Виктор, който се роди по телефона

Сестра ми живее в щатите от много време. Това превръща важните събития в истинско изпитание за тези от нас тук – да речем, когато е бременна в деветия месец, може всеки момент да роди и тръпнем в незнание и очакване.

Като например вчера, когато позвъни по телефона следобяда, тяхна сутрин. Аз побързах да й кажа, че съм успяла да настроя уеб-камерата и микрофона и мога да й звънна по Скайп. Ама няма да е сега, казва сестра ми, че отиваме към болницата с контракции на 5 минути. Ау! Жената си има план-програма: отиде ли майка при нея, почва да ражда. Предния път направо от летището потеглиха към болницата, сега – удържа цяла седмица след пристигането й,  в средата на деветия месец.

Разпитвам я набързо, но после затваряме с уговорката да се чуем малко по-късно, като стигне в болницата и разбере повече.

Малко по-късното идва и минава, въртя се като пумпал, накрая я набирам, за да видя какво има. Какво, какво – редовни контракции, които обаче не били достатъчно интензивни, разкритие 2 см, затова ги пратили да се разхождат около болницата и да се върнат по-късно. Ще се чуем пак.

Седя, чакам, върша дребни неща, но акълът ми е все през океана. Накрая пресмятам, че е минал час от последния разговор и вече много искам да знам какво става. Набирам зет ми, който предава телефона на майка. Върнали са се в болницата – контракциите й станали много силни и й било трудно да върви, а и било много топло вън. Е, разочаровам се аз, само да не вземат сега да я сложат да легне и да й се забави раждането зорлен. Предното дете роди с епидурална упойка и за това също твърдо искаше такава, въпреки уверенията ми, че не е толкова страшно. Всеки решава сам, все пак. Майка ми предава, че сега й слагат фетален монитор. А колко сантиметра разкритие има, интересувам се аз. Не знам, казва, не са я прегледали, сега ще я видят. Майка стои малко по-настрана и коментира за мен по телефона.

Чувам, че сестра ми вика гласовито. Мамо, колко сантиметра й е разкритието? Майка пита зет ми и аз също чувам: „Nine!“ Леле, девет сантиметра! А преди няма и час при първото посещение на болницата беше с два! Че тя е почти на финала! Толкова бързо се развива всичко, суперскоростно раждане, само преди десет минути са се върнали в болницата. Явно няма да има време за упойка, както тя искаше, интересно, дали ще има положителни наблюдения над второто раждане, този път без обезболяване? Сестра ми огласява силно разговора, чак ми се свива сърцето, като я слушам как вика. Да не ражда, питам аз, понеже само преди половин минута са казали, че е с девет сантиметра. Казва, че има нужда от помощ, предава майка. И всички изведнъж се разтърчаха, дойдоха още сестри и акушерки! Излиза, излиза! Роди се!

И чувам как новият ми племенник Виктор изплаква.

.

Виктор се появи на 20.06. в 19:56 с мерки 3 кг и 48 см, само час и 26 минути след първото посещение за преглед. Майката, и бебето са добре 🙂

17 responses to “Виктор, който се роди по телефона

  1. Ооо, да е жив и здрав Виктор, който се роди по телефона!

  2. Ехееее жив, здрав и много послушен да е! Да ви радва много и да ви слушка.

  3. урааааааааааа!!!

  4. красотааааа… пак успя да ме разревеш… живи и здрави и късметлии!

  5. dushichka…jiv i zdrav da e! 🙂

  6. shushka malka, jiv i zdrav da e! 🙂

  7. Да е жив и здрав Виктор!

  8. Жив и здрав да е мъничкия Виктор. ДА носи много радост на всички около себе си и да е мнооого щастлив

  9. Честито ти племенниче Виктор! Да е здрав, късметлия и да ви носи много радост и на живо, и по телефона! Поздрави и на сестра ти и зет ти!

  10. Честито на цялата фамилия за малкия Виктор! Да е жив и здрав и щастлив! Айде дано да е заразно, искам да съм леля!

    А ще има ли кърмене по телефона?

  11. Да ви е жив и здрав Виктор ! Честит ти племеник и поздравления за сестра ти и зет ти !

  12. He-he! Pitai ia sestra ti dali se e rodil po telefona! Da vi e jiv i zdrav!

  13. Честит Виктор на всички от двете страни на океана 🙂 Да бъде много здрав!

  14. Добре дошъл на Виктор! Поздравления за цялото семейство!!!
    Развълнува ме до сълзи с този разказ…

  15. веселка

    Да е жив и здрав Виктор! А мама изказа ли вече мнение за раждането без упойка?

  16. честито! да е здрав и всички да сте така:)

  17. еййй много се развълнувах от разказа , да е здрав Виктор 🙂

Вашият коментар

