Купувай/Продавай/Изпращай

Обичам да пазарувам (изненадах ли ви?) Обичам и да разкарвам ненужните ми вече вещи – от които имам купища, божем имам лека форма на шопахолизъм (казано по нашенски, страст към пазаруване). Най-често го правя чрез Продавалника, защото е удобен начин да продадеш или купиш каквото там по категории и да общуваш с реални хора – системата е ефикасна.

Когато опре обаче до изпращане на продаденото нещо, направо се изприщвам, като се замисля за опаковане, ходене до пощата, изпращане, задължително като препоръчан пакет, защото иначе може мистериозно да ‘изчезне’, да не забравя да пазя разписката поне до потвърждение от отсрещната страна, че всичко е стигнало читаво… Това, общо взето, ме отказва да ползвам много често Продавалника, особено в ролята на продавач. Има и куриери, разбира се, но да прати човек детска дреха, продадена за 4 лв, и за куриер да добави още 5, не е рентабилно някак.

Сега за ограничен период от време Еконт ми разрешават проблема: обявили са нова промоция от 07.12. до 25.01. догодина, в рамките на която услугите им са с 40% намаление в страната (и 5% от Англия). С проста сметка изчислявам, че за обичайните офис-врата и врата-врата, които ползвам, най-често пращаните като килограми от мен неща ще излязат 3,80 и 4,70 лв, съответно – доста по-изгодно за който ще поеме куриера.

Системата за въпросната промоция е малко сложна за моя рус мозък:  общите условия на промоцията, наречена Мама Бг се четат на някой от блоговете, поддържани от техни служители (които си пишат общи и не толкова общи неща там), а от там след потвърждение от служителя се отива за регистрация в самия сайт на Еконт. Регистрацията се потвърждава от е-пощата. Отсрещната страна също трябва да е регистрирана, за да се ползва намалението.  След това става още малко по-сложно, защото човек сам си попълва товарителницата он-лайн, като системата дава имена и адреси единствено на участниците в тази кампания. Товарителницата се разпечатва и се вика куриер. (Това само го четох, защото още не съм пращала нищо). Питах в единия от куриерските блогове какво правим, ако човек няма принтер (аз нямам, например) – казаха ми, че тогава куриерът трябва да погледне товарителницата на екрана на компютъра, да запише каквото там трябва и я разпечатват в техния офис.

Пуснали са форум за инициативата, както и покана към търговци на детски стоки да се включат – също ще ползват отстъпки, ако на свой ред предлагат отстъпки на клиентите си в системата. За момента поне не видях да има присъединили се търговци, но може би скоро ще се включат и такива.

Общите условия за участие са доста дълги, но като ги прочетох внимателно, се свеждат до следното: и двете страни да са регистрирани и изпращаното да е в категория ‘детски неща’. Как точно човек удостоверява, че праща именно детски неща – ми убягва (‘Да, господин куриер, ама разбира се, че е детска стока, моето племенниче си лепи дървения конструктор само с ‘Корега’ от край време!’), явно се разчита на добрата воля на изпращачите.

Дотук разбрах толкова. Като изпробвам, ще кажа пак. Отивам да снимам за обяви масата за къпане и повиване и детския фотоапарат, а ако някой измисли как да мина и кафемашината като детска стока – да не се свени да сподели с мен.

7 responses to “Купувай/Продавай/Изпращай

  1. Бу, кафемашината нали прави и чайчета, а с парата можеш да подгрееш на детето млякото, преди да сипеш какао… ето ти детско приложение.

  2. Да, и аз одеве се чудех дали за приставката за капучино мога да кажа, че защото затопля млякото, е чиста проба детски уред 😆

  3. Привет на Бу и приятели.
    Блогът е много стилен и ми харесва.
    Бих искал да внеса някои уточнения относно социалната мрежа МамаБГ.еконт.ком:
    1.Промоцията е за цена,а създаваната мрежа за услуги МамаБГ не е нито кампания,нито сезонна прищявка.
    2.Преценка за това дали дадена стока е детска наистина има куриера.
    3.Не искаме никой да си купува специално принтер,за да принтира товарителницата еконт в къщи… Повече информация тук.

    Надявам се да съм бил полезен.
    Пожелавам ви много радости,
    Николай

  4. Това някаква реклама на услугите на Еконт ли е?

  5. Полезно ли е?
    Мисля,това да е от значение.

  6. Не съм част от екипа на Еконт 🙂 Писах за новата кампания – социална мрежа, която смятам и да ползвам при нужда. Съкратих поста на г-н Събев (благодаря за поздравителните думи!), защото не ми се струва удачно хората да питат детайли тук, по-добре да отидат на някой от куриерските блогове. Аз лично разпитвах на този.
    Приемам да обсъдим и предложения за реклама 😆 (каза скромно тя)

  7. Pingback: Рецепта за вкусно ястие с 40 % намаление и още …

Вашият коментар