Test drive: кутии Multibox

Преди няколко седмици получих предложение да пробвам кутии Мултибокс. Какво е това, стана ми интересно, особено след като видях цената им в сайта на вносителя. Все пак, три кутии на немалка цена, какво ли правят? Съгласих се да ги пробваме с децата. Скоро кутиите дойдоха – опаковани в плоска картонена опаковка за домашно сглобяване.

Според указанията, тези кутии са предназначени за деца над 1-2 години, предполагаемо за възраст до около 5. Малкото дете почти не прояви интерес към кутиите в началото – нито дрънчат, нито се дъвчат… затова пък, седемгодишното пощуря от удоволствие като ги видя и се въртя с индиански танци наоколо ни, докато ги сглобим.

По същество се оказаха разгънат куб плюс няколко допълнителни стени, които ме озадачиха. След като всяка стена си дойде на мястото, разбрах че допълнителните стени, които иначе влизат вътре в куба, могат да се вдигат нагоре – например по време на игра. Кутиите определено си искат възрастен, който да ги сглоби – иска се сила и натиск, за да се прегънат по сгъвките и да се застопорят. Цветовете на живо се оказаха малко по-убити, отколкото са на горната снимка, което е жалко, но не трагично.

Оказаха се по-големи, отколкото ми се сториха в началото – събират доста неща, включително дребни човеци😆

Голямото дете обяви, че табуретка вече не му трябва и ще седи на тях – и го прави. Въпреки че са описани да издържат до 50 кг, баща им, над 80, седна без да се размажат или изгубят форма под него… все пак аз, въпреки че съм под 80 (но над 50) не смея да сядам на тях. Малкото откри, че може да се катери по тях, тъй като са малко по-ниски от другите мебели и позволяват това упражнение, докато тепърва се учи да изкачва предмети и височини.

Плюсове на кутиите:
– изработени от рециклиран картон. Много ми допада идеята на повторна употреба на отпадъчни материали, особено ако е по хитър начин и с интересна цел.
– много здрави и устойчиви – могат да служат за сядане, стъпване отгоре им и прочее; по подразбиране – само в сухи помещения, уви, тъй като остават картонени.
– подходящи за образователни игри – всеки куб е с различни картинки – цифри, букви и предмети/животни. За възраст 2-3 години, когато учат нови неща, могат да влязат в добра употреба за научаване на предмети, цифри и цветове (и букви, който залага на ранно чуждоезиково обучение, предполагам)
– удобни за съхранение – един от постоянните ми проблеми са стотиците дребни играчки, разпиляни из цялата къща; по закона на всемирната гадост са с остри ръбове и от твърда пластмаса. Особено като ги настъпи човек на бос крак, чувството е неописуемо, както и издаваният в тоя момент крясък. Капаците на всички кутии се свалят и могат да бъдат напълнени с такива дребни играчки, или пък с книжки; имат отвори за носене отстрани.
– компактни – подредени една върху друга заемат малко място, спокойно могат да се бутнат в ъгъла на стаята.
– мултифункционални – един от най-големите им плюсове, от моя гледна точка. Дотук открих приложение за съхранение, сядане (включително при детски гостита ще е практично човек да има допълнителни няколко места за сядане) и катерене, за учене на цветове и цифри, вероятно могат да се намерят и още функции.

Минус:
– цената. Съвсем откровено – за мен цената им е висока. Не знам дали бих отделила тези пари при нормални обстоятелства.

Общото ми мнение – харесват ми. Като цяло обичам играчки и мебели, правени с мисъл и грижа – например, дървени, вместо пластмасови, или както в случая – рециклиран картон. Това, което ми е показателно обаче е, че и голямото дете ги хареса – 7 години експерименти дотук показват еднозначно, че предпочита ярки пластмаси пред красиви дървени играчки, за разлика от мен, и това е може би първото еко-нещо, което я спечели без проблем.

Други интересни неща от тази марка и от същия подсилен рециклиран картон, които намерих в интернет, са сглобяема къща за кукли и детска маса тип бюро, както и пейка към нея. Цените им, за съжаление, са подобни на тези на мултибокс кутиите, но въпреки това идеята им ми допада – може би най-вече защото са по-екологично и приятно разнообразие от китайските пластмаси, които ни заливат от всеки ъгъл.

ОБНОВЛЕНИЕ, още известно като update, към 14.06.2013г.
Почти ри години по-късно, кутиите Мултибокс са живи и здрави. Здрави. Наистина. Неочаквано издържливи. Децата ги ползват за табуретки и за да се катерят отгоре им да стигнат на по-високо. Цветовете са почти 100% запазени. Съвсем минимално износване по ръбовете. Не ги употребяват брутално, по-скоро е спорадично, но все пак, съм приятно впечатлена от устойчивостта и здравината им.

7 responses to “Test drive: кутии Multibox

  1. Играчките из цялата къща са и наш проблем. Кутиите изглеждат доволно добре, но цената им е малко височка. Обаче пък от друга страна са мултифункционални…Бу, направо ме замисли🙂

  2. Мен ме гложди въпроса: След като са от рециклиран картон, не трябва да ли да са по-евтини или аз не съм в час с производството? Но цената ме спира и мен, по-скро бих се пробвала да си направя сама, от колкото да купя.

  3. И аз винаги съм се питала какво ги прави тези предмети (има разни маси, столчета, дори детски креватчета, люлка за бебета, къщички и т.н.) тоооолкова скъпи?
    Имат дизайнерски вид определено, но само това ли?
    Предвид, че са от рециклиран картон и аз бих предположила, че са по-евтини, но не би🙂

    Иначе кутиите са върха! Страшно ми харесват! В БГ ли ги продават или онлайн от чужбината?

  4. Здравей Бу, ровейки се из нета открих преди време че от картон / двоен/ хората си правят мебели и то доста устойчиви. Виж тук > http://www.google.at/images?q=meuble+carton&oe=utf-8&rls=org.mozilla:de:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=41KcTJWoEYTe4AbDy4zPDg&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=7&ved=0CFEQsAQwBg .
    И аз почнах един , но се затрудних при оребряването – конструкцията е като на кораб. Мисълта ми беше , че за да заздрвят допълнително картона и го направят водоустойчив, използват някаква основа за импрегниране, върху която после нанасят боя или рисуват.

  5. Краси, честно казано, нямам представа – знам, например, че рециклирана хартия е по-скъпа от обикновената, разликата е от порядъка на 30-50%, т.е. не малко. Може би защото е произведена с повече грижа за природата – да отнема повече ресурси, време, средства… не знам. Бих се радвала да е обратното – рециклираната хартия да е по-евтина от нерециклираната такава, тогава всички щяха да се включат в re-use/re-cycle🙂

    Стела, в България ги има – в няколко е-магазина ги открих, ‘на живо’ не знам продават ли се някъде. В Гугъл виж multibox в страници от България и ще попаднеш на тях.

    annamnt, това е супер! Ей в такива моменти се ядосвам, че нямам търпение и умения да правя неща…върха на постиженията ми е детска къща от голяма картонена кутия с изрязани врати и прозорци…

  6. А каква е цената? Никъде не се споменава.

  7. Уау, сега видях 118лв. Извинявам се, но замен това си е пладнешки обир.

Вашият коментар

