябва да спира миризмите?

  45. Ами представете си, че Бу се е опитала да покаже на мъжете кефещи се на рекламата колко „хумористично“ наистина изглежда тя, като я е превела на женски. Да видят как звучи от другия край.

    Бу, сега върви се оправдавай, че не си феминистка… Няма да можеш да изчистиш доброто име и това е 🙂

  46. гравитон

    Да Ви кажа честно голям егоист съм станал! Правя всичко, дето някой като Вас казват, че няма да го правят! Пия всичко, ям всичко, кефя се на всичко и ми е хубаво! Ей само преди час и нещо „кацнах“ с костенурката нисанче в София. И то след като бях на село за седмица /там даже и бетон изливах/ после два три дни бях на Чифлика, Орешака и Троянския манастир по време на тържествата с чудотворната икона, плациках се в минералните басейни на Чифлика, а сутринта ще продължим към Банско, баба, дядо и внуче! Бу, душицо, последното нещо което поглеждам е марката на продукта! Взел съм решение да ми е хубаво на душата и го правя! Живота е толкова хубав, колкото искам да бъде, колкото щастливо го изживявам! … Само нещо ме натъжава, ластовичките и другите прелетни птички се събират и вече заминават на юг!

  47. Имам чувството, че бая народ живее нещастно семейния си живот…

  48. Само не разбрах какво против имате да има човек заредена дебитна карта, ей 😀 И защо подозирате нечестиви помисли само спрямо вашата непременно. У дома само аз имам дебитна, той няма. Като си вкарам, ми е заредена. Но това не отменя гледането на децата, докато пазарувам сама – с моята си дебитна карта. Ще си каже човек, че само силният пол изкарва, тц, тц 😆 Недейте така едностранчиво, другари.

    п.с. Тишо, ако за това се жениш, язък, баце.

  49. Супер статия! 🙂

  50. Бу, дай ми поне една разумна причина брачната институция да съществува, освен децата. Човек трябва да е доста наивен, за да вярва, че биохимичният коктейл от хормни на щастието ще продължи да се лее върху рецепторите в мозъка му през следващите 20-30-40 години. Значи любовта отпада в дългосрочен план. Дори браковете по сметка имат повече замисъл. Макар и да са зле прикрита форма на проституция. Тогава какво? Приятелството ли? Не съм тръгнал да се женя, ама и да тръгна, едва ли ще го направя с приятел(ка). Човек не си такова приятелите, с извинение за израза. Иначе си права – малко едностранчиво прозвуча коментарът ми. Затова сме извън Третия свят. Там само 50% от населението може да „изкарва“…Но дори там бракът съществува с една единствена крайна цел – procreation. Ти не си по-силна от инстинктите си, нито пък аз. Хайде да не си сипваме прах в очите. Животът е такъв, какъвто е…

  51. Ейй, божеее, ако направиш грешката да застанеш на контра на разпространена глупост (независимо колко голяма е глупостта), веднага „феминистка“.
    Тишо, познаваш феминистки в юувство за хумор, не се излагай.

    Колкото до реклама и според мен е малоумна, не защото съм феминистка (например), а защото намирам несериозно цялото това изкуствено противопоставяне на двата пола.

    Аспарух… Бу се заяжда със стереотипния мъж, като отговаря като стереотипната жена.
    Дефинициите на думите „ирония“ и „сарказъм“ трябва да ги преподават в училище, защото иначе виждате какво става.

    О, зла феминистке, Бу…разсмя ме. 🙂
    Хубав ден ти пожелавам и наздраве (с нещо зелено с чадърче, надявам се е мента, но да нямаш много вяра на барманите 🙂 )

  52. Рекламата е тъпа,но смешна и както виждаш върши работа-предизвиква интерес.А твоята статия е супер и ме развесели много.Не разбирам защо някои мъже я вземат толкова на сериозно,нали все пак дори не е реклама…А по въпроса за яденето и пиенето не разчитам на рекламата,за да опитам някое питие,нито пък чакам Гергьов ден,за да ям агнешко…

  53. аспарух, виждала съм жени да правят всички неща, които си изброил като невъзможни – и мъкнене на тежки багажи, и бутане на кола с мъжа на волана, и минаване по тъмни сокаци (това го практикувам редовно и трябва да ти кажа, че мъжът ми го е страх доста повече от мен 😉 ), така че примерите ти нещо не са много удачни. ти плочки в банята лепиш ли? понеже аз да. и т.н. може много да изброяваме. твърдиш, че рекламата е смешна, а не приемаш, че и анализът от бу също е смешен. не е нужно, да я е приела на сериозно, за да напише това по-горе. всъщност, определено не я е взела на сериозно според мен. не знам и кой би го направил, трябва да е малоумен.
    мен, например, много повече ме дразнят и обиждат рекламите тип „леля мария“ – виж, те унизяват жените в пъти повече, от забавната реклама на каменица 😉

  54. Забавна статия :).

    А, мъжете тук се взеха много на сериозно и взе да избива на комплексарщина :)). Но какво да ги правиш – мъже !

    :))))))))))

  55. Ако не друго, поне си успяла да ни натиснеш копчетата с написаното 🙂

  56. Аз очевидно не познавам ни един „истински“ мъж, защото мъжете покрай мен не харесват рекламата:) Бу, както винаги свежо и в целта!

  57. хаха, аз като един типичен комплексар да запитам – бе вие що се не сещате за другата им реклама, дето менижъра-олигофрен вика „как да раздадем агитматериалите“, после един напорист олигофрен вика „под капачката“, на което менажера бурно се радва, обаче един дропльо вика „баце, ма то не се събира“ а менджъра го порицава с „идиот! ще използваме символи!!“

    и това ли е феминистко? според мене е мъжемразко :mrgreen:

    а всъщност абсолютно натурално показва какви олигофрени работят в тази компания, което вече отбелязах, ако се не лъжа 🙂

  58. Бу, не изчетох всички коментари, признавам си…
    Ако се повторя – извинете ме.

    Мислех си, подобно нещо, но не смогнах да седна да го напиша. Благодаря ти, че го направи.

    Друго се питам обаче… Защо повечето мъже не намират рекламата за обидна? – защото не я забелязват, защото не им пука, защото не се отъждествяват с този вид същество…
    …или?
    Но това е въпрос към мъжете де, не към теб 🙂

  59. Бу, горният коментар е мой… Връзката нещо се обърка…. Извинявам се 🙂

  60. Рекламата (както и продължението й, както отбеляза batpep) са си действително майтап и не познавам мъж, който да ги брои за нещо сериозно, обаче не познавам и жена, която да не се е разкудкудякала в отговор.

    Бу, по принцип пишеш интересно, ама тези контра отговори са си смукани от пръстите…
    Смени слогана „Да спасим мъжа“ с този: „Да спасим човека“ и гаранция ще се съгласиш с почти всичко 🙂

    btw не съм фенка на Каменица от доста време. Прецакаха я и ме цепи глава от нея. Но рекламите са ми забавни и не дразнят нищо от женското в мен. Олигофрения е, но симпатична олигофрения.

  61. рекламата е забавна! много по-свежа е от тъпотиите с 18 дневно отлежаване, а пък бирата за победители с проточила лиги барманка е многократно по-сексистка от „Да спасим мъжа“. Аз даже съм решила да си взема тениска с нарисувани косми по гърдите, дано да има моя размер:)))))

  62. греда. неочаквана при това.

  63. Яко Бу! След прочетеното и коментариите се оформят 3 извода:
    1-ви: Имаш много почитатели … цели 63 поста, дебати, критики, мнения и сие. Браво, очевидно си на почит!
    2-ро: Определено те приемат насериозно, защото повечето не виждат хумора, бликащ от написаното.
    Браво, ти си сериозна „феммина“ (без „ска“, мисли му зимъска)!
    3-то: За разкош, в рекламата можеха да добавят: „Не вървете след никого, вървете само след себе си.“ (твърдят че е фраза от Буда, но само той си знае)
    Браво, кефи ме, че винаги умееш да рабуниш духовете и да отстояваш себе си 🙂

  64. Бу, имаш прегръдка от мен, мила! 😀

    Тоест, на мен самата реклама не само не ми пречи, а и ми е забавна. Е, не е някакво гениално творение, просто ме разсмива, ама то сигурно така е замислена. Обаче ми беше още по-смешно да чета някакви истерични коментари из нета в стил „аууууууу, как не ги е срам, тези долни, гадни, низки, противни, ужасни, космати, смрадливи […] мъже!!!!!!“

    А ето, че можело да се коментира без войнствено вдигнат юмрук като в антиипмериалистическа демонстрация, съпроводена от едновременно скандиране в стил „КПСС- БКП“!

    Та така де, браво за статията. Сега, всеки път, щом я видя тая реклама, ще се присещам за това, особено за онуй с Капчицата и „къде са ми дрехите“ и ще се хиля дивно. 😆

    А ако ти умори Бенджамина, направо съм навита да сформираме Летящ наказателен отряд. 😀

  65. Бла, сега изчетох и коментарите. Бе хора бе, чувство за хумор нямате ли не?! 😯 Щях да предложа на Бу да редактира статията си и отгоре да напише с големи черни букви „Не се препоръчва на хора, оперирани от чувство за хумор“, обаче се сетих, че същите ще вземат да скочат и да се развикат „на тебе кой ти каза, че нямам чувство за хумор, ма!“ 😀

  66. Най-смешното е, че моят текст също беше писан с чувство за хумор. Да съм се докачил, не съм. Защото не виждам срамно да съм мъж, а странно защо някои фемини явно виждат в това да им подчертават, че те не са мъже (явно им е много важно да се докажат като такива).

    Към прелюбезната Енея – хубаво би било да се забелязва, че в моя коментар ясно показвам, че разбирам текста на Бу като сарказъм. Само че когато стане дума за феминизъм и реклами, пяната от бесните девойки започва да хвърчи… 🙂 Не че особено това ни притеснява, напротив, забавно е да се гледат разпенени девойки да обясняват колко е обидно, сексистко и какво ли не още (и моля, не ме причислявайте към Тишо, моите понятия за брака са малко по-различни…)

    А ако ще беснеем на тема мъжки и женски стереотипи, хайде ще ви хвърля провокацията да погледнете общоизвестната рекламка на Хайнекен и пак да си поговорим за стереотипите. Става ли? Мързи ме да поствам рекламката при мен, въпреки че не се съмнявам, че това ще ми донесе купчини бесни коментари. Така че… обидени от Хайнекен? Или просто понеже е вносно, е добро и рекламата му не е сексистка? 😀

  67. На мен рекламата на „Хайнекен“ ми е много забавна 🙂

  68. @Аспарух, очевидно е, че текстът ти е майтапчийски бе! 🙂 (Ем, поне за мен… 😳 )

  69. Здравей, Бу
    Според мен рекламата на каменица е много тъпа (като повечето реклами ). Обаче неразбирам защо й реагираш като обидена?! Аз я намирам за обидна спрямо мъжете. Аз, както личи от името ми съм мъж, но не чувствам нито една от простотиите в рекламата да са ми близки, напротив отблъскващи са.

    В някои коментари пише нещо за някакъв хумор. Хумора е нищо интелигентно, неможе всяка простащина да минава за хумор. Както прави Слави Трифонов.

  70. Надухте ми главата с тва кисело зеле… :->)

  71. @Аспарух.
    Моите извинения тогава, не съм те разбрала.
    След цялата плеяда глупости, явно е, че не съм ти обърнала достатъчно внимание. 🙂

  72. Поста ми хареса с това, че е написан в стила „Каквото повикало, такова се обадило“.
    Чудя се защо повечето хора в коментарите се вземат насериозно и защо токова мъже се отъждествяват с образа от рекламата. Аз познавам мъже, които не отговарят на този образ и Слава Богу. А дали пият Каменица или не, това е техен избор и няма връзка с рекламата :).
    Мисля, че Бу е написала поста точно с чувство за хумор и за да покаже, че посланията от рекламата предизвикват смях. А всъщност коментарите показват, че предизвикват и други емоции и трафик към блога й 🙂
    Като чета коментарите, определено си мисля, че българите имат нужда от арена, на която да се бият и Бу им предостави такава в този случай.

  73. На мен пък рекламата ми харесва 🙂 Аман от метросексуални мъже, които ходят с жените на пазар, обезкосмяват всичко, имат повече козметика от мен и пият шарени коктейлчета :-Р

  74. Къде, къде по-готино е Бекс – ключът е в теб, или да кажем не на предразсъдъците 🙂 Пък аз много обичам бира… Преди пиех Каменица, вече пия Бекс, хехе

  75. Рекламата е наистина отвратителна, а и съответната реакция тук е на същото ниво!

  76. Рекламата е нормална. Не намирам какво толкова я прави ужасна. Просто е против това мъжете да си бръснат краката, да ходят в молове, да се появяват с породи кучета, които са типични за някой топ модел със силиконов бюст, да подреждат стаите си и да не гледат мача, заради по-важния сериял и събирането с приятелки.
    Продължавам да пия Каменица, поради липсата на други бири. Иначе – нормално е да има и такава реакция…
    Всъщност, защо мъжа трябва да плаща всичко на жената, да не би да я обича или нещо такова? (последното беше въпрос, който трябва да е приет с чувство за хумор- така де – любов няма 🙂 )

  77. Голямата чистка в Каменица започна в далечната 2003 година с ликвидацията на клоновете в Плевен и Бургас . След което ръководния персонал в Пловдив се подменя ежегодно. Непрекъснато от Брюксел пристигат нови очилати мениджъри които толерират фабриките на Интербрю в Румъния и Хърватия. По този начин те ни пращат в глухия коловоз. Това е ситуацията от 2 години насам. Така че не се учудвай на поредното тъпо белгийско решение.
    От бивш служител на Каменица АД

  78. Pingback: Още за рекламата на бира. « mix

  79. Браво Бу. Готин текст. На мен ми е смешна рекламата и съм напълно съгласна с Велислав, че ако е обидна, е обидна по-скоро за мъжете, които страхуват да не би някой да ги засенчи или постави под чехъл.
    Аз като щастливо омъжена виждам как понякога мъжът ми едва ли не изприщва от тази мисъл. 🙂 Не знам доколко това важи за целокупното мъжко множество в България. Не можем да слагаме всички под 1 знаменател, нито мъже, нито жени.

  80. Какво толкова сексистко намери в рекламата? Че е насочена основно към мъжете? И жените пият бира, вярно, но ако проучването на „Каменица“ е показало, че 70% от потребителите са мъже, не виждам нищо чудно. Бас държа, че „таргет групата“ на гримовете и Schauma са жените. Единственият намек за сексизъм е русата машинописка (която вероятно е сексуален обект, поставена в традиционна, унизителна и подчинена роля и пр.).

  81. А аз…след толкова години в размисъл се питам „Какво знаят мъжете….и защо само мъжете го знаят? И няма ли най-после да го споделят с жените, които все пак ще ги спасяват?“ 🙂 И защо не сменят името „Каменица“ – типичен женски род и то автоматично да стане „Камениц“ 🙂 Като ще е сексизъм…поне докрай да е 🙂

  82. Страхотно си го написала, остроумно, без насилване – хич не ми е феминистко (някой бе писал по-горе), забавлявах се, докато четох! А рекламата си е точно Тъпа, ориентирана към Тази част от населението българско – Тези, които й се кефят. Типично. Мен лично по- ме дразни чалгарщината в рекламите. Какво да се прави, женска злоба. 😉

  83. Не!!! Аз няма да пия нищо синьо.
    Не бих си и помисляла да погледна втори път мъж, който пие нещо синьо с чадърче отгоре му.

    Now that’s sexist 😛 hetero/masuculino-sexist 🙂

  84. Аз спасих мъжа и спечелих табла 🙂 Рекламата много ми харесва, въпреки че съм жена. Мисля че е доста забавна – по-добре отколкото хилядите други за леля Мария или някой банков кредит. Рекламите на бира като цяло са едни от най-добрите в света – визирам Heineken, Budweiser и много други. А за поста – много е забавен. Поздравления !

  85. От този пост разбираме, че наистина има нужда мъжът да бъде спасен… нищо лошо не казвам, но просто е доста агресивен 🙂

  86. хех 🙂 ако не беше това, нямаше въобще да знам за въпросната реклама. противна е почти. но след всичките коментари вече ми е смешна. горките мъже, онеправдани … колко насериозно се взимат само 🙂
    мерси за разбора, Бу 🙂 на място си е.

  87. Много кудкудякане за нищо !
    Рекламата на Каменица е за правото на избор ! Интелигентните хора дават на другите това право ! Ако на някой му харесва да ходи небръснат , да не ходи по молове или да не разхожда пудел, какво лошо има в това ? Някой по-горе спомена CONTROL FREAK, май тук е заровено кучето ! Съвремените жени страдат от този комлекс и това води до излишна конфронтация с мъжете.
    Мисля че повечето реклами са сексистки, но в смисъл че изкарват мъжете някакви пълни мишоци дето не могат да си вържът обувките без помоща на жените. И това е така защото 75% от таргета на рекламите са жените – много повече ги гледат и много повече им се връзват ! Живейте си живота и стига сте си мерили ***ките с мъжете !

  88. Много се изкефих на статията, не предполагах, че някой ще напише нещата, които ми минаваха на ум гледайки малоумните реклами призоваващи за ‘спасяване на мъжа’ или пък врещящи на средна възраст мъже пред вида на хладилник с бира.
    Да спасим мъжа? От какво да го спасяваме? От мързела му? От глупостта му? Вероятно и от двете…

  89. Ivan, за правото на избор става дума. и когато Бу, по забавен начин просто описва едни вероятни последствия от въпросния избор, се намират мъже да коментират сякаш едва ли не някоя жена е тръгнала да ги контролира … хайде стига 🙂 каквото щете правете. никой не ви кара. последствията са си за вас.

  90. малые летать

    Ахах, мен пък ме кефи, въпреки че съм женско изчадие на природата.
    Особено продължението за двата литра и символите.
    Иначе поста е много весел.

  91. Хаха, голям фейл е този пост и само доказва колко добре работи въпросната кампания.

  92. Дядо Торбалан

    Мъж съм и рекламата ме дразни значително. От какъв зор някой ще ме спасява? Да съм викал за помощ? Или мъжете са безпомощни по принцип? Още по неприятно е показването на мъжете, като някакви хлапета, тропащи с крака и викащи „НЕ“. Пододбно поведение е нормално за мъже до 16 годишна възраст, после (с малко повече внимание в час по физика – мъжки предмет, нал’ тъй?) вече „мъжете знаят защо“ не се прави така, защото всяко действие поражда равно по сила и обратно по посока противодействие. Като викаш „НЕ“ – получаваш „НЕ“ и после мърмориш над бирата си как жена ти е фригидна и не ти пуска.

  93. Дядо Торбалан, exactly 🙂

  94. Много яка статия 🙂

  95. Еми какво да кажа, пълно с педерасти, жените им се кефят …пазаруват си заедно „парцалчета“ , еми смешна картинка, мъжа е мъж не е разглезена госпожица.Да аз ще пия КАМЕНИЦА, и ще се кефя на реакциите които имат някои жени към посланията изписани по бутилките 😉

  96. А на мен ми писна докато вечерям, да избирам между такива с крилца и такива със спираловидни улеи, щото събирали повече „синя“ течност, или да гледам поредния продукт за обезкосмяване, да слушам за поредните хапчета против киселини, за дуфалак или как поредната лигава красавица държи заек докато ми обяснява с какво си бърше гъза /май със заека го е направила ;)/. Омръзна ми да гледам за новата активия, която щяла да редуцира теглото на половинката ми или след 14 дни да й върне парите.
    Тази „война“ за вдигнатата дъска вие я измислихте мили дами. Никой мъж не прави проблем, че седалката е свалена. Вдига я и си върши работата. Докато жените само квичат, че трябвало да свалят седалката.
    Тази реклама я гледат само жените по такъв начин. Идеята е малко по-дълбоко. Да се замислят някои мъже до къде са стигнали. Да се обезкосмяват, да ходят на мани-/педикюр, да носят розовите блузки и пр. и пр. Само защото са много вървежни пред разни тъпи пи..и. И същите тъпи пи..и реват после, че нямало истински мъже, а путьовците реват, че никой не ги взема на сериозно.
    Аз ще пия бира и няма да кажа, че виното е за жени и педерасти, докато много жени са казвали и казват, че бирата е просташко питие.

  97. Бу, на мен много ми хареса текстът ти и чувството за хумор, което блика от него.
    Изглежда, че стереотипите са лесносмилаеми и винаги ще се радват на популярност, без значение дали ще е със знак плюс или минус отпред.
    Хубав текст, Бу! Поздрави!

  98. ВЕЛИКО!!! Смях се с глас…..

  99. Трябва да бъде спасен мъжа 🙂

  100. Яко, много яко 🙂 Накефих се 🙂

  101. еееее, много яки коментари и бурни дискусии, просто думи нямам. от едната рекламка – глей кво става. жестока полемика и разхвърляне на емоции, мнения и тълкувания в стил баба илийца. то феминистки, то мъжемразки, то антифеминистки, то плахи мъже, то арогантни мъже, то смислени, то безсмислени говоркания. хмм, каменица предизвика дискусия. колко малко му трябва да посредствения чоек – една по-предизвикателна реклама отприщва малки и големи да се изказват умно…

  102. хмм, сега виждам : 101 коментара без по-горния мой!!! това не е зле. каменциа трябва да са се изкефили…

  103. Доста комплексирана жена го е писала това

  104. А защо не остана да си пиеш спокойно бирата избрана от ТЕБ самата без да се впускаш в словоизлияния по темата? Естествено, че „читателите“ ти ще бъдат разделени в две категории. Естествено, че повечето ще те подкрепят – нали затова са тук и те четат. Но слагайки си ръка под лявата майчинска гръд, кажи ми честно наистина ли мислиш че има мъже на които тази реклама не им допада? Метро-сексуалните пичове и другите приятели на фемо-културата не ги броим… Винаги ще се делим полово – просто така сме създадени, изкривеното съзнание на „модерните“ хора не е никак достатъчно за да ни промени генетиката. Хайде и се извинявам за свинската си намеса на едно чисто майчинско място, но не се сдържах…

  105. 🙂 Аз не пия бира, нито какъвто и да било алкохол, просто не ме грабва. Изводите от текста са очевадни, но се вълнувам съпругът Ви чел ли е статията и какво мисли за нея? Нищо повече. Успех!

  106. Много хубава и съдържателна статия 🙂

  107. Хубава статия и остроумна статия, хареса ми.

    Последвалите коментари показват, че рекламата си е постигнала целта. Коментарът е повече от излишен.

  108. Спасете мъжа да не стане женчо ,тва е! Не драматизирайте…Защото аз съм съгласна с това,че в днешно време доста от мъжете не са като мъже,на мен от това ми писна!Дразня се на смотани „Мъже“ и „Момчета“ с розови дрешки!Мамка му ,от кога мъжете почнаха да гледат фешън канала и сапунените сериали?!Това не са мъже!За мен е адски дразнещо като видя гейоподобни мъжки индивиди!

  109. Бу, това е просто реклама. Get real and get a life. Мъжете не са ни врагове. Да, понякога са егоистични и се държат като прасета. Но рекламата е по-скоро отговор на навъдълите се „метросексуални“ – точно тия, които наистина пият сини коктейлчета, киснат в СПА и си лакират ноктите с прозрачен лак, мислейки си, че не личи.
    Предпочитам нормалния вариант.

  110. Pingback: Какво толкова знаят мъжете?! « Царството на Бу

Вашият коментар

