едно23

Някои реформи в Царството 🙂

Исках място за микро-мисли. Тъй като не мога да имам собствен микроблог в блога като този на pro_01 поне за момента, реших да пробвам едно23, а как работи идеята видях тук.

Какво е едно23? По същество, микроблог, web 2.0 (каквото и да значи последното), осъществен от двама пловдивчани. Регистрираш се, по желание качваш аватар, някакви детайли за своето житие-битие, тагове, които те описват, и пишеш своите брилянтни микро-мисли в размер до 160 знака. Защо точно 160, не знам, но ми идва една идея мъничко. Това вероятно е, защото страдам от лека форма на логорея, така че да събирам мислите си в 160 знака може да е добра тренировка.

Съобщенията излизат в микроблога на едно23, където има оформена микроблогърска общност. Човек може да следи какво пишат потребители, които са му интересни, както и да бъде следен от харесващи го.

Цялата работа със следенето леко ме озадачава, честно казано. 5 минути, след като се регистрирах в едно23 и пуснах пост, гласящ „Като прасе с тиква се боря с едно23. Аз ли съм глупава или пропускам нещо важно?! Как мога да сложа тази благина в обикновения си блог? Или е само за избраници?“, 6 човека започнаха да следят профила ми и съответно – какво пиша.

Голяма част от микропостовете са спам – кой ял, какво ял, кога ял, с кого ял… Но като цяло идеята е много добра и е хубав начин човек да каже кратки мисли, които го вълнуват, без да пуска цели постове в обикновения блог. Сред микропостванията има добри, които по-точно отразяват оригиналната идея на микроблога така, както аз я схващам.

Неудобството е, че в блогове като този (в wordpress.com) микроблогванията от едно23 не могат да бъдат сложени в страничната лента в нормален вид, за разлика от блогове, ползващи wordpress.org или други платформи, за които си има плъгини. Затова се налага микропостовете да излизат като RSS, което в крайна сметка също е вариант. Друго неудобство е, че микроблогванията нямат опция за редакция, а само за изтриване. Един безспорен плюс е, че рекламата на сайта има опция за скриване.

И така, от днес хаотичните мисли, които се прескачат в главата ми, ще виждат бял свят под формата на 160 знака в микроблог в страничната лента. За съжаление, едно23 не дава опция за коментари на микропостовете, освен в самата платформа (след регистрация и т.н.) Надявам се, че може би в едно по-далечно бъдеще ще има подобна опция, все пак може да е от изключително голямо значение като напишеш ‘Отивам да ям!’, някой да коментира, ‘Ау, че хубаво, какво ще ядеш?’ 😆 Шегувам се, разбира се, но като цяло не би било лошо да има вариант за коментари извън самата система на едно23 за регистрирани потребители.

Блогролът ми, който започна да се разраства повече, отколкото е удобно, получава своя отделна страница. За момента не го махам от страничната лента изцяло, но го натирвам в долния й край.

Аз в едно23

11 responses to “едно23

  1. Нещата са събрани в 160 знака и се въртят около „кой какво ял“, защото основната идея на Twitter, чийто клонинг се явява едно23, е всеки кратък постинг да отговаря на въпроса „какво правиш сега“ 🙂

  2. Бу, ти си си за следене 🙂
    покрай теб винаги има нещо интересно :Р

  3. Twitter рулзззззззз

    Бу, домейн струва десетина долара, хостинг – още малко и имаш собствен блог барабар със собствени пощи и всичките му хекстри.

    Ако искаш да упграднеш, мога да го уредя…
    М-)

  4. Мила, това го обмислям от самото начало на блога.
    Имам грандиозен проблем, обаче: не мога да си избера домейн. Мисля да обявя всенароден конкурс с награда – бира. (по-рано пробутвах мляко, но не може все така)

    pro, това отговаря на много въпроси 🙂 Нищо, като измисля домейна, ще те помоля да ми помогнеш с микроблог за вграждане 🙂

  5. абе то и боренето със собствения домейн е като на прасе с тиква (говоря от собствен скорошен опит), така, че ако не разбираш от уеб или нямаш жертвоготовни приятели, дето разбират, те съветвам да не се захващаш…

  6. Лонганлон, такива приятели, слава Богу, имам 😆
    Не съм толкова наивна, че да смятам, че мога да се справя сама. Технически съм толкова назад, че чак малко вляво, поради щото ще разчитам на други хора.

  7. Longanlon, аз каквато съм свиня, тиквата я изяждам за по-малко от час…

    М-)

    Бу, когато опреш до действия, аз ще помагам да избушим кочината…

  8. Бу, радвам се, че си посетила Playboy Monitoring и си намерила нещо полезно в него, въпреки целия Content Warning и въпреки крещящото му отсъствие от блогрола ти. 🙂

    Почвам да те следя в edno23, защото никога не пишеш глупости.

  9. Бу, извинявай за нахълтването, ама и аз като прасе с тиква.
    Можеш ли да дадеш малко акъл как става все пак?
    Много ще съм признателна 🙂

  10. Яна, в 123 ти писах 🙂

  11. Благодаря 🙂 Много помогна.

Вашият коментар