Когато мястото свърши… да опаковаме!

У дома имаме твърде много вещи. Факт. Голяма част от тях са дрехи – мои, на мъжа ми, на двете деца… определено имаме доста дрехи. Да речем, че ни се развали пералнята – могат да минат 3+ седмици, в които всеки ден ходим с нови одежди, преди да се наложи да перем… разбирате ме.

Може би има нещо общо фактът, че обичам да пазарувам, на моменти малко неразумно (вижте как деликатно го казах!) Кхм, да. Това е прекрасно, но в един момент човек трябва и да сложи всички тези неща някъде…

А когато говорим за детски дрешки, те имат и свойството да омаляват – и в добавка, сякаш се множат от самосебе си. Аз съм средноразумна жена, затова обичам да прибирам дрехите от едното и после да вадя за другото, но разликата им от шест години или желание да запазя дрехи за дълъг период от време ме кара да търся практични решения на това прибиране.

Когато се наложи да сортирам поредния куп детски дрехи, за да бъде прибран, докато потрябва, се озовах пред това:

Купът продължава още малко настрана, но не влезе в кадър🙂 Разбирате тревогата ми за привършването на мястото у дома, нали?

Решението?

Пликове за вакуумиране на текстил.

Продават се във всички по-големи магазини, декорирани с картинки и снимки на радостни домакини, които с усмивка вакуумират ли, вакуумират. Размерите им са най-разнообразни – аз взех три различни размера и ползвах най-малкия (другите два размера запазих за зимни якета, големи дрехи и завивки). Цената е средно 1,80-3,80 лв/брой, според размера и вероятно производителя.

Изглеждат така:

Затварят се с помощта на малка пластмасова скобка, но реално може и с пръсти, само е малко повече играчка да се нагласят ‘циповете’. Отгоре имат клапа за изсмукване на въздуха – с прахосмукачката.

Дрехите се спихват невероятно много. Обемът им се намалява драстично. По принцип може би ще се намачкат малко по-малко, ако се изгладят предварително, но дефакто вакуумирането така ги приплесква, че не съм уверена доколко е разумно човек да хвърля усилия и да ги глади преди това.

Наложи се да отварям плика на два пъти след вакуумиране: първо за да добавя надписа, понеже при повече пликове, пълни с шарени детски дрехи за различна възраст, е трудно да се ориентира човек къде какво има, вторият път, защото бях сложила нещо погрешка. След като отново вакуумирах, се сетих, че имам да добавям едни дрехи… но е позволено човек да има и не-толкова-блестящи-дни, нали.

Видяхте количеството дрехи по-горе. Ето общата дебелина на плика след вакуумирането:

И това – е с размер 60х80см. Доста практично, бих казала аз.

По същият начин прибрахме зимните якета на цялата фамилия и пъхкавите зимни завивки – значително се намали мястото, което заемат в гардероба.

Сега остава да измисля как да вакуумирам и съкратя с 2/3 несметните играчки, които всеки ден прескачаме у дома…

Как се справяте вие с прибирането на дрехи, обувки, завивки и прочее неща у вас?

14 responses to “Когато мястото свърши… да опаковаме!

  1. А с прахосмукачката ли вакуумираш, или има специални вакуумни помпи за целта?

  2. п.п. Ох, извинявай, прочетох – с прахосмукачка, значи.

  3. М да – много са практични. Така със средно малка кола с бокс на покрива пренесохме покъщина на 2300 км. Всички завивки, възглавници и дрехи бях вакумирала в подобни пликове, та имаше мяста за преносимото легло и количката за 11 месечното тогава бебе.🙂

  4. Галина

    Когато обзавеждахме къщата предвидливо поръчах всички легла с механизъм за повдигане и отдолу свободна част за багаж, гардероби и скринове във всички стаи. Едната баня направих килер, на едната част от тавана поръчахме стълба, за да се качваме и там, подсилихме конструкцията и оформихме кът за багаж. Все още не съм успяла да запълня всичко, на тавана има още доста място, но идеята за пликовете е страхотна за там.:)

  5. Открих тези пликове преди 5-6 години и от тогава сменянето на зимния с летния гардероб и обратно не е „Мисията невъзможна N“
    Сега и с омалелите дрехи на малчо процедирам така, но пликовете скадирам на таванана нашите😀

  6. сега да питам- ако не са ти нужни, за какво ги складираш тези дрехи? изхвърли излишното. 5 S…lean…акива ми ти работи…

  7. А, как ще хвърлям, Boomerang. Ще влязат в употреба, ако не у нас, другаде. Reuse, reduce и ако може, recycle. Особено с детските дрехи, които омаляват много преди да се износят🙂

  8. Раздавай, нека се съхраняват по хората, пък като ти затрябва нещо, ще видиш как ще се намери🙂 Защо да си пълниш къщата?

  9. И аз така направих, раздадох повечето, а тези които прекалено много ми харесват, прибрах в такива торби.

  10. Само аз ли имам проблем с тези торби, аз ги вакумирам и те на другия ден се отпускат все едно не са били вакумирани? Пропускам ли нещо или са били просто некачествени?

  11. maya, и някои от моите по-горе се отпуснаха. Явно не всички са качествени. Но пък другата половина държи и държи здраво.

  12. Кои са тези, които държат дълго време? На два пъти купувам и се развалят до 2 часа, мамка му и прасе. Веднъж се спраскаха.

  13. А в кои магазини се намират такива торби? В Джъмбо има ли?

  14. От кварталния супермаркет ги намерих аз. Вероятно ги има и в Джъмбо, има ги в Метро, всякакви там Jusk, в Кауфланд съм засичала и подобни.

Вашият коментар

