Gallery

Денят на мама

„Осми март е ден на мама”, всеки знае това. Като бях малка, на този ден берях първите жълти разцъфнали цветове край Марица – както научих като по-голяма, това бил вид жасмин, един от малкото цъфнали по това време храсти. Майка ми ги слагаше до самоделната ми картичка в дневната във ваза и ги третираше с внимание, като да бяха букет благоуханни рози. Като малко по-голяма задължително напомнях на татко да вземе букет на мама, а тя пък взимаше по нещо малко на мен и сестра ми, да празнуваме и ние като момичета освен Денят на мама, и Ден на жената.

После пораснах и на свой ред станах майка. Децата ми рецитират стихчета и ходя на тържества в детската градина. Признавам без свян, че се разчувствах, когато с тригодишната ми дъщеря проведох онзи ден следния диалог.

–         Майко мила! Ненагледна и доб’ла! Колко обич, колко сила във съ’лцето си съб’ла!
–         Това за тържеството за майките в детската градина ли е?
–         Да!
–         А то не е ли тайна?
–         Тайна е – каза уверено тригодишната – аз няма да ти я кажа!

Извинете транскрипцията, тя е плод на горделивото ми майчино сърце, преливащо от радост и щастие, също както когато за първи път децата ви изпеят треперливото „Мила моя мамо” и човек хем се радва, хем му се реве.

Не се притеснявам никак да празнувам осми март и да отбелязвам Денят на жената. Няма нищо лошо в това, напротив, корените на деня са дълбоки и е важно да се помнят и да ги обясняваме на децата си. С удоволствие приемам цветя и подаръци от мъжа си (само се моля да не ме застигне лошата карма на жена, подарявала безличните, неинтересни, но практични подаръци и да не получа за някой осми март нови чорапи, ножчета за бръснене и розова самобръсначка).

8mart

На този ден празнувам и Денят на мама – не само като дъщеря, но и като майка. Хубаво е човек да получи признателност, поне за малко. Сега тази признателност е подплатена със самоделни картички и саморъчно направени бижута, но с малко търпение, насърчение и малко късмет кой знае, може пък някой ден да се превърнат в кредитни карти и диамантени бижута от децата ми, които на свой ред ще празнуват денят на жената и денят на мама – осми март.

текстът е писан за BG-Damma  2012

Вашият коментар

