Какво толкова знаят мъжете?!

…или защо преминавам на Шуменско😀

Преди време бях блогвала за нещата, които бих казала в отговор на сексистката дискриминативна рекламна кампания на Каменица „Да спасим мъжа“. Преди няколко месеца Шуменско лансира брилянтния си рекламен клип „Социалната мрежа на България“, насочен основно към по-младото поколение, ползващо Фейсбук:

Рекламата е жива, забавна, закачлива и добре измислена. И по-възрастното поколение като майка ми, която няма представа какво е Фейсбук, също харесва рекламата и схваща доста голяма част от нея, макар и не във Фейсбук-смисъла й. Изобщо, успешна отвсякъде и грабва вниманието.

Разбира се, скоро и Каменица отвърнаха на удара с „Първата бира на България“:

Рекламата явно е замислена като отговор на кампанията на Шуменско, като показва и как точно еволюира… мъжът. Аха – жените отново нямат място в тази реклама. Чуйте текста й – за една минута седем пъти се повтаря „мъжът“, „мъжете“, „мъжка“… средно на всеки 8,5 секунди ми напомнят, че тази бира явно е само за мъже. За разлика от нея, вижте пак и рекламата на Шуменско, където съвсем не делят по полов признак и всички пият бира на равни начала.

Сега, аз разбирам, че някак трябва да се оправдаят парите, налети в концепцията на слогана „мъжете знаят защо“, но да съм честна – съвсем не съм привлечена от марка, която чисто и просто отписва половината си потенциални потребители и ги принизява до клакьорки за разтуха на мъжете.

Може да е дребнаво и хейтърско, но предпочитам да сменя марките и да заложа на тази, която не дели потребителите си на мъже и жени, а просто сбира всички любители на бира😀 Наздраве!

29 responses to “Какво толкова знаят мъжете?!

  1. И аз от сума време се чудя какво толкова знаят мъжете. Но явно отговора е видим само за техният пол😀

  2. Ние бъркаме ли се в рекламите на Always?

    Да не отваряме темата със сегрегация по самобръсначки, стикчета за изпотяване и парфюми, които са абсолютно еднакви като съдържание за мъжете и жените, ама се таргетират различно.

  3. Веселин, ако вие (мъжете) ползвахте дамски превръзки, може би щяхте да имате мнение за рекламите🙂

    А е неоспорим факт, че много жени пият бира, за разлика от това с превръзките.

    Това със самобръсначките винаги ме е изумявало. Опитите ни в домашна обстановка показват, че няма особена разлика кой какво с чия самобръсначка ще си избръсне. Абсолютно взаимозаменяеми са – с едно, три или пет ножчета, синя или розова, тя бръсне (изненада!) Явно е въпрос на маркетингов трик за повече продажби на различните брандове, форми и цветове – но освен руската женска водка, слава Богу, друга подобна глупост не бях чувала скоро за напитка…
    п.с. стиковете за изпотяване са с еднакво съдържание, но различна миризма.

  4. Отдавна спрях Каменица-та (точно заради рекламата „да спасим мъжа“)…
    Преди това пък отписах и Загорка-та, отново заради реклама, но там лозунгът беше „Какво му трябва на човек – нова кола, хубава жена и една бира“ или нещо подобно…
    Ей затова си пия една определена бира, която няма да спомена, но при нейна липса, предпочитам друго питие, пред това да пия Каменица или Загорка😉

  5. Смърфиета

    Мъжът има нужда да бъде спасен. От жени, от други мъже.
    Всичко е въпрос на вкус – казало кучето.
    Пия Каменица, защото ми е вкусна. Обичам ледено студена наливна Каменица. Любима ми е.
    Реклама – who cares?
    Ако традиционната реклама работеше…

  6. Еххх, то една бира им остана, вие и нея искате да им я вземете😀. Рекламата наистина е ужасна и грозно сексистка! Шуменско е бирата и за мен😉

  7. Николай Цветков

    Аз пък не се водя от рекламите, а пия тази, която ми харесва.:mrgreen:

  8. От една страна си прав, Николай, но понякога …. като видях шефа на „Белла“ с простреляна бяла мечка до него, пльоснал снимките си из пресата и спрях да ползвам продуктите им.

    Та и за рекламите – всеки си решава дали му влияят или не.

  9. Ники, не точно.
    Рекламите ОЧЕВИДНО влияят. Иначе нямаше да ги има и нямаше да са най-голямата индустрия в света (да де, след военния апарат).

    Рекламата със социалната мрежа беше страхотна и ужасно много ми хареса. Спомням си, че си мислех ‘а, значи може да се направи реклама, която НЕ е просто кратък пример по сексизъм’.

    П.П. Веско, не си прав (а това за превръзките ме хвърли в искрен смях), защото целта на таргетирането на потребителите не е толкова с цел представяне на различен продукт, който се използва само от единият пол (както е с превръзките, тампоните и пр.), а умишлената сегрегация на продукт използван от всички е неуважителен и некоректен.
    Например – мъжките самобръсначки са рекламирани по един начин, а женските по друг, независимо, че правят едно и също. Даже сега продават ароматизирани женски самобръсначки, които добавят бая пари към цената му, независимо, че няма НИКАКЪВ ефект към работата им. А, да… и са розови.

    Друг пример: реклами, които залагат на идеята за безкрайното различие между мъжете и жените понякога са смешни, но почти винаги са адски обидни за жените, защото или ги представя като вещи, без личност или слагат равенство между жена и нещо негативно.

    Рекламата на една бира например е: мъж си иска безалкохолно, при което мацката зад бара му го подава и му съобщава, че като си свали полата, може да дойде и да си купи истинска бира (и името на рекламираната бира). Носенето на пола = нещо лошо (женствеността нещо лошо, жена = нещо лошо). Евентуално би било смешно… ако по-голямата част от рекламите не бяха в този вид.

  10. Добре казано, Енея.
    Още нещо по повод таргетираните реклами на принципно еднакъв продукт: рекламата на Каменица – както предната, така и сегашната – щеше вероятно да е интересна и по-добра, ако имаше същия еквивалент, насочен към жените. Един вид, равнопоставеност и в сексистката сегрегация.

    Например Шварцкопф имат такива реклами (на ъ, забравих какво, май шампоан) – сещате се, седят две жени зад бар, пред едната има огромна опашка мъже, защото тя си мие косата с тая марка, разбирате ли. И същата реклама я има в мъжки вариант – разбира се, тя вероятно привлича значително по-малко интерес (не познавам много мъже, които да влагат чак толкова внимание в избора на шампоан, за разлика от крема за бръснене например), но все пак я има, защото Шварцкопф знае, че мъжете също ползват шампоан (или какъвто там беше продуктът).

    Не е това обаче случаят с Каменица – въпреки че много жени пият бира, те явно не са таргет на тази компания. Освен ако не са сервитьорки с влажен поглед, явно размекващи се при вида на пиещия Каменица мъж. Което прави тази реклама просто глупава и неуважителна.

  11. Да, рекламата е сексистка, но такива са и хората, за които е насочена, мъже тип „мачо“, рокери, приятели, които гледат футболен мач заедно и т.н. Статистически, количествата бира, които се пият средно от един мъж и една жена, са несравними, това не е дискриминация, а физиологична даденост – мъжкият организъм носи повече на алкохол от женския.🙂

  12. Статистиката казва, че съотношението между мъже и жени за консумация на бира е 1:3 в полза на силния пол. Тоест, 1/4 до 1/3 от потребителите на бира са жени, а според личните ми наблюдения – и повече, особено лятото. Това съвсем не е малък процент, че да се пренебрегва с лека ръка.

  13. Аз пък се водя по рекламите, някак длъжна се чувствам. защото съм от части в този бранш и ей тъй, по колегиалному отдавам дължимото на продукта, според подхода на създателите на рекламата. Та така, харесах Шуменско, защото концепцията е актуална и има стил. Не харесах Каменица, защото звучи копирачески (въпреки, че и от Шуменско са гепнали, но ….) не е толкова стилна и няма така изчистена идея.
    А от друга страна, пия една съвсем непозната немска бира, защото ми е вкусна.

  14. Това ме хвърли в джаза. Рекламите са тъпи, защото са насочени към тъпи хора? (перефрезирам ти думите, за да чуеш как звучи).
    А как се е получило така? Това не е нещо спонтанно, нито пък е нещо, което не знаем или не можем да контролираме.

  15. Николай Цветков

    @Eneya: Да, рекламите са тъпи, точно защото са насочени към тъпите хора. Идеята е да ги разберат или поне да ги подтикнат да купуват. Доста време след просташката проява на собственика на Белла не знаех за нея, но не купувах боклуците им именно защото са кофти и не ми харесват. Нима кренвиршите Леки стават за нещо? Или бутертестото им, което не е бутер тесто, а маргарин тесто. Трудно може реклама да ме накара да заобичам това, което не ми харесва. Съжалявам, че ви разтурвам седянката.🙂
    Да, аз пия Шуменско, но не заради рекламата, а защото ми харесва.

  16. Predstavete si reklama ot koqto vi gleda Mlad, Sporten, Usmihnat s hubav ten i 4uvstvo za humor mlad Mug! – GENITE ZNAQT ZA6TO ;)))
    Ne se zamislqite tolkova mili dami. Mugete obi4at mnogo da se gubarkat s genite, s glupavi reklami i vicove. No puk kak da si priznaqt, 4e bez nas sa gola voda i kal po gurba. Ostavete im tazi radost pone na dumi da budat velikani.

  17. Оф, сори, този начин на мислене много ме дразни: „да, обиждат ни като по-малко хора, третират ни като дъ бътт ъф дъ джоук, обаче… без нас са за нищо. така че… независимо, че културата ни до голяма степен ни третира зле… това няма значение“.
    Хм.

  18. На мен рекламата на Каменица направо ми е противна защото това въобще не са българските мъже от двадесети и деветнайсти век и не пресъздава българската атмосвера и дух от тогава а по скоро американска или ирландска не знам точно но не българска.На шуменско определено е много по добра и има по български дух.А аз лично си пия пиринско…наздраве!

  19. да не говорим, че и самата бира е по-хубава🙂 Шуменското това де :))

  20. ииии.. п.п. Georgi, „мъже тип „мачо“, рокери, приятели“???? хайде да не споменаваме какъв имидж вадят рекламоправителите на хората, слушащи по-твърда музика, щото е въпрос на друга тема. ама аз пък не познавам нито един мъж, тип „мачо“, който да търпи колата си мръсна примерно. то в случая наистина е въпрос на тъпотия, не на сексизъм. за това е факт, че най-успешните реклами са заложили на нещо, различно от половото разделение и налагането на стереотипни модели.

  21. Аз пък не съм обидена от рекламата на Каменица. Не се чувствам дискриминирана.
    И изобщо преди време някаква жена май ги съдеше/осъди?. Целият шум тогава доста ми напомни на дела в Щатите, тип „осъдих Макдоналдс, щото се изгорих с кафето им“.

    Може би защото не пия бира…

  22. fam, жената, която ги осъди е имала втора степен изгаряния, до колкото си спомням.
    Така че не бързай да се подиграваш.

  23. Eneya! Ne si mi razbrala misulta zad slovata, no nqma zna4enie. Ne 4e mie vse edno, az prosto ne moga da se po4uvstvam obidena. Nqma po-seksi mug ot tozi, koito e kavaler i obi4a da glezi genite. Drugite s birata v ruka- mainata im. Inteligentnite hora se poznavat po otno6enieto im kum drugite. Prosti4ki i elementarni muge ne mogat prosto nikoga s ni6to da me obidqt. Az prosto ne gi zabelqzvam. Tova iskah da proklamiram i na vas-ignoriraneto e nai-tegkoto nakazanie. Ti prostaka ne moge6 da promeni6. Dai im tam na mugletata hlqb i zreli6te i im gledai saira.

  24. Обяснявам… по-горе някой сложи равенство между критиката към сексистките реклами = на да осъдиш Макдоналдс, с идеята, че е глупост.
    Само че жената, която ги е осъдила е имала основание, защото е получила втора степен изгаряния, кога е биля заляна с горещите напитки.
    Т.е. сравнението е невалидно.

    Ти може и да не забелязваш простите и елементарни мъже, въпросът е, че едва ли точно интелигент е изнасилил и убил жената в Борисовата, а ако обърнеш внимание на коментарите и дискусиите и начинът, по който е представяно на публиката от малкото медии, които изобщо го споменават, това женския живот, женската сексуалност, нищо не струват и нямат никакво значение.

    Разбираш ли сега къде е връзката и какъв е проблема със секситките реклами?
    Ако обществото ни беше такова, което НЕ третира негативно жените, да, не би имало проблем. При положение обаче, че не живеем в онзи прекрасен свят… мисля че можем и трябва да бъдем критични към култура, която представя жената като вещи за употреба.

  25. Бу, и 1/4 да е пазарния дял на жените, пиещи бира, пак е логично да се насочиш към по-големите 3/4.

    Моите лични наблюдения са: Мъжете купуват двулитрови бутилки, големи халби или каси с бира, някои още от сутринта, жените си купуват по една, максимум две малки бири и то, ако не решат, че всъщност им се пие мента, бяло вино или нещо подобно. Факт е, женският организъм усвоява алкохола по-бързо и го разгражда по-бавно от мъжкия. Направете си извода сами какво означава това.

    Енея, вадиш си субективни заключения от случай, на който не си била свидетелка, освен това генерализираш, не всички от обществото „третират негативно жените“, още повече, около половината от това общество е съставено от жени. В случая с Каменица, никъде не е показана жената като предмет, рекламите са сексистки, защото са насочени към мъжете като основен консуматор на съответната марка, но в това няма нищо лошо, наричат го „таргет“ по рекламните агенции.🙂

  26. Georgi, не’ам идея, ние си взимаме големи бутилки и пием семейно, държим се сериозно все пак. Моите познати мъже взимат или каси бира (и всеки в семейството пие както му се ще), или големи бутилки, които се делят с жените. На кенове рядко се пие, но не е изключен вариант.
    А в добавка оная 3/4 е женена за представителите на 1/4, нали се сещаш🙂
    Точно както сексистка реклама, насочена към жените и против мъжете, и представяща последните в ролята на момчета за всичко, годни само за черна работа, би била обидна.

    За Каменица – не си прав. Погледни пак клипа горе. Сервитьорка, която гледа похотливо и се облизва просто защото някой си пиел бира, айде моля ти се. Това е толкова прозрачно, че е чак смешно. Защо не го гледат така другарите му на тоя момък, ако причината е само в бирата и сексизмът не е намесен?

  27. Георги, цитирам: една от четири жени в България е жертва на физическо/сексуално насилие. Кажи ми кое му е субективното това?

    Бира, ние по-често взимаме Шуменско, двулитрова, но я редуваме и с други марки.

  28. @ Enya това с Макдоналдс го дадох само като пример. Имах предвид просто нюанса.
    А не като конкр. случай, при който е имало втора степен изгаряния.
    И не се подигравам ни най-малко.

    И изобщо как стигнахте от реклама на бира до убийството в Борисовата и изнасилвания.

  29. Да де, ама нюанса е неверен, затова се обадих.
    Иначе, защото Бу говореше за сексистките реклами, тези неща са свързани.
    Хайде, баста.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s